ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank. George Nisioiu, CEO al Innerpride: Relaţia cu antreprenorii din România este dificilă. Preferă investiţii în campanii de marketing în detrimentul unei strategii de brand pe termen lung

13.12.2022, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

l Innerpride este o agenţie de branding, iar anul acesta a implinit 20 de ani de existenţă pe piaţa locală. Pe parcursul anilor, agenţia a realizat proiecte pentru companii precum Dedeman, Musette sau Blue Air.

Agenţia de branding Innerpride activează în România, însă are şi proiecte pentru clienţi internaţionali, lucru care îi oferă o perspectivă de ansamblu despre cum este pe piaţa locală versus cea din afară. George Nisioiu, CEO al Innerpride, spune că anterprenorii români nu înţeleg la fel de bine ca străinii importanţa unei strategii axate pe branding, motiv pentru care aleg mai degrabă să investească în campanii de marketing, care le aduc rezultate mai rapide.

„Antreprenorii români sunt încântaţi de multe ori de promisiunea unor rezultate tactice pe termen scurt, în general, rezultate pe care le obţine o campanie de marketing sau de adver­tising în detrimentul unor elemente de construcţie pe termen mediu şi lung, elemente presupuse de branding. În România, relaţia cu antreprenorii este semnificativ mai dificilă decât cea cu oa­menii de afaceri de la nivel inter­na­ţional“, spune George Nisioiu, în ca­drul emisiunii ZF 15 minute cu un antre­prenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un pro­iect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Piaţa de publicitate din România este evaluată la circa 700-800 milioane euro pe an, spune George Nisioiu, fiind incluse aici şi bugetele de media pe care le gestionează agenţiile. Spre comparaţie, piaţa de branding, fiind incluşi aici freelancerii, agenţiile specializate şi departamentele de branding din cadrul agenţiilor de advertising, nu depăşeşte 10 milioane de euro într-un an. Această diferenţă arată de fapt preferinţele pieţei locale, astfel, campaniile de marketing sunt mult mai căutate decât strategiile de branding.

Mulţi dintre antreprenorii români sunt implicaţi în mod direct în businessul pe care l-au creat, iar deciziile sunt luate doar de către ei, lucru care nu se întâmplă în cazul companiilor din afară, unde există un specialist care înţelege mai bine importanţa unei strategii de branding.

„Relaţia cu clienţii internaţionali se constuieşte cu profesionişti care abordează aceste proiecte din perspectiva rezultatelor de business aşteptate, deci elementul emoţional care uneori gripează desfăşurarea proiectelor în ţară nu se întâmplă“, spune el.

Compania Innerpride are o experienţă de peste 20 de ani în piaţa locală, lucrând cu branduri locale importante precum Dedeman, Musette, Blue Air sau Proton, acesta din urmă fiind un retailer telecom cumpărat ulterior de către Vodafone.

Strategiile de marketing, chiar dacă sunt realizate ţinând cont de anumite criterii clare şi obiective, sunt supuse testului emoţional, mai exact contează dacă sunt sau nu pe placul managerilor şi antreprenorilor.

„Brandingul înseamnă mult mai mult decât un logo sau un nume. În momentul de faţă, brandingul pune în prim plan o definire a experienţei consumatorului de natură să genereze relaţii emoţionale. Durata unui proiect pe care îl gestionăm noi variază între un minim de două luni, în cazul unor cerinţe simple, şi un maxim de 18-24 de luni, în cazul unor proiecte care presupun gestionarea unor audienţe interne şi externe.“ Brandingul este una dintre puţinele discipline în care rezultatul profesional este supus unei decizii care de multe ori este emoţională, explică George Nisioiu. El face referire la reacţia consumatorilor, nu a antreprenorului sau a managerilor.

CEO-ul Innerpride adaugă faptul că 2019 a fost cel mai bun an pentru companie, spre deosebire de 2020 care a fost la polul opus, cifra de afaceri suferind o scădere de aproape 40% faţă de anul anterior.

Businessul firmei din Iaşi a ajuns la 1 mil. lei în 2019. Anul trecut, cifra de afaceri s-a apropiat din nou de acest prag, pâna la circa 900.000 de lei.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor