ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank. Nicu Bocancea, Florăria Iris: Anul acesta a fost mai aglomerat decât 2019. A fost o cerere foarte mare în zona evenimente, nu doar în weekend, dar şi în timpul săptămânii

29.12.2022, 11:10 Autor: Miruna Diaconu

Nicu Bocancea, acţionar în cadrul Florăria Iris, unul dintre cele mai extinse lanţuri de florării din România, spune că anul acesta a fost mult mai aglomerat decât perioada de dinainte de pandemie, având în vedere o creştere considerabilă a cererii de evenimente. După doi ani în care organizarea evenimentelor a fost fie interzisă, fie restricţionată, 2022 venit „la pachet” cu un număr mare de nunţi, botezuri, petreceri corporate şi alte adunări care nu au putut fi organizate în timpul crizei sanitare.

„În zona evenimentelor a avut loc un boom, 2022 a fost un an anormal chiar şi prin comparaţie cu anii anteriori pandemiei. Am avut ceremonii şi nunţi în zilele din timpul săptămânii, nu doar în weekend, oamenii au organizat când au găsit loc. Unii clienţi au aşteptat să vadă ce se va întâmpla în toamnă, dacă vor fi reintroduse restricţii noi, dar după ce au văzut că nu este cazul, au continuat să organizeze evenimente şi după sezonul estival (principala perioadă pentru acest domeniu – n.red.)”, a spus Nicu Bocancea, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem economia să funcţioneze în continuare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Dacă în 2022 a avut loc o creştere a cererii în zona de evenimente, segmentul online a înregistrat o scădere, dat fiind că oameni au ieşit din case şi şi-au reluat comportamentul normal, cel anterior pandemiei. În ceea ce priveşte încasările magazinelor fizice, acestea au fost similare cu cele din anii anteriori. Antreprenorul spune că magazinele offline rămân cel mai important segment pentru businessul cu flori. Florăria Iris are zece magazine proprii.

„Pentru businessul nostru, magazinele rămân cele mai importante şi mereu ne-am bazat pe ele. Magazinele oferă un echilibru în business. Sunt sau nu evenimente, vânzările din florării asigură o linişte companiei.”

Per total business, pentru anul acesta, antreprenorul estimează o creştere de circa 5-10% a veniturilor faţă de anul trecut. Compania Florăria Iris SRL a avut afaceri de 11,8 mil. lei în 2021, cu 39% mai mari decât în 2020.

În ceea ce priveşte 2023, grupul îşi va extinde activitatea şi în zona de spaţii de evenimente, prin deschiderea proiectului Orangeria, un spaţiu de evenimente sub forma unei sere amplasate lângă Bucureşti.

Investiţia a fost una considerabilă, spune Nicu Bocancea, fără a menţiona suma necesară pentru inaugurarea spaţiului de evenimente. Construcţia proiectului a început în urmă cu doi ani şi urmează a fi deschis în primăvara anului viitor.

„Visam la o seră atipică, în care să poată fi organizate evenimente. Clienţii îşi doreau o locaţie atipică, majoritatea spaţiilor fiind corturi sau ballroom-uri. Aveam o idee de un astfel de spaţiu, dar nu am avut timpul necesar. Însă, în pandemie s-au legat toate, am găsit teren şi am construit o seră aşa cum ne-am dorit, o seră care va fi accesibilă tuturor din aprilie”, spune Nicu Bocancea.

În interior pot fi acomodate circa 300-350 de persoane, însă spaţiul, cu tot cu zona exterioară, are o suprafaţă de 25.000 metri pătraţi, ceea ce ar putea permite organizarea unor evenimente cu un număr mai mare de persoane.

Florăria Iris este un business construit pe parcursul a cinci decenii şi ajuns astăzi la cea de-a treia generaţie. Mai exact, înainte de 1989 membrii familiei lui Nicu Bocancea au activat în domeniul florilor şi al retailului de profil, iar după Revoluţie au pus bazele unui business propriu în domeniu.

 

 

 

 

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor