♦ Producătorul din judeţul Prahova a achiziţionat în 2023 fabrica de apă Lipova, din Arad ♦ Achiziţia a însemnat diversificarea portofoliului de produse.
Antreprenorii sunt mult mai prudenţi în a face noi investiţii, aşteptând pe de-o parte măsurile guvernamentale pentru reducerea deficitului bugetar, iar pe de alta, urmărind modul în care vor evolua consumul şi economia. Mihai Croitoru, fondatorul producătorului de apă Keia, se uită după noi achiziţii în piaţă, însă un astfel de pas va fi făcut doar cu multă prudenţă şi în urma unui calcul atent.
„Urmărim consolidarea afacerii şi ne uităm şi la oportunităţile din piaţă, care dă semne de încetinire. Privim în acelaşi timp cu prudenţă ce se va întâmpla cu investiţiile ulterioare. Nu spunem nu unei eventuale achiziţii, urmărim ca întotdeauna oportunităţile din piaţă, dar suntem mult mai prudenţi decât în trecut“, spune Mihai Croitoru, prezent în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi UniCredit Bank. În 2023, Keia a preluat fabrica Lipova, din judeţul Arad. Anterior, aceasta a fost în proprietatea Lipomin SA, deţinut de Prodal ’94, companie cunoscută în special pentru portofoliul de băuturi spirtoase sub branduri precum Stalinskaya şi Wembley Dry Gin. Achiziţia a ajutat producătorul de apă din Prahova să îşi diversifice portofoliul. „Au fost mai multe aspecte pe care le-am luat în considerare în cazul acestei achiziţii. În primul rând, ne-am uitat la notorietatea mărcii, care este foarte cunoscută în zona de vest a ţării. Pe de altă parte, am urmărit aducerea în portofoliul nostru a unei ape minerale naturale carbogazoase, pentru că resursele noastre de la Keia sunt de apă plată. Aşadar, am completat oferta pe care o aveam. De asemenea, au existat şi oportunităţi logistice“, explică Mihai Croitoru.
Odată cu preluarea, antreprenorul a investit şi în tehnologizarea fabricii, pentru a creşte productivitatea, lucru care s-a dovedit ulterior a fi unul favorabil pentru business. Anul trecut, bugetul de investiţii al producătorului de apă s-a ridicat la circa 1 milion de euro, bani care au mers în principal în retehnologizarea fabricii de la Arad. Rezultatele achiziţiei şi investiţiilor s-au văzut în creşterea veniturilor.
Anul trecut, producătorul de apă Keia a avut o cifră de afaceri de 70 mil. lei, plus 19%, în timp ce marja profitului operaţional a fost de circa 35%.
„Fabrica ne-a adus plus valoare în vânzări, dar nu am simţit o creştere de consum, a fost o stagnare la nivelul întregului an, chiar cu tendinţe negative în a doua parte a lui 2024“, adaugă el.
Încă de la finalul anului trecut, contextul economic şi politic a lovit direct în consum, clienţii fiind mult mai prudenţi când vine vorba de cheltuieli. Mai mult, nici vremea din 2025 nu a fost favorabilă, ceea ce influenţează direct consumul de băuturi.
„Sperăm să recuperăm în a doua parte a anului şi să ajungem pe creşterea pe care ne-o dorim. A fost mai rece vremea în 2025 şi acest lucru s-a simţit în consum. Coroborat cu scăderea puternii de cumpărare, cifrele nu sunt foarte încurajatoare, dar rămânem optimişti şi sperăm să închidem pe creştere anul acesta“, adaugă Mihai Croitoru.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE