♦ Businessul se pregăteşte deja să deschidă patru noi magazine, dintre care două vor fi puse în piaţă în acest an, iar celelalte două vor fi deschise anul viitor.
Retailerul Kitchen Shop, specializat pe produsele de bucătărie, şi-a extins activitatea în afara ţării prin lansarea magazinului online pe piaţa din Europa. Businessul avea deja prezenţă în afara ţării, având două magazine în Budapesta. Începând de anul trecut, Kitchen Shop are un magazin online, tradus în toate limbile din Uniunea Europeană şi în toate valutele ţărilor membre.
„Am ieşit pe piaţa internaţională, pe lângă faptul că avem o mică firmă în Ungaria, unde avem două magazine, am lansat site-ul european, în care toate produsele noastre, peste 10.000 de produse, sunt traduse în toate limbile din Europa, în toate valutele şi vindem în toată Europa. Acest lucru ne-a ajutat foarte mult anul trecut, am avut succes cu el, am avut comenzi din toată Europa“, spune Laurenţiu Ilie, fondatorul Kitchen Shop, prezent în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi UniCredit Bank.
Cu toate că imediat după lansarea magazinului online, cererea nu a apărut, antreprenorul a investit în promovare şi rezultatele au început să se avadă. Anul trecut, doar din vânzările în Europa businessul a obţinut venituri de 1 mil. euro, iar pentru anul acesta este bugetată o dublare a vânzărilor pe pieţele europene.
Online-ul reprezită circa 30% din business, momentan, iar restul vânzărilor se împart între distribuţie şi magazinele fizice proprii. Kitchen Shop are 19 magazine în România şi două în Ungaria. Businessul se pregăteşte deja să deschidă patru noi magazine, dintre care două vor fi puse în piaţă în acest an, iar celelalte două vor fi deschise anul viitor. Pe lângă magazinele locale, Kitchen Shop are în plan să deschidă magazine şi în Bulgaria.
„Noi vindem în Bulgaria online foarte bine, asta ne-a şi dat curaj, iar creşterile sunt foarte mari, adică 40-60% pe an creştere în online în Bulgaria. Dacă piaţa merge, am zis să încercăm să deschidem şi un magazin. Acesta a fost şi succesul în România, noi nu am avut niciodată de gând să deschidem magazine. Ideea iniţială a fost să ne facem un site pentru profesionişti, numai cu produse bune, iar lumea mă suna şi ne cerea să vadă produsele înainte să le cumpere“, explică el.
Momentan, antreprenorul se află în discuţii pentru deschiderea unor magazine în Bulgaria, tatonează piaţa, însă vizează intrarea în malluri cu unităţile Kitchen Shop.
Cu toate că businessul apasă pedala de acceleraţie pentru dezvoltare, contextul economic local şi global creează efecte pentru toate businessurile.
„Incertitudinea este cuvântul în zilele acestea, din toate punctele de vedere. După ce că, în ultimii ani, am fost loviţi de toate evenimentele începând de la COVID, inflaţie, război, energie, mai nou avem şi problema politică, dar şi problema externă. Totul este incert, nimeni nu va şti ce se va întâmpla. Mergem înainte, aşa cum am trecut de toate valurile care ne-au lovit de-a lungul timpului, să sperăm că vom trece şi peste asta“, adaugă Laurenţiu Ilie.
Există prudenţă, precizează antreprenorul, în cheltuieli. Primele trei luni ale acestui an au fost mai slabe pentru business faţă de anul trecut. Scăderea vânzărilor din această perioadă a fost de circa 10% faţă de aceeaşi perioadă din 2024. Scăderea însă a venit mai mult din zona de distribuţie, dar şi din online şi magazinele proprii.
În 2023, ultimul an pentru care există date publice, businessul a avut venituri de 103 mil. lei, în creştere cu 15% faţă de anul anterior, potrivit datelor Ministerului de Finanţe.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE