♦ Grupul Top Line este activ pe piaţa de import şi distribuţie de produse cosmetice, livrând către clinici şi saloane de înfrumuseţare din România, Bulgaria, Ungaria şi Republica Moldova ♦ Pe lângă parteneriatele cu clinici şi saloane, TopLine are şi propriul canal de vânzări online către consumatorul final, plus o serie de clinici proprii.
Grupul Top Line, activ pe piaţa de import şi distribuţie de produse cosmetice către clinici şi saloane de înfrumuseţare, pregăteşte deschiderea unei noi pieţe, anume Grecia, urmând astfel să adauge în portofoliu cea de-a cincea sa ţară. Businessul va opera atât pe segmentul de business to business, adică va încheia parteneriate cu saloane şi clinici de înfrumuseţare, cât şi direct către clineţii finali - prin canalul online.
„Pregătim deschiderea pieţei din Grecia, de multă vreme ne pregătim pentru această deschidere. Vorbim de o piaţă extrem de competitivă, foarte interesantă şi diferită de celelalte în care suntem. Vom intra, în prima fază, cu două branduri de îngrijire a pielii. Vom merge B2B, dar vom avea şi o componentă puternică de B2C, prin intermediul online-ului“, spune Diana Baicu, prezentă în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi UniCredit Bank.
Compania este deja activă pe piaţa locală, dar are prezenţă şi în Bulgaria, Ungaria şi Republica Moldova. Antreprenoarea spune că există diferenţe mari privind evoluţia businessului companiei pe fiecare dintre aceste pieţe. Spre exemplu, dacă vânzările din România au fost puternic afectate de situaţia politică şi economică a ţării, încasările din Ungaria postează creşteri semnificative.
În România, în primele luni din acest an, Topline a avut un plus de o singură cifră, deşi estimările iniţiale arătau un avans double digit (peste 10%).
„Noi suntem foarte optimişti, dar nu ne aşteptăm la creşteri foarte mari anul acesta. Ne-am bugetat un plus double digit, dar în primele patru luni din acest an am avut un avans single digit, iar asta cu un efort mai mare, cu mai multe acţiuni decât făceam în mod obişnuit“, adaugă ea.
S-a simţit o contracţie în piaţă, spune Diana Baicu, astfel că în prima parte a lui 2025 a existat o reticenţă a businessurilor de a investi în produse de beauty şi în tehnologie. Cu toate acestea, antreprenoarea e de părere că saloanele sau clinicile care nu investesc în tehnologie nu vor mai putea creşte pe mai departe.
„Companiile care nu s-au adaptat, care nu au investit în tehnologie, în educaţie şi care fac în continuare tratamentele clasice nu o duc prea bine în momentul de faţă. În schimb, saloanele care au înţeles că trebuie să aducă tehnologie şi că trebuie să ofere tratamente care dau rezultate imediate sunt pe plus. Acest lucru îşi doreşte consumatorul în ziua de azi (tratamente eficiente rapid – n.red.)“, explică Diana Baicu.
În România, Top Line are circa 3.500 de parteneri activi, care comandă la fiecare două luni, însă baza totală a clienţilor este de aproximativ 5.000 de saloane şi clinici de înfrumuseţare.
În 2024, compania Top Line Europe a avut afaceri de 69 milioane lei, în creştere uşoară faţă de anul anterior când veniturile au fost de 68,8 mil. lei, în timp ce profitul net a scăzut cu 57%, până la 1,4 mil. lei, potrivit datelor Ministerului de Finanţe.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE