ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Adina Mugescu, The Beer Institute: Abia acum se resimt efectele pandemiei şi ale crizelor de anul acesta, care au dus la scăderea consumului. Sperăm la o toamnă mai bună

16.08.2022, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ The Beer Institute este un lanţ de magazine specializate în vânzarea de bere artizanală românească ♦ În prezent, portofoliul retailerului numără 230 de etichete de bere artizanală.

Adina Mugescu, fondatoarea The Beer Institute, un lanţ de magazine specializat în comercializarea berilor artizanale româneşti, spune că efectele pandemiei, ale războiului din Ucraina şi ale crizelor conturate în această perioadă se resimt în consumul de bere, care înregistrează o scădere.

„Dacă în pandemie anunţam că în pofida lucrurilor negative care se întâmplau, consumul de bere creştea, acum, el a scăzut. Sper să fie o situaţie de moment sub impactul celor întâmplate şi să revenim la o evoluţie favorabilă“, a spus Adina Mugescu, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem economia să funcţioneze în continuare?, un proiect  al Ziarului Financiar şi al Alpha Bank.

Această scădere a consumului se resimte încă de la începutul verii, iar unul dintre motive ar putea fi, spune ea, şi faptul că în sezonul estival din 2022 oamenii au putut călători iar în afara ţării. Cu toate acestea, Adina Mugescu speră ca din toamnă consumul de bere să revină la nivelul de dinainte.

Cu toată că economia se confruntă cu serie de provocări care pun presiune pe bugetele companiilor, micii producători de bere artizanală reuşesc să facă faţă, astfel că, numărul acestora nu s-a diminuat.

„În continuare, ei fac bere, sunt îndrăzneţi şi au reţete noi în portofoliu, lună de lună, de aici a şi plecat ideea noastră de abonament, avem ce să punem în el. Ideea abonamentului este să avem trei sortimente nou apărute de la o lună la alta, câte două sticle din fiecare. Nu am avut nicio lună în care nu am avut ce să punem în cutia pentru abonaţi“, explică ea.

Pe lângă provocările acestui an, retailerul a fost nevoit să renunţe şi la unul din magazine, aflat în zona Floreasca din Bucureşti, din cauza faptului că spaţiul în care activa compania trebuia eliberat. Planurile prevăd însă o relocarea a acestui magazin.

„Vrem să ne mutăm mai degrabă spre cartiere. Am început să deschidem unităţi în centrele comerciale încă de anul trecut, vrem să continuăm, dar fără să căutăm musai aceste tipuri de spaţii. Când se ivesc oportunităţi, mergem cu un magazin în mall. Cu siguranţă, nu vom neglija pe viitor nici zona de nord a Capitalei, pentru că este un loc foarte bun.“

Povestea The Beer Institute a început în 2018, fiind un concept de retail specializat, dedicat berilor şi cidrului artizanale româneşti, făcute în microberării din toată ţara. Totodată, 2018 a reprezentat şi cel mai bun an pentru berea artizanală românească pentru că a fost anul în care s-au lansat foarte multe branduri noi, spune Adina Mugescu. În urmă cu 5-7 ani, pe piaţa berii artizanale din România existau doar două branduri artizanale şi anume Zăganu şi Clinica de Bere. În prezent, retailerul The Beer Institute are la vânzare un total de 230 de etichete de bere artizanală.

În ultimii ani, spune antreprenoarea, producătorii de bere au început să îşi diversifice portofoliile, adăugând o multitudine de arome şi sortimente precum beri cu fructe, cu ciocolată sau cafea.

Adina Mugescu este de părere că încă există loc de dezvoltare în piaţă, tocmai de aceea are în plan relocarea spaţiului închis şi deschiderea a încă două magazine anul viitor. Totodată, antreprenoarea plănuieşte ca pe viitor să iasă şi în afara Bucureştiului, mergând în marile oraşe din ţară.

„Totul în industria de bere artizanală a început cu o mână de oameni. Din fericire, mai există loc de dezvoltare, este o piaţă încă foarte mică la noi în ţară. Dar cel mai important factor, dincolo de a produce şi a mări numărul de beri din portofoliul fiecărui jucător, este să dezvoltăm baza de clienţi. Vrem să educăm consumatorii şi să le arătăm că există şi alternative“, mai spune Adina Mugescu.

Din consumul total de bere din România, berea artizanală nu depăşeşte 1%. Datele Asociaţiei Berarii României arată că românii au consumat anul trecut un volum de bere similar cu cel din 2020, respectiv 16,6 milioane hl.

The Beer Institute, ce are azi două magazine offline - în Mega Mall şi pe Calea Dorobanţilor -, a obţinut anunl trecut afaceri de 1,16 mil. lei, plus 40%.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor