ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Simion Mureşan, proprietar al Cramei La Salina şi al Electrogrup: Pandemia nu ne-a descurajat, am continuat investiţiile, iar la începutul anului viitor va fi gata extinderea cramei actuale

28.09.2020, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

Crama La Salina a fost deschisă în anul 2011, iar în prezent operează circa 70 de hectare de viţă-de-vie l Vinurile La Salina sunt prezente atât în România prin canalele de HoReCa şi retail, cât şi pe pieţele din Marea Britanie şi Polonia.

Simion Mureşan, proprietar al Crama La Salina şi al constructorului de infrastructură de telecomunicaţii Electrogrup, spune că pandemia a avut un impact negativ puternic asupra afacerilor producătorului de vin, dar cu toate acestea nu a fost descurajat şi a continuat investiţiile programate pentru 2020 cu privire la extinderea cramei actuale prin dublarea capacităţii.

„Pandemia nu ne-a descurajat, astfel că am continuat investiţiile. Am început extinderea cramei actuale şi vrem dublarea capacităţii, proiectul urmând a fi gata la începutul anului viitor. Am făcut investiţii în achiziţia de utilaje şi în achiziţia de tehnologie. În anul 2019 am îmbuteliat 250.000 de sticle, iar targetul nostru este undeva la circa 420.000 de sticle“, spune Simion Mureşan, proprietarul Crama La Salina şi Electrogrup, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.

Omul de afaceri adaugă că a văzut în pandemie o oportunitate pentru  construirea şi implementarea investiţiei, tocmai de aceea nu a amânat planurile propuse pentru anul acesta. El precizează faptul că în această perioadă a fost nevoit să se adapteze din perspectiva faptului că HoReCa, sectorul de care industria vinului este dependentă, a fost direct afectat.

„Avem şansa că produsul nostru nu este perisabil într-o perioadă scurtă. În ceea ce priveşte stocul pe care îl avem, cu cât stă mai mult vinul în sticlă cu atât se face mai bun din punctul de vedere al calităţii. Unele sticle devin mai valoroase şi se licitează pentru ele, dar acolo e un număr foarte mic şi o cantitate limitată, iar etichetele sunt dedicate acestui tip de consum“, explică Simion Mureşan.

Omul de afaceri este de părere că România nu se află încă la acest tip de consum şi nici la acest tip de producţie a vinului, deşi ţara noastră are o tradiţie de sute de ani în domeniu. Totuşi anii de comunism, când se punea accent pe volum, nu pe valoare, au afectat producţia de vinuri premium.

Simion Mureşan a ales să deschidă în 2011 businessul Crama La Salina din pasiune pentru vin. „La momentul la care am început să investesc în industria asta nu m-am gândit că va ajunge  să aibă o asemenea amploare, dorinţa mea iniţială a fost să am o mică podgorie unde să am câteva hectare de viţă-de-vie“.

În prezent, Crama La Salina operează circa 70 de hectare de viţă-de-vie, situându-se la nivelul unei crame medii.

Produsele Cramei La Salina sunt prezente atât pe piaţa de HoReCa şi retail din România, dar acestea merg şi la export către ţări precum Polonia şi Marea Britanie. Exportul reprezintă 10% din totalul businessului.

Simion Mureşan mai deţine, lângă cramă, şi un centru ecvestru, care a fost deschis după patru ani de la înfiinţarea La Salina, fiind cel mai tânăr business al omului de afaceri.

Totodată, antreprenorul face parte şi din conducerea companiei Electrogrup, unul dintre cei mai importanţi constructori de infrastructură de telecomunicaţii din România, membru al grupului E-INFRA.

Electrogrup, companie deţinută de fraţii Teofil şi Simion Mureşan şi de Marian Pantazescu, este parte a companiei de tip holding Electrogrup Infrastructure, împreună cu Direct One, care oferă servicii pentru operatorii telecom şi companiile media, Nova Power & Gas, furnizor de energie elec­trică şi gaze naturale, Netcity, operator de infrastructură pentru comunicaţii, şi Wesee, joint-venture româno-german care oferă servicii de instalare, servisare şi mentenanţă parcuri eoliene.

În viziunea lui Simion Mureşan, viaţa de antreprenor înseamnă o viaţă plină de activităţi, de provocări şi succese, dar şi o viaţă care te privează de multe lucruri.

Produsele Cramei La Salina sunt prezente atât pe piaţa de HoReCa şi retail din România, dar acestea merg şi la export către ţări precum Polonia şi Marea Britanie. Exportul reprezintă 10% din totalul businessului.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor