ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Răzvan Afenduli, cofondator al Xpert Beauty: Din anumite puncte de vedere, acest an e mai uşor decât 2020, în primele şase luni ale acestui an am avut venituri cu 50% mai maril

20.07.2021, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Compania Xpert Beauty, activă în retailul şi distribuţia de produse cosmetice profesionale, este prezentă pe piaţa locală, precum şi în Bulgaria, iar anul acesta urmează să se extindă şi în Ungaria.

Răzvan Afenduli, cofondator Xpert Beauty, companie activă în retailul şi distribuţia de produse cosmetice profesionale, spune că în primele şase luni ale acestui an veniturile s-au dublat faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar estimările pentru anul acesta sunt de dublare a cifrei de afaceri faţă de 2020.

„Noi când am fost închişi, am vândut în online ce vindeam în offline şi în online, însă provocarea a fost să livrăm, una e când ai un număr de magazine şi vine consumatorul şi ia de la tine, alta e când începi să pregăteşti în depozit fiecare pachet. Din anumite puncte de vedere, acest an e mai uşor decât anul trecut, însă în timpul verii, când oamenii încep să călătorească, iar în această perioadă cheltuie mai mult având în vedere că trebuie să facă teste PCR, reduc bugetul alocat altor lucruri, printre care şi partea de cosmetice“, spune Răzvan Afenduli, cofondator al Xpert Beauty, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor. Cum facem economia să funcţioneze în continuare, un proiect realizat de Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Compania a fost fondată în 2017, iar anul trecut a înregistrat afaceri de 40 mil. lei, după o dublare a afacerilor faţă de 2019.

Trendul ascendent din acest an va fi susţinut şi de faptul că Xpert Beauty are în plan extinderea offline atât la nivel naţional, cât şi international, având în plan intrarea pe piaţa din Ungaria. Compania este prezentă pe piaţa locală, precum şi în Bulgaria.

„În 2019, noi am pus bazele unei structuri de business, noi am ştiut de la bun început ce vrem, indiferent că vinzi online sau offline trebuie să răspunzi la întrebarea de ce să cumpere de la mine, dacă nu răspunzi la această întrebare indifferent în ce zonă vinzi, nu o să reuşeşti, noi ne-am gândit din primul moment că modeul să fie un omnichannel şi am investit destul de mult în platforma de e-commerce“, explică el.

În prezent, Xpert Beauty are 13 magazine proprii în România şi unu în Bulgaria, la Sofia. Compania este însă activă şi pe segmentul de distribuţie, astfel că prin parteneri şi prin platforma de vânzare online proprie, ea deserveşte 150.000 de clienţi, având un portofoliu de 12.000 de produse de la 70 de branduri. Firma este prezentă pe piaţa produselor cosmetice profesionale de păr, pentru îngrijirea pielii, unghiilor şi pe segmentul articolelor de machiaj.

Magazinele Expert Beauty se adresează atât clienţilor corporate, cât şi clienţilor finali, iar cea mai mare pondere o au cei din urmă. Investiţiile în online şi focusul companiei către această zonă au reprezentat anul trecut un avantaj al retailerului de cosmetice.

„Din punct de vedere al oportunităţii de business, 2020 a fost un an foarte bun, noi am crescut, însă competitorii nu au avut aceeaşi putere în e-commerce. Piaţa per total nu a crescut, în momentul în care stai în casă, necesitatea de înfrumuseţare scade“.

În 2020, compania Xpert Beauty şi-a extins lanţul de magazine la nivel naţional, a deschis prima piaţă internaţională - Bulgaria - în ultimul trimestru al anului, a dezvoltat şi diversificat categoriile de produse şi brandurile.

În cinci ani, antreprenorul estimează că afacerile companiei vor ajunge la 25 mil. euro, iar portofoliul său va avea circa 100 de branduri. Totodată, Răzvan Afenduli speră ca în cinci ani să deservească peste 400.000 de clienţi.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor