ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Adrian Mihai, cofondator Fan Courier: În perioada în care magazinele au fost închise am avut o creştere de circa 20% faţă de vânzările de Black Friday

17.08.2020, 00:08 Autor: Miruna Diaconu

♦ Industria de curierat este una dintre cele care au înregistrat creşteri ale vânzărilor în această perioadă

♦ Fan Courier are circa 7.300 de angajaţi la nivelul României, dintre care aproape jumătate se află în Bucureşti.

Adrian Mihai, cofon­datorul Fan Courier, spune că în primele două săptămâni de la izbucnirea crizei pan­de­mice, compania de curierat a înregistrat scăderi de circa 15-20%, dar după ce magazinele s-au închis, volumul comen­zilor a crescut considerabil. Astfel, compania de curierat a ajuns la o creştere a încasărilor de 20% faţă de Black Friday, perioada din an în care oamenii fac un număr record de achiziţii.

„La noi lucrurile au mers bine spre foarte bine, dar după perioada de la înce­putul pandemiei când am înregistrat o scă­dere de 15-20% (a volumului de co­menzi - n.red.). Atunci ne făceam planuri de reducere şi de recalibrare a busi­nessului. Apoi am avut o creştere con­si­derabilă, de circa 30%, care ne-a so­licitat foarte mult şi ne-a făcut să lu­crăm mai mult. Cât au fost ma­ga­zi­nele închise am fost cu 15-20% peste perioada de Black Friday, iar de când s-au deschis, procentul a mai scăzut, dar suntem peste anul tre­cut“, spune Adrian Mihai, co­fon­dator Fan Courier,  în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în con­tinuare?, un proiect ZF şi First Bank.

Efectele pandemiei s-au resimţit în industria de curierat într-un sens pozitiv, astfel că firmele de profil au avut de câştigat într-o perioadă de su­pra­vie­ţuire pentru alte industrii. Pro­ble­me­le pe care le-au întâmpinat totuşi în această perioadă au fost cele de ges­tionare a volumelor mari de mărfuri.

„Noi suntem una dintre industriile privilegiate, pandemia ne-a făcut să creştem. În schimb, pentru noi a venit cu alte provocări în sensul în care nu eram pregătiţi de această creştere. Noi pentru Black Friday ne pregăteam cu circa şase luni înainte pentru a putea face faţă volumului mare de comenzi, dar acum ne-a luat prin suprindere. Am fost nevoiţi să facem faţă din mers la o presiune foarte mare în această pe­rioadă. Am angajat oameni şi am cum­părat maşini pen­tru a putea face faţă“, pre­cizează Adrian Mihai.

Cofondatorul Fan Courier explică faptul că pentru ei găsirea unor oameni potriviţi pentru postul de curier a fost o provocare, în contextul în care un curier are nevoie de multe abilităţi pentru a putea profesa. „În această pe­rioa­dă am găsit mai uşor oameni, dar nu la fel de uşor precum ne aşteptam. Problema noastră este că nu găsim oameni pregătiţi, un curier are nevoie să ştie foarte multe lucruri, de la a deţine un permis, până la a şti să scrie o factură şi să lucreze cu diferite tipuri de oameni. Du­rează circa şase luni să pregătim un curier. Pentru că nu găsim oameni pregătiţi pen­tru a fi curieri, noi ne-am înfiinţat o şcoală pentru a-i putea pre­găti“, explică Adrian Mihai.

FAN Courier de­ser­veşte peste 50.000 de clienţi, ma­joritatea per­soane juridice, cu aju­torul unei echipe for­mate din peste 7.400 de angajaţi la nivelul ţării, dintre care aproa­pe ju­mătate, mai exact 3.600, se află în Bu­cureşti, şi a unei flote auto de peste 4.200 de autovehicule.

FAN Courier are bugetate pentru 2020 investiţii în valoare de 58 de milioane de lei, în uşoară creştere faţă de bugetul de anul trecut.

În 2019, cifra de afaceri a companiei a fost de 792 mil. lei, plus 15% comparativ cu anul precedent

Adrian Mihai spune pandemia ce a lovit întreaga lume a fost un şoc pentru toată lumea, iar acest eveniment a fost unul fără precedent, ceea ce înseamnă că antreprenorilor şi oamenilor de afaceri le este foarte dificil să îşi facă planuri pentru viitor, având în vedere că incertitudinea încă este mare şi va continua o bună perioadă de timp.

„Până acum ne uitam la o matrice, la anii anteriori, pentru a face estimări. Acum nu ştim nimic, nu ştim cum va evolua boala sau ce măsuri vor lua autorităţile. Noi totuşi mergem înainte, continuăm să investim. Brem să finalizăm investiţiile începute şi ne bazăm pe faptul că industria noastră va avea o creştere în 2021, una ponderată dar mizăm totuşi pe o creştere“, adaugă Adrian Mihai.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor