ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank. Luiss, un mic producător de mobilă din Târgu-Ocna care lucrează cu hoteluri de patru şi cinci stele, are în plan să iasă la export cu produse

05.12.2024, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

În 2025, businessul va participa la două târguri importante din sectorul de mobilier, dintre care unu la Paris, ceea ce va ajuta businessul să încheie colaborări pentru export.

Luiss este un mic producător de mobilă din Târgu-Ocna, care a lucrat cu hoteluri de patru şi cinci stele, cel mai recent proiect al său fiind hotelul Swissotel din Poiana Braşov. Busi­nessul care produce, în special, paturi la Târgu-Ocna are însă un portofoliu mai vast de produse adresate atât sectorului HoReCa, cât şi clienţilor finali. 

Businessul a pornit în urmă cu şapte ani, când Daniela Nuţu şi soţul ei au identificat o nevoie în piaţa hotelieră locală după ce au tot călătorit prin străinătate.

„Ne-am dat seama că pentru România zona asta de sleep & more este foarte puţin acoperită şi nimeni nu o tratează aşa cum ar trebui să o trateze şi cumva de aici a venit ideea. Am văzut această lipsă în piaţă şi am vrut să aducem din afară. Iniţial, am pornit cu comerţ şi am vrut să adu­cem din afară produse destinate som­nului, produse profesionale“, spu­ne Daniela Nuţu în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un pro­iect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Ulterior, businessul a intrat şi pe zona de producţie, fiind un pas firesc având în vedere că Daniela Nuţu vine dintr-o familie de antreprenori care au un business de prelucrare a lemnului. 

„Iniţial, făceam comerţ şi adu­ceam din ţările din vestul Europei produse în România. Unde am în­tâmpinat noi probleme e că noi adu­ceam din Germania, iar eu am re­marcat că piaţa din România are nevoie de mai mult design. Produsele din Germania sunt foarte funcţionale şi puţin brutale în design. Clientul din România este obişnuit ca patul lui să nu fie doar funcţional, ci trebuie să arate şi foarte bine. Eu am back­ground de arhitect şi vin dintr-o fa­milie de antreprenori, am crescut printre lemne“, explică ea.

Businessul se adresează atât clientului final, dar şi altor businessuri, lucrând proiecte în special în zona HoReCa. Cel mai recent proiect de care s-a ocupat Luiss este hotelul Swissotel din Poiana Braşov. 

Produsele Luiss se găsesc atât în magazinul online, cât şi în showroom-urile din Bucureşti şi Braşov. Afacerea are trei linii de business, anume produsele standard care se găsesc atât pe site, cât şi în magazinele fizice, destinate ambelor categorii de clienţi, o altă linie dedicată sectorului HoReCa şi o linie de business prin care sunt personalizate produsele.

Zona de personalizare, spune Daniela Nuţu, spune că reprezintă un avantaj pentru business, mai ales pentru o mică afacere, care poate fi mult mai flexibilă decât un mare producător.

„Cerinţa pentru mobilier premium adusă din Romania este destul de mare, iar ce avantaj avem noi faţă de competitiorii din Turcia sau din altă parte este că noi suntem mici şi flexibili. Cei care caută mobilă custom vin la noi şi acesta e avantajul nostru“, adaugă ea.

Paturile sunt produse în propria unitate de producţie, în timp ce produsele conexe, adică saltele, lenjerii şi altele sunt ale furnizorilor, atât români, cât şi străini. 

În 2025, businessul va participa la două târguri importante din sectorul de mobilier, dintre care unul la Paris, iar antreprenoarea spune că are în plan să îşi trimită produsele şi la export. 

Pe lângă export, antreprenoarea plănuieşte să se concentreze pe zona de online, astfel încât să crească acest segment. 

Businessul va încheia anul acesta cu afaceri de 500.000 de euro, estimează Daniela Nuţu.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor