ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank. Matius Ichim, cofondator al Matius Studio: Comerţul stradal este încă tributar parterului blocului, iar cea mai mare problemă sunt locurile de parcare

30.03.2023, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Matius Studio este un business de arhitectură de retail care se ocupă în special de proiectele de amenajare a magazinelor. Printre clienţii biroului de arhitectură se numără reţelele Mango, Vagabond Studio şi Victoria’s Secret.

Matius Ichim, cofondator al biroului de arhitectură Matius Studio, care se ocupă în special de proiectele de amenajare a spaţiilor pentru actorii din retail, este de părere că în România comerţul stradal prezintă multe probleme, spre deosebire de centrele comerciale, iar cea mai mare dintre ele este lipsa locurilor de parcare.

„Comerţul stradal încă este tributar parterului de bloc, unde sunt foarte multe probleme. Cel mai mare duşman al retailului stradal este locul de parcare, dar contează mult şi că nu poţi controla lumina, temperatura“, spune Matius Ichim în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor. Cum facem economia să funcţioneze în continuare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Antreprenorul are o experienţă de peste 20 de ani în activitatea de amenajări a magazinelor, pornind la drum în această piaţă când numărul de actori era foarte mic şi, în principal, era vorba de branduri locale. Astăzi, în retail sunt câteva mii de nume, iar multe dintre ele sunt internaţionale.

„La acea vreme, nu ştiam ce înseamnă retail, nu ştiam că o să fac asta tot timpul, dar am fost atras de dinamica sectorului, lucru care s-a pastrat şi astăzi. Retailul este un domeniu care se reinventează mereu.“

Primele proiecte ale studioului au fost amenajări ale câtorva magazine locale din centrul comercial Iulius Mall din Iaşi, precum Piticot sau Dida. Astăzi, printre clienţii biroului de arhitectură se numără nume autohtone şi internaţionale precum Mango, Viorica, Vagabond Studio sau Victoria’s Secret.

În medie, biroul de arhitectură se ocupă de amenajarea unui magazin pe săptămână, însă în perioadele aglomerate, precum cele din preajma sărbătorilor, numărul proiectelor creşte. Antreprenorul spune că biroul de arhitectură se poate ocupa de până la patru proiecte în acelaşi timp. Anual, Matius Studio realizează amenajarea a câtorva zeci până la o sută de magazine.

Matius Studios administrează şi platforma online Prioretail, care adună în acelaşi loc arhitecţi, furnizori de echipamente sau materiale de construcţii, în încercarea de a oferi un serviciu integrat retailerilor.

„Sunt furnizori specializaţi în retail şi cu ajutorul acestor specialişti pe care i-am selectat de-a lungul celor peste 20 de ani de activitate, ne putem mişca repede şi putem să avem un atac foarte amplu“, spune Matius Ichim.

Antreprenorul este de părere că viitorul retailul se bazează foarte mult pe tehnologie, iar amenajarea magazinelor va trebui să ţină tot mai mult cont de acest lucru.

„Viitorul arată foarte tehnologizat. Lucrurile au început cu mult timp în urmă, mixul acesta între e-commerce şi zona offline nu e nou, însă pe viitor vom vedea mai multe case self-service şi mai multă tehnologie“, spune el.

Businessul studioul Matius este operat de firma Copacul Verde, care a avut afaceri de 1,4 mil. lei în 2022, duble faţă de anul anterior, conform datelor Ministerului de Finanţe.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor