ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute. Ciprian Stancu, fondator, Republica Bio: Din luna octombrie am început să observăm o precauţie a oamenilor în felul în care îşi cheltuiesc banii

20.12.2022, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Republica BIO este un business local care produce şi comercializează diferite produse ecologice şi naturale ♦ Businessul a fost înfiinţat în 2014 ca un brand dedicat nutriţiei sănătoase.

Ciprian Stancu, fondatorul Republica Bio, un business local care produce şi comercializează diferite produse ecologice şi naturale, spune a observat o schimbare a com­port­a­men­tului cons­umatorilor înce­pând cu luna octombrie, când s-a instalat precauţia privind cheltuielile.

„Sunt categorii de consumatori care fac tranziţia - pentru o perioadă scurtă, până când trece această criză -, către alimentaţia convenţională. Din com­portamentul pe care l-am observat, credem că oamenii îşi pun pro­ble­ma de su­pra­vieţuire, ast­fel că ei sunt preocupaţi în pri­mul rând de acest as­pect, şi nu de wellness. Dacă nu au suficienţi bani să îi împartă pentru toate responsabilităţile pe care le au, ei fac un com­promis la nivelul cali­tă­ţii nutriţiei“, spune Ciprian Stancu, în cadrul emisiunii ZF 15 mi­nute cu un antreprenor: Cum facem ca eco­nomia să funcţioneze în continuare, un proiect ZF şi Alpha Bank.

El este de părere că înainte de izbucnirea războiului din Ucraina, comportamentul consumatorilor era caracterizat de o exuberanţă iraţională, oamenii cheltuiau foarte mult şi aveau tendinţa de a achiziţiona multe produse de care nu aveau nevoie. Mai mult, oamenii obişnuiau să consume pe credit.

Odată cu izbucnirea războiului, românii au trecut în cealaltă extremă. Fiind mânaţi de frică, ei aleg să fie mult mai atenţi la cheltuieli.

„Pe masură ce lunile de război au trecut, s-a instalat un alt sentiment, de pesimism iraţional. Oamenii sunt mai îngrijoraţi de ce se va întâmpla, iar puterea de cumpărare şi standardul de viaţă au început să se diminueze din cauza inflaţiei. Aceeaşi bani cumpără mai puţine produse acum. Şi totuşi, situaţia nu e atât de severă încât ei să ia decizii atât de radicale, aşa cum am văzut în ultimele luni“, este el de părere.

În pofida acestor provocări, businessul Republica Bio va încheia anul cu o creştere a vânzărilor între 25% şi 30% comparativ cu 2021, când cifra de afaceri a fost de circa 2 mil. euro. O creştere similară este estimată şi pentru anul viitor, spune antreprenorul.

Majorarea businessului nu vine însă din creşterea preţurilor, care nu au fost săltate în acelaşi ritm cu majorările venite de la producători.

„Pentru multe produse, am păstrat preţurile constante, nu le-am majorat chiar dacă preţul de producţie a crescut. În cazul altora, am făcut o creştere de preţ în septembrie, cu care rămânem până la sfârşitul anului. Nu avem această practică de a transfera tot timpul creşterile de preţ venite de la producători către consumatori.“

Republica BIO este un business local care produce şi comercializează diferite bunuri ecologice şi naturale. Businessul a fost înfiinţat în 2014 ca un brand dedicat nutriţiei sănătoase. Compania are cinci fabrici partenere în Europa, două depozite logistice în Bucureşti şi echipe dedicate pentru distribuţie. În total, pe lângă magazinul propriu, Republica BIO deserveşte peste 400 de locaţii partenere.

Antreprenorul fondator are în plan extinderea businessului în afara ţării, existând deja interes din partea furnizorilor din străinătate pentru produsele Republica Bio.

„Primul lucru pe care îl facem acum este tranziţia întregului portofoliu. Vrem să facem toate ambalajele în limba engleză ca să putem exporta, pentru că deja avem companii de distribuţie din afară care sunt interesate să ia aceste produse pe pieţele lor“, explică Ciprian Stancu.

 

 

 

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor