ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi UniCredit Bank. Retailerul Kitchen Shop s-a extins în afara ţării prin lansarea unui magazin online, însă are în plan şi deschiderea unor magazine în Bulgaria. Kitchen Shop are 19 magazine fizice în România şi două în Ungaria

17.04.2025, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Businessul se pregăteşte deja să deschidă patru noi magazine, dintre care două vor fi puse în piaţă în acest an, iar celelalte două vor fi deschise anul viitor.

Retailerul Kitchen Shop, spe­cia­lizat pe produsele de bucătărie, şi-a extins activitatea în afara ţării prin lan­sarea magazinului online pe piaţa din Europa. Businessul avea deja prezen­ţă în afara ţării, având două magazine în Budapesta. Începând de anul tre­cut, Kitchen Shop are un magazin online, tradus în toate limbile din Uniu­nea Europeană şi în toate valutele ţărilor membre.

„Am ieşit pe piaţa internaţională, pe lângă faptul că avem o mică firmă în Ungaria, unde avem două magazi­ne, am lansat site-ul european, în care toate produsele noastre, peste 10.000 de produse, sunt traduse în toate limbile din Europa, în toate valutele şi vin­dem în toată Europa. Acest lucru ne-a ajutat foarte mult anul trecut, am avut succes cu el, am avut comenzi din toată Europa“, spune Laurenţiu Ilie, fondatorul Kitchen Shop, prezent în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un an­treprenor, un proiect Ziarul Finan­ciar şi UniCredit Bank.

Cu toate că imediat după lansarea magazinului online, cererea nu a apă­rut, antreprenorul a investit în promo­vare şi rezultatele au început să se avadă. Anul trecut, doar din vânzările în Europa businessul a obţinut veni­turi de 1 mil. euro, iar pentru anul aces­ta este bugetată o dublare a vân­zărilor pe pieţele europene.

Online-ul reprezită circa 30% din business, momentan, iar restul vânză­rilor se împart între distribuţie şi ma­gazinele fizice proprii. Kitchen Shop are 19 magazine în România şi două în Ungaria. Businessul se pregăteşte deja să deschidă patru noi magazine, dintre care două vor fi puse în piaţă în acest an, iar celelalte două vor fi deschise anul viitor. Pe lângă magazinele lo­cale, Kitchen Shop are în plan să deschidă magazine şi în Bulgaria.

„Noi vindem în Bulgaria online foar­te bine, asta ne-a şi dat curaj, iar creş­terile sunt foarte mari, adică 40-60% pe an creştere în online în Bulgaria. Dacă piaţa merge, am zis să încercăm să deschidem şi un magazin. Acesta a fost şi succesul în România, noi nu am avut niciodată de gând să deschidem maga­zine. Ideea iniţială a fost să ne facem un site pentru profe­sionişti, numai cu produse bune, iar lumea mă suna şi ne cerea să vadă produsele înainte să le cumpere“, explică el.

Momentan, antreprenorul se află în discuţii pentru deschiderea unor magazine în Bulgaria, tatonează piaţa, însă vizează intrarea în malluri cu unităţile Kitchen Shop.

Cu toate că businessul apasă pedala de acceleraţie pentru dezvoltare, contextul economic local şi global creează efecte pentru toate businessurile.

„Incertitudinea este cuvântul în zilele acestea, din toate punctele de vedere. După ce că, în ultimii ani, am fost loviţi de toate evenimentele începând de la COVID, inflaţie, război, energie, mai nou avem şi problema politică, dar şi problema externă. Totul este incert, nimeni nu va şti ce se va întâmpla. Mergem înainte, aşa cum am trecut de toate valurile care ne-au lovit de-a lungul timpului, să sperăm că vom trece şi peste asta“, adaugă Laurenţiu Ilie.

Există prudenţă, precizează antreprenorul, în cheltuieli. Primele trei luni ale acestui an au fost mai slabe pentru business faţă de anul trecut. Scăderea vânzărilor din această perioadă a fost de circa 10% faţă de aceeaşi perioadă din 2024. Scăderea însă a venit mai mult din zona de distribuţie, dar şi din online şi magazinele proprii.

În 2023, ultimul an pentru care există date publice, businessul a avut venituri de 103 mil. lei, în creştere cu 15% faţă de anul anterior, potrivit datelor Ministerului de Finanţe.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor