ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi UniCredit Bank. Radu Dumitrescu, fondatorul SHC, grupul care a preluat Raionul de Peşte: Ne uităm şi la alte achiziţii, dar avem nevoie de timp să aşezăm businessul. Totodată, ne gândim să mergem cu brandurile existente şi în alte oraşe

24.06.2025, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

♦ Recent, grupul Stadio Hospitality Concepts (SHC), fondat de Radu Dumitrescu, a preluat pachetul majoritar de acţiuni al companiei care administrează cele trei restaurante ce funcţionează sub brandul Raionul de Peşte ♦ Astfel, grupul a ajuns la zece unităţi, toate în Bucureşti.

Grupul SHC (Stadio Hos­pi­tality Concepts), care activează în domeniul ospitalităţii, a preluat re­cent Raionul de Peşte, un mic lanţ de trei restaurante specializate în preparate din peşte şi fructe de mare, iar Radu Dumitrescu, fondatorul afacerii, nu exclude alte achiziţii pe viitor. Însă, afir­mă el, înainte de alte „cumpărături“, este nevoie de timp pentru integrarea unităţi­lor preluate. De altfel, antreprenorul nu se află la prima tranzacţie.

„Tot timpul ne uităm după noi achi­ziţii, însă avem nevoie de timp să aşezăm ceea ce am cumpărat. Nu vrem să pre­luăm doar de dragul de a face acest lucru. Dacă apare o oportunitate de neratat, vom merge către ea. Altfel, o luăm pas cu pas, pentru că trebuie să integrăm în primul rând Raionul de Peşte. Durează câteva luni integrarea fiecărui restaurant. Trebuie să aliniem aceste localuri la filosofia noastră, la valorile şi la modul nos­tru de lucru, iar aceste lucruri du­rează“, spune Radu Dumitrescu, fonda­torul grupului SHC, prezent în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antre­prenor, un proiect Ziarul Financiar şi UniCredit Bank.

Achiziţia businessului Raionul de Peşte reprezintă a treia preluare a grupu­lui SHC, după 18 Lounge, în 2020, şi Vacamuuu, în 2023. Grupul deţine însă şi o serie de localuri dezvoltate de la zero, respectiv NOR - Sky Casual Restaurant, Stadio Atrium, Stadio Unirii, Stadio Herăstrău şi Cişmigiu Bistro.

 

Cum se reconfigurează?

Afacerea Raionul de Peşte, care numără în prezent trei unităţi, va trece printr-o transformare, în urma căreia, restaurantul situat în zona Floreasca va fi conturat drept businessul principal, iar celelalte două locaţii vor reprezenta un soi de extensii ale acestuia, însă fiecare cu un specific propriu.

„Nu există un motiv pentru care să avem mai multe restaurante sub acelaşi brand. Această strategie poate funcţiona dacă conceptul este unul cu un nivel de preţ redus. Nu cred că este nevoie de mai mult de un restaurant de fine dining pe zona de peşte în oraş. Raionul de Peşte are mai multe puncte de lucru, dar încercăm să le transformăm în extensii ale celui din Floreasca“, adaugă el.

Antreprenorul este de părere că odată cu preluarea restaurantelor Raionul de Peşte şi cu reconfigurarea businessului, încasările vor creşte semnificativ, el dând exemplul Vacamuuu, ale cărui venituri au avansat cu 30% faţă de momentul de dinainte de achiziţie.

 

Ce urmează?

„Vacamuuu nu era în cea mai bună situaţie din niciun punct de vedere – nici ca brand, nici ca încasări – atunci când l-am achiziţionat, de aceea a avut nevoie de o schimbare completă. Între timp, oamenii au început să revină şi, pas cu pas, au văzut că lucrurile s-au schimbat. Anul acesta, cred că ajungem la circa 3 mil. euro venituri, ceea ce este cu 30% peste nivelul din momentul în care am cumpărat localul“, explică el.

Totuşi, potenţialul maxim nu a fost atins, iar Radu Dumitrescu este de părere că Vacamuuu ar putea ajunge la venituri de circa 5 mil. euro (25 mil. lei).

Anterprenorul îşi doreşte să dezvolte grupul în continuare, în strategia de expansiune fiind inclusă şi extinderea cu brandurile actuale în alte oraşe ale ţării, ceea ce ar însemna o primă ieşire a grupului SHC în afara Capitalei.

Până atunci, antreprenorul se aşteaptă la o creştere de 15% a vânzărilor pe fiecare restaurant, însă procentul exact va depinde foarte mult de ce decizii va lua noul guvern pentru reducerea deficitului bugetar. În situaţia în care vor creşte taxele, consumul ar putea scădea, iar printre primele afectate vor fi restaurantele, subliniază Radu Dumitrescu.

SHC a încheiat anul 2024 cu o cifră de afaceri de 92 de milioane de lei, în creştere uşoară faţă de anul anterior. Valoarea nu include rezultatele Raionul de Peşte.

 

Cine este Radu Dumitrescu?

 Radu Dumitrescu e antreprenor în HoReCa de aproape 15 ani, dar e antreprenor de când avea 19 ani. A absolvit Facultatea de Management Turistic şi Comercial din cadrul Universităţii Dimitrie Cantemir, după ce anterior a studiat la Colegiul Naţional de Informatică Tudor Vianu din Capitală. Putea să devină IT-ist, dar nu şi-a dorit acest lucru niciodată.

 În business a intrat devreme. Avea 19 ani când a mers la un târg la Romexpo şi a descoperit obiectele promoţionale pe care le-a transformat apoi într-o afacere. A obţinut din acest business un profit de 2.000 de dolari, uriaş la vremea aceea după cum spunea chiar el. A continuat în acelaşi domeniu alături de un asociat.

 Mai exact, a început să importe roll up-uri şi spidere, fiind primii din România după cum spunea chiar el anterior. Le aducea din Slovacia şi le asambla la birou.

 În 2001, s-a uitat în piaţă şi a văzut potenţial pe piaţa de tipografii de mari dimensiuni, însă partenerul său de la acea vreme nu a vrut să intre în acest business aşa că s-au separat. În 2016 a vândut acest business unui competitor român.

► Încă de când activa în domeniu, întâmplător, a ajuns să se implice în sectorul restaurantelor. Era anul 2011 când a deschis Stadio Sports Bar, inspirat de pasiunea sa pentru sport.

 Astăzi, a ajuns să controleze unul dintre cei mai mari actori din domeniu.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor