ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Willy Dicu, Teilor: Cererea pentru lingouri de aur a explodat. Aprovizionăm reţeaua de trei ori pe săptămână şi abia facem faţă cererii. Într-o perioadă de inflaţie, când e o certitudine că valoarea banilor va fi diminuată în scurt timp, foarte mulţi se îndreaptă către a-şi securiza banii

15.03.2022, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

♦ Teilor are magazine pe pieţele din România, Polonia, Ungaria şi Bulgaria ♦ Cea mai importantă ţară din portofoliu rămâne România, unde compania are 53 de unităţi ♦ În celelalte pieţe sunt nouă magazine.

Lanţul de magazine de bijuterii Teilor continuă anul acesta dezvoltarea atât pe plan local, cât şi peste graniţe, iar pentru 2022 planurile includ şi deschiderea unei noi pieţei şi anume Cehia. Com­pania românească pariază pe ex­tindere în pofida contextului economic şi geo­politic actual, marcat de incertitudine. Totodată, proprietarii businessului de biju­terii se uită atent şi la Germania, unde retailerul încă se află în stadiul de analiză a pieţei.

„În acest an, ne-am propus să continuăm dezvoltarea nostră din Polonia, unde astăzi avem deja patru magazine. Ne aşteptăm să consolidăm poziţia noastră acolo cu cel puţin două unităţi. Tot în 2022, ne aşteptăm să mai deschidem o ţară nouă, şi anume Cehia, şi să avansăm cu explorarea unei ţări din vest, Germania“, spune Willy Dicu, CEO Teilor, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem economia să funcţioneze în continuare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Teilor are magazine în România, Polonia, Ungaria şi Bulgaria, însă piaţa locală rămâne cea mai importantă în portofoliul businessului. În România, lanţul de bijuterii numără circa 53 de magazine, la care se mai adaugă încă nouă magazine deschise în celelalte ţări în care se află Teilor. În fiecare ţară compania are şi câte un magazin online.

„Sunt foarte diferite pieţele între ele. Polonia este foarte diferită faţă de România, care la rândul ei diferă faţă de Ungaria sau Bulgaria. Pe piaţa din Polonia există o serie de jucători locali foarte bine stabiliţi, iar consumatorul este destul de naţionalist. Aici, după şase luni de cercetare locală ne-am repoziţionat şi am regândit abordarea de marketing astfel încât să vorbim pe limba lor. Păstrăm brandul Teilor, dar abordarea noastră este locală“, precizează Willy Dicu.

Pentru a intra pe piaţa din Germania, cea mai dezvoltată economie din Europa, executivul spune că este nevoie de mai mult timp pentru analiză astfel încât businessul să pătrundă în momentul şi în locul potrivit. Piaţa aceasta este diferită de cele din regiune. Astfel, magazinele Teilor din ţară şi din afară se află în centre comerciale, însă Germania va fi prima ţară în care retailerul va merge cu magazine stradale, fiind segmentul de piaţă predominant în această ţară.

Cu toate că planurile de dezvoltare ale businessului de bijuterii nu sunt puse în aşteptare din cauza contextului actual economic şi geopolitic, incertitudinile din piaţă rămân la un nivel ridicat. După doi ani de pandemie, businessurile se confruntă acum cu o nouă serie de provocări, de la inflaţie la invazia Ucrainei de către Rusia. Totuşi, în vremuri de criză, oamenii încearcă să îşi securizeze banii în obiecte care pot să îşi menţină valoarea sau chiar să o crească, iar din această categorie fac parte şi bijuteriile.

„Lumea se îndreaptă foarte mult către bijuterii, dar şi spre lingouri de aur. Asta putem confirma cu datele noastre din primele două luni, când vânzările de bijuterii au crescut faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut cu 20-30%. Motivul credem că este faptul că într-o perioadă de inflaţie, unde deja nu mai e o probabilitate, ci o certitudine că valoarea banilor va fi diminuată în scurt timp, foarte mulţi se îndreaptă către a-şi securiza banii.“

Creşterea vânzărilor lanţului de mag­a­zine de bijuterii vine atât din numărul mai mare de bijuterii vândute, cât şi din ma­jo­rarea valorii coşului mediu de cumpărături.

Teilor are în portofoliu doar produse realizate din metale preţioase şi din pietre preţioase sau semipreţioase. Preţul unei bijuterii pleacă de la 100 euro şi poate ajunge la 170.000 euro. Pe lângă bijuterii, Teilor comercializează şi lingouri de aur destinate în principal investiţiilor.

„Noi vindem lingouri fabricate de două rafinării din Elveţia. Cererea pentru lingouri a crescut încă de anul trecut, avansul în 2021 fiind de 400% faţă de 2020. Iar în primele două luni din acest an, vânzările sunt cu 40% mai mari decât în ultimele trei luni din 2021 cumulat. Ultima săptămână din februarie am vândut cât cea mai bună lună a anului trecut. Acum, provocarea aprovizionării este una reală. Dacă înainte aprovizionam reţeaua cu lingouri la două săptămâni, acum o facem de trei ori pe săptămână şi abia facem faţă cererii“, explică el.

Până în 2020, inclusiv, vânzările de lingouri reprezentau doar 0,5% din business. Acum ponderea ajunge la circa 10%.

Lingourile au dimensiuni variante, în funcţie de cererea clienţilor.

În 2020, Teilor a înregistrat o cifră de afaceri de peste 140 mil. lei (28,8 milioane euro), în scădere cu aproximativ 10% faţă de anul precedent pe fondul pandemiei de Covid-19 care a dus la închiderea temporară a magazinelor offline. Datele pe 2021 nu sunt încă publice.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor