ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank. Diana Baicu, Top Line: Suntem prezenţi în peste 10.000 de puncte de vânzare doar în România. Circa 70% din saloanele de înfrumuseţare folosesc produsele noastre

18.06.2024, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Grupul Top Line este activ pe piaţa de import şi distribuţie de produse cosmetice către clinici şi saloane de înfrumuseţare din România, Bulgaria, Ungaria şi Republica Moldova.

Piaţa locală a cosmeticelor şi dermatocosmeticelor a crescut semnificativ în ultimii ani, iar odată cu accesul la o varietate mai mare de produse şi de branduri, consumatorii au devenit tot mai exigenţi când vine vorba despre ce ar trebui să achiziţioneze. Totodată, ei sunt şi mai informaţi apropo de care sunt articolele potrivite şi cum pot fi ele folosite.

Piaţa locală s-a maturizat, iar consumatorii au devenit mai dispuşi să investească mai mult în produse cu o calitate mai înaltă, în loc să cumpere mai multe articole de o calitate, poate, mai îndoielnică.

„În momentul de faţă, consumatorul din România este dispus să investească mai mult în produse mai puţine, dar de calitate.“

„Majoritatea persoanelor au înţeles că o formulă complexă trebuie să coste mai mult. E vorba de rezultatele pe care ni le dorim. Remarcăm totodată că tânăra generaţie este foarte interesată de skincare“, spune Diana Baicu, cofondator al grupului Top Line, prezentă în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Totuşi există o categorie de consumatori care preferă să cumpere mai multe produse, dar care, de cele mai multe ori, au o calitate mai slabă. În cazul lor, preţul este cel care primează.

„În final, ar trebui să vedem cât cheltuim pe produsele respective. S-ar putea să fim surprinşi că, în total, investim o sumă mai mare decât dacă am merge la specialişti care ne-ar recomanda ei ce trebuie să folosim ca să ajungem la rezultatul dorit“, spune Diana Baicu.

Top Line este un grup activ pe piaţa de import şi distribuţie de produse cosmetice şi aparatură către clinici şi saloane de înfrumuseţare. Unele dintre cele mai importante branduri din portofoliul Top Line sunt Moroccanoil, Babor şi Guinot. Compania are însă, în total, peste 50 de mărci în portofoliu.

„Nu putem să fim competitivi şi să avem rezultate cu un număr foarte mare de branduri, şi atunci trebuie să fim foarte atenţi la ce mărci alegem, dar şi care este momentul în care le introducem pe piaţă. Plus că trebuie să alocăm şi bugetul necesar. A lansa un brand nou pe piaţă înseamnă un buget suplimentar şi nu vorbim doar de bani, ci şi de timp alocat şi de forţă de muncă, pentru ca lucrurile să meargă aşa cum trebuie“, explică Diana Baicu.

Compania este activă pe piaţa locală, dar şi în Bulgaria, Ungaria şi Republica Moldova. Antreprenoarea spune că nu există diferenţe majore între consumatorii români şi cei de pe celelalte pieţe, însă românii sunt, totuşi, mai dispuşi să investească în articole de beauty.

Produsele din portofoliul grupului se găsesc în saloanele de înfrumuseţare, în clinicile de medicină estetică, în magazinul online al companiei, dar şi în magazinul fizic Top Line. O mare parte se găsesc şi în magazine partenere specializate.

În România, Top Line are cel puţin un articol în peste 10.000 de puncte de vânzare, la care se adaugă şi circa 3.5000 de puncte în Bulgaria şi circa 3.000 de unităţi în Ungaria.

Un segment important pentru companie este cel al saloanelor de înfrumuseţare. În piaţa locală există înregistraţi aproximativ 10.000 de operatori, iar Top Line colaborează cu circa 70% dintre ei.

Diana Baicu spune că operatorii din piaţă au devenit tot mai interesaţi de partea de educaţie şi urmează tot mai multe cursuri de perfecţionare, încercând totodată să fie la curent cu noile tehnologii şi tehnici din domeniu.

„Sunt foarte interesaţi de educaţie, ceea ce nu se întâmpla înainte. De aceea, noi am dezvoltat o academie de coafură împreună cu o academie celebră din Franţa, care foloseşte cele mai avansate tehnici, cum ar fi inteligenţa artificială sau realitatea virtuală. Ei au nişte metode foarte clare şi precise prin care stiliştii din România pot să devină lideri în domeniu. În curând, vom lansa şi o şcoală de skincare“, adaugă Diana Baicu.

Grupul are şi propriile centre de înfrumuseţare sub brandurile Silhouette şi Institut Guinot.

Pentru anul acesta, antreprenoarea estimează o creştere a veniturilor grupului faţă de 2023, însă evoluţia consumului va afecta direct performanţa businessului. Diana Baicu spune că nu există o scădere a consumului, dar există o reticenţă din partea specialiştilor din domeniu în a investi în aparatură.

„Suntem totuşi optimişti şi mereu ne bugetăm creştere. În prezent, suntem peste anul trecut, dar sub targetul pe care ni l-am propus, însă nu departe. Lucrurile merg bine, noi am vrea să creştem anul acesta double digit, dacă se poate“, mai spune Diana Baicu.

Anul trecut, compania Top Line Europe, cea mai mare din grup, a raportat venituri de 68 milioane lei, în creştere cu 20% faţă de 2022, potrivit datelor Ministerului de Finanţe.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor