♦ Pe lângă marile lanţuri de retail, produsele Secretul Bunicii ajung şi în comerţul tradiţional din toată ţara.
Claudia Nacu, fondatoarea producătorului de dulciuri Secretul Bunicii, a pornit businessul în urmă cu 26 de ani, când a înfiinţat businessul pentru a se ocupa de import şi distribuţie. Din 2006, micul business a început să fabrice şi propriile produse.
„Am început cu un prieten din Polonia, era prieten doar nu era antreprenor cu noi, am făcut import de produse alimentare din Polonia, Bulgaria, inclusiv din România foarte multe produse, importuri şi distribuţie la nivel naţional şi aşa am avut curajul să deschidem propria producţie. În 2006, am început producţia, primul nostru brand. În ultima perioadă, am promovat mai mult Secretul Bunicii, dar noi am început cu Doctor Fursec, brand care există şi astăzi“, spune Claudia Nacu, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.
Prima fabrică a fost deschisă în Bucureşti, în zona Militari, însă nevoia de extindere a fost mare, motiv pentru care unitatea de producţie a fost mutată în sectorul 3 din Bucureşti într-un spaţiu mai mare.
Antreprenoarea spune că are în plan să mute iar fabrica într-un spaţiu mai mare.
„Fabrica din momentul de faţă are 2.550 de metri pătraţi şi avem în plan să deschidem o altă fabrică, deja a devenit prea mică şi ea. Vom fi nevoiţi să părăsim Bucureştiul, să ne mutăm undeva în apropiere pentru că în Bucureşti e greu să construieşti o fabrica aşa de mare. Noi avem achiziţionat terenul, dar am considerat că încă nu e momentul, poate fi anul viitor sau peste 2-3 ani“, mai spune Claudia Nacu.
Totuşi, fabrica actuală nu funcţionează la capacitate maximă, principala problemă fiind lipsa forţei de muncă. Claudia Nacu spune că există comenzi, însă nu ar putea creşte capacitatea de producţie din cauza lipsei de forţă de muncă.
„Rezolvarea prin aducerea personalului din afară este destul de delicată în domeniul alimentar, se adaptează greu. Când am demarat primul proiect am pornit cu 12 angajaţi, dintre care patru dintre ei îmi sunt şi azi alături. În momentul de faţă activăm cu 48 de angajaţi“, mai spune ea.
În primii ani de funcţionare a unităţii de producţie, fabrica a produs brandurile proprii ale marilor retaileri. Ulterior, antreprenoarea a decis să îşi lanseze propriul brand numit Doctor Fursec, care se află şi astăzi în portofoliul companiei. Al doilea brand din portofoliul companiei este Secretul Bunicii.
Produsele aflate sub cele două branduri se vând în mai multe ţări din Europa şi nu doar. Businessul lucrează cu marile lanţuri de retail precum Kaufland, Mega Image, Carrefour, Metro şi alţii. Pe lângă marile lanţuri de retail, produsele Secretul Bunicii ajung şi în comerţul tradiţional din toată ţara. Businessul exporta o parte din produse încă din 2014, însă pandemia a stopat dezvoltarea businessului pe această direcţie.
„Mergem la export din 2014, ceea ce am muncit din pandemie a stagnat sau am pierdut contracte, cum este, de fapt, contractul cu China, noi livram în Carrefour din China înainte de pandemie, s-au stopat unele contracte şi imediat ce s-a terminat pandemia am început, iar activităţile la export şi automat reluăm contactele“, mai spune ea.
Antreprenoarea spune că anul 2024 nu a fost unul foarte bun, din cauza scăderii consumului, oamenii au fost mai prudenţi şi au cumpărat mai puţin.
„2024 a fost mai slab decât anii precedenţi, nu din cauza businessului nostru, ci din cauza lipsei de predictibilitate, consumatorii sunt prezenţi, a scăzut într-adevăr consumul, sunt atenţi la tot ce înseamnă promoţie. Consumul a scăzut cantitativ faţă de anul trecut şi faţă de primul de an de pandemie. Peste tot se simte o scădere“, mai spune ea.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE