ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi UniCredit Bank. Alexandru Lascăr, cofondator Stay Fit Gym: Sperăm să închidem anul cu afaceri de 24 mil. euro, plus 70%, şi să ajungem la circa 68 de săli de fitness

17.06.2025, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Compania a început să se extindă accelerat începând cu finalul lui 2021, odată cu atragerea fondului de private equity Morphosis Capital în acţionariat.

Lanţul de săli de fitness Stay Fit Gym, unul dintre cei mai importanţi jucători locali din această piaţă, continuă expansiunea accelerată şi are în plan să ajungă la 68 de centre până la finalul anului, faţă de 53 de unităţi în prezent.

„Probabil vom închide 2025 cu ve­nituri de circa 24 milioane euro, faţă de undeva la 14 mil. euro anul trecut şi 8 mil. euro cu un an înainte. Trendul este puternic ascendent. În­cercăm să menţinem ritmul şi când vine vorba de expansiune, trebuie să ajungem la 65-68 de centre până la finalul anului“, spune Alexandru Lascăr, cofondator al Stay Fit Gym, prezent în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antre­prenor, un proiect Ziarul Financiar şi UniCredit Bank.

 

Ce s-a schimbat?

La finalul anului 2021, în acţiona­riatul reţelei de fitness a intrat fondul de investiţii Morphosis Capital, tran­zac­ţie ce a presupun o infuzie de capi­tal care a permis companiei Stay Fit Gym să accelereze extinderea. La momentul când a intrat fondul de private equity în acţionariat, reţeaua număra doar şapte centre de fitness. Iar planurile făcute împreună cu cei de la Morphosis au presupus iniţial ca lanţul să ajungă la 40 de unităţi până în 2025. Acest număr a fost depăşit.

„Mai este loc de dezvoltare. Stay Fit Gym a reuşit şi s-a extins în mai multe direcţii, în mai multe tipare de business. Am încercat concepte noi, locaţii de diferite dimensiuni. Am testat deja localităţile de 50.000 de locui­tori, avem în portofoliu oraşe precum Vaslui, Alba Iulia, Târgoviş­te, Vâlcea sau Buzău. Dacă tragem linie, doar în tot ce înseamnă urbe de peste 50.000 de locuitori, vom putea ajunge la 120-150 de săli. Iar pasul următor va fi să mergem cu un concept adaptat localităţilor mai mici, de 20.000 de oameni“, explică el.

Din cele 53 de centre actuale, 23 se află în Bucureşti şi în zona metropolitană a Capitalei, urmând să mai fie deschise încă patru unităţi. Astfel, cam jumătate din business e în Bucureşti.

 

Cu cine se luptă?

În oraşele mai mici din ţară, principalul competitor al Stay Fit Gym, spune Alexandru Lascăr, este reprezentat de jucătorii locali independenţi – ce operează 1-2 centre fiecare - şi nu de alte reţele de fitness. Piaţa locală de profil este foarte fragmentată, existând puţine lanţuri, însă sunt multe firme cu un singur centru. Totodată, piaţa e puternic subdezvoltată faţă de Occident şi chiar şi faţă de alte ţări din regiune.

În acest context, Stay Fit Gym a intrat şi în oraşe unde nu exista niciun competitor. Însă, lipsa unui jucător presupune şi lipsa unei pieţe, care trebuie aşadar construită.

„De multe ori, ne uitam către oraşe în care vedeam că am fi singurii actori şi ziceam că o să ne fie foarte bine acolo. Am ajuns la concluzia că dacă în oraş nu există alte centre, nu există nici piaţă şi durează mult până educi consumatorul. Nu e mare bucurie când nu e nimeni în domeniu“, adaugă el.

 

Greenfield versus achiziţii

Circa 90% din noile centre ale lanţului de fitness reprezintă deschideri de la zero şi puţine sunt achiziţiile. Anterior, Stay Fit Gym a mai preluat mici jucători din piaţă, însă, în ultima vreme, acest lucru nu s-a mai întâmplat din cauza faptului că nu a mai găsit săli de fitness care să se potrivească cerinţelor.

„Ne-ar plăcea să fie mai multe achiziţii, nu sunt câte ne-am dori, iar din diverse motive. Unele ţin de locaţie, care trebuie să aibă toate autorizaţiile. Altele ţin de companie - trebuie să fie un business bun, cu o chirie bună. Noi urmărim şi achiziţiile. Nu am făcut foarte multe în ultima vreme pentru că nu am găsit, dar suntem interesaţi“, spune Alexandru Lascăr.

În prezent, Stay Fit Gym este prezentă în 23 de oraşe din ţară, precum Alba-Iulia, Arad, Bucureşti, Brăila, Buzău, Cluj, Constanţa, Craiova, Galaţi, Iaşi, Piatra-Neamţ, Piteşti, Ploieşti, Sibiu, Târgovişte şi Vaslui.

Planurile reţelei de fitness sunt de a ajunge la circa 200 de centre în următorii cinci ani, mizând pe diferite concepte şi formate pentru a intra şi în oraşele mai mici.

 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor