ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank. Ionel Popa, francizat LaDoiPaşi: Nu am transferat creşterile de preţuri către clienţi şi profitul a fost afectat. Acum culegem roadele şi avem o creştere de 17% a vânzărilor

30.05.2023, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

El este unul dintre primii francizaţi ai reţelei LaDoiPaşi, lanţ dezvoltat începând cu 2012 de Metro Cash & Carry România.

Ionel Popa, unul dintre primii francizaţi ai reţelei de magazine de pro­xi­mitate LaDoiPaşi, lansată acum circa un deceniu de grupul german Metro în România, spune că majorarea cos­turilor nu a fost transferată către clienţi, astfel că profitul pe anul 2022 a avut o scădere de circa 8%. Cu toate acestea, antreprenorul spune că aşa a reuşit să îşi păstreze  clienţii, iar efectele se văd în vânzările din această perioadă, care sunt cu circa 17% mai mari faţă de perioada similară a anului trecut.

„Noi nu am transferat către clienţi toată această majorare de preţ pe care au observat-o în ultima perioadă. Cifra de afaceri a crescut cu 6-7% anul trecut, dar profitul a scăzut cu aproximativ 8%. Ne-am păstrat clienţii şi am renunţat noi la o parte din profit, iar acest lucru a contat pentru că i-am ţinut aproape. Culegem roadele, în această perioadă înregistrăm o creştere de 17% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ne ajută să ne revenim“, spune Ionel Popa, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Ionel Popa este administratorul companiei Dinatos, cu afaceri de 5,5 milioane lei în 2021, ultimul an pentru care există date publice, fiind cel mai bun rezultat din istoria businessului. El este totodată unul dintre primii francizaţi LaDoiPaşi, reţeaua de retail de proximitate lansată pe piaţa locală de comerciantul Metro Cash&Carry. Antreprenorul a deschis magazinul în comuna Băleni, judeţul Galaţi, în 2004. În ianuarie 2010 a citit despre intenţiile Metro de a lansa programul de franciză LaDoiPaşi şi la solicitarea sa, după o evaluare destul de complexă, a avut un magazin-pilot.

Antreprenorul se gândeşte la deschiderea celui de-al doilea magazin sub acelaşi brand, însă planurile de expasiune se vor pune în aplicare într-un ritm mai lent din cauza situaţiei economice.

„Avem terenul cumpărat şi intenţionăm să deschidem un nou magazin, probabil o vom face, dar cu paşi mai mici, cu multă prudenţă pentru că perioada este una destul de complicată şi analizăm cu atenţie fiecare pas pe care îl facem“, spune el.

Pe viitor, antreprenorul ia în calcul şi deschiderea unui magazin într-o altă localitate. Pe lângă zona de comerţ alimentar, circa 20% din business vine şi din comerţul cu materiale de construcţii, care a fost puternic afectat în această perioadă, spune Ionel Popa. Pentru viitoarele magazine, antreprenorul vrea să meargă independent cu magazinul, fără a-l mai lega de segmentul de bricolaj.

Ionel Popa va deschide următorul magazin tot sub brandul LaDoiPaşi.

„Faptul că suntem sub umbrela LaDoiPaşi a contat şi pentru oameni şi pentru noi, am învăţat lucruri noi, am învăţat să facem un comerţ modern, am investit, am beneficiat de consultanţă şi am fost receptivi investind acolo unde am considerat, iar clienţii au apreciat“, spune el.

În ultima vreme, precizează Ionel Popa, nu au mai existat majorări ale preţurilor venite de la furnizori, iar dacă lucrurile se vor menţine la fel şi oamenii vor începe să consume mai mult odată cu încălzirea vremii, creşterea înregistrată în prima parte a acestui an ar putea să se menţină pe întreg anul.

Actualul magazin al antreprenorului se află în localitatea Băleni, judeţul Galaţi, şi are o suprafaţă de circa 140 metri pătraţi, unde se află peste 4.000 de produse. Ionel Popa spune că zilnic pragul magazinului este trecut de circa 600 de clienţi.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor