ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank. PartenerVet, care îi are în acţionariat pe Ferenc Korponay şi pe Sacha Dragic de la Superbet, vrea să ajungă la o reţea de 40 de clinici veterinare în următorii patru ani

12.12.2024, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

♦ Grupul PartnerVet integrează clinici şi spitale veterinare din România în platforma proprie şi le oferă diferite servicii din zona comercială, marketing, IT şi financiară, susţinându-le totodată în procesul de dezvoltare ♦ Compania face achiziţii, dar se extinde şi direct.

PartnerVet, un business fondat de Ioan Mâşca, dar care a atras în acÅ£ionariat investitori de calibru precum Ferenc Korponay ÅŸi Sacha Dragic, are în plan să ajungă la 40 de clinici veterinare în următorii patru ani. Ferenc Korponay este un antreprenor român cunoscut pentru că a fondat, dezvoltat ÅŸi apoi vândut afacerea Maravet, activă în domeniul produselor pentru animale. Familia Dragic este cea care a fondat Superbet. 

PartnerVet a pornit la drum în urmă cu şase luni, însă ideea businessului i-a venit lui Ioan Mâşca încă din perioada pandemiei, când a adoptat un animal de companie, un câine.

„Mi-am luat un căţel în pandemie şi am început să merg destul de des pe la diferite cabinete veterinare. Aşa mi-a venit această idee de business. Am observat că se poate profesionaliza industria precum în Vest. Sunt multe trenduri care susţin această creştere“, spune Ioan Mâşca, prezent în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

El a lucrat în domeniul bancar şi de private equity, urmând studii de economie statistică la Londra, unde a şi lucrat pentru bănci de investiţii. Ulterior, s-a întors în România.

 

Care e modelul?

PartnerVet oferă servicii suport clinicilor veterinare, de la marketing şi IT până la zona comercială şi financiară, susţinându-le totodată în procesul de dezvoltare. Compania face achiziţii, dar se extinde şi direct.

Ioan Mâşca afirmă că businessul îşi propune să intre în acţionariatul clinicilor prin preluarea unei participaţii majoritare.

„Noi o să şi dezvoltăm de la zero clinici. Sper ca în următoarea perioadă să semnăm un contract de închiriere, pentru a face un spital în Bucureşti, sub brandul Patrupet. Acesta este brandul primei clinici cu care am încheiat noi parteneriat. Vrem să le facem pe ambele - să ne extindem prin achiziţii, dar şi de la zero. Vedem foarte mult loc de dezvoltare în zona de greenfield“, precizează el.

Ţinta grupului este să ajungă la circa 500 de clinici din toată ţară, din cele 7.500 de firme care activează în acest domeniu. Mai exact, e vorba să poarte discuţii cu proprietarii acestora, discuţii care se pot concretiza sau nu. „Sunt mai multe segmente către care ne uităm - clinicile mici, cele mai mari, cele specializate pe anumite segmente, dar şi spitalele. În anumite oraşe, unde nu există clinici mari, acolo vom putea merge noi cu investiţii de la zero“, adaugă el.

 

Cum e piaţa?

Antreprenorul estimează că circa 80% din portofoliu va fi reprezentat de achiziţii, iar restul vor fi investiţii de la zero. Ioan Mâşca spune că există deschidere din partea antreprenorilor pentru a colabora.

„Am avut discuţii destul de lungi, dar cred că antreprenorii au înţeles foarte bine oportunitatea şi ce se poate clădi în această industrie. Dacă ne uităm în afara ţării, piaţa este foarte dezvoltat“, explică el.

Piaţa serviciilor medicale veterinare din România este foarte fragmentată, existând mulţi jucători care operează o singură clinică. Mai mult, nu există nicio reţea la nivel naţional.

Ioan Mâşca este de părere că această industrie se află în punctul în care era piaţa serviciilor medicale private pentru oameni în urmă cu 10-15 ani. „Este o piaţă foarte efervescentă, care va creşte foarte mult în următorii ani. O să fie un sector foarte interesant în următorii cinci ani“, adaugă el.

PartnerVet a purtat discuÅ£ii cu peste 100 de clinici până în prezent, însă nu multe s-au ÅŸi concretizat în colaborări. 

Până la final de an, antreprenorul estimează că va mai încheia colaborări cu încă 3-4 clinici, însă mai există discuţii care se vor concretiza anul viitor.

„Vrem să ajungem la o cifră de afaceri de 30 milioane de euro la nivel de grup, să avem 40 de clinici, grupate într-o reţea naţională. Ne uităm şi la ideea de abonamente medicale, să replicăm ce s-a întâmplat pe zona de medicină umană“, mai spune Ioan Mâşca.

Compania a achiziţionat până acum clinicile Sky Vet din Sibiu, SpeedVet şi Patrupet.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor