ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi UniCredit Bank. Procesatorul de peşte Alfredo Seafood, care şi-a extins capacitatea fabricii din Bucureşti de patru ori în ultimii ani, pregăteşte o investiţie la malul mării. „E un proiect de 5-10 mil. euro“

01.05.2025, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

Compania a încheiat anul 2024 cu venituri de 133 mil. lei, în creştere cu aproape 15% faţă de anul anterior, potrivit datelor Ministerului de Finanţe.

Alfredo Seafood, un busi­ness care se ocupă cu proce­sarea şi am­ba­larea peş­telui şi a fructe­lor de mare, şi-a extins capaci­ta­tea fabricii din Bucureşti de patru ori în ultimii ani, în con­textul unei cereri tot mai mari şi, implicit, al dezvoltării afacerii. Acum, compania pregăteşte o nouă investiţie, de data aceasta la malul Mării Negre, care va presupune colectarea proprie a peştelui. 

„Ne-am propus ca începând din 2026 să investim la Marea Neagră. Am concesionat o suprafaţă de luciu de apă. Aici însă, sun­tem limitaţi la câteva specii. Totuşi, putem deveni un jucător mare dacă ne producem noi materia primă. Dacă demarăm proiec­tul în 2026, primele rezultate le vom vedea în anul următor. Vorbim de investiţii între 5 şi 10 mil. euro“, spune Cristian Dărmă­nes­cu, fondatorul Alfredo Seafood, prezent în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un an­treprenor, un proiect al Ziarului Financiar şi al UniCredit Bank.

O astfel de investiţie îi va asigura com­paniei o parte din materia primă, în con­textul în care mult din peştele procesat în fabrica din Bucureşti este importat. Este cazul mai ales al speciilor care nu se găsesc în apele din România. 

Grupul are în portofoliu 300 de pro­duse. Cu o astfel de investiţie, antrepre­no­rul se aşteaptă la o dezvoltare semnificativă a businessului.

„Cea mai bună poziţie în lanţul co­mer­cial o are producătorul, cel care are materia primă. Şi ca procesator sau retailer poţi avea marje bune, dar cel de la bază este esenţa. Nu avem prea multe variante în a dezvolta acvacultură de impact, Marea Neagră este singurul nostru loc unde putem crea ceva semnificativ, undeva la 2.000-4.000 de tone de peşte pe an“, adaugă el.

O parte din peştele procesat în fabrica din Bucureşti ajunge în Ungaria şi Republica Moldova. Cea mai mare parte însă se vinde pe plan local.

Antreprenorul se află în businessul cu peşte din 1997, fiind o pasiune moştenită din familie. Tatăl său este pescar amator. De-a lungul timpului, compania a trecut prin câteva restructurări, ultima în 2012, când fondatorul a renunţat la o parte din produse şi a introdus altele. Atunci a fost şi mo­men­tul când a început să aducă peşte viu. 

Firma Bistromar la Timona, care deţine brandul Alfredo Seafood, este unul dintre cei mai mari jucători din România în cate­goria de peste şi fructe de mare. Aceasta a încheiat anul 2024 cu venituri de 133 mil. lei, în creştere cu aproape 15% faţă de anul anterior, potrivit datelor Ministerului de Finanţe. Creşterea nu vine dintr-un consum mai mare de peşte, ci dintr-o evoluţie pozi­tivă a cererii pentru fructele de mare. 

„În 2024, cererea pentru peşte a stag­nat, dar a crescut puternic cea pentru fruc­tele de mare, vorbim de un avans de 25%. Foarte interesant este faptul că se dis­ting creveţii din toată această categorie, cu o evoluţie chiar şi peste medie“, explică el. 

Totuşi, în ultimii ani şi consumul de peşte a avut o evoluţie pozitivă. Un român a ajuns să mănânce, în medie, circa 10 kilo­grame pe an, un nivel similar cu cel din Europa Centrală, susţine antreprenorul. 

Pe plan local, consumul de peşte variază şi în funcţie de locul în care se află consumatorii, cei care locuiesc în proxi­mitatea Dunării, a Mării Negre sau a unor râuri mari au tendinţa de a consuma regulat şi mai mult faţă de ceilalţi. Loc de creştere există însă în continuare.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor