ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Alexandra Stroe, cofondator Bookster: Obiectivul nostru este să ajungem până în 2022 la 100.000 de cititori în România

24.07.2020, 09:27 Autor: Miruna Diaconu

♦ Bookster a ajuns în prezent la un număr de 76.000 de cititori activi după cei aproape opt ani de activitate ♦ Odată cu izbucnirea crizei COVID-19, Bookster a introdus un serviciu de livrare la domiciliul cititorilor.

Alexandra Stroe, cofonda­toare a Bookster, spune că obiectivul bibliotecii pentru corporatişti este ca până în anul 2022 să ajungă la un număr de 100.000 de cititori activi. În prezent, compania are circa 76.000 de cititori care au acces la 100.000 de cărţi.

„La început aveam în bibliotecă doar cărţi de dezvoltare profesională, ne gândeam că cititorii vor dori să citească în special titluri din zona aceasta, dar când am discutat cu ei ne-am dat seama că au diverse interese“, spune Alexandra Stroe, cofon­dator Bookster, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.

În această perioadă, marcată de pandemia de Covid-19, oamenii au citit cărţi din dome­ni­ile lor de interes. Astfel, au existat foarte multe cereri pentru opere din zona de work from home, gestionarea anxietăţii, echilibru între viaţa personală şi cea profesională, cărţi pentru copii.

„Nu pot să spun că s-a citit mai mult ca înainte“, adaugă antreprenoarea.

În perioada stării de ur­genţă, multe companii abonate la Bookster şi-au trimis angajaţii să lucreze de acasă, astfel că biblio­teca corporatiştilor a introdus un nou serviciu de livrare a cărţilor la domi­ciliul cititorilor. Ser­viciul este gratuit pentru toti angajaţii compa­niilor care au un abonament la serviciile corporate ofe­rite de către Book­ster. Astfel, la fiecare îm­prumut de carte, cititorii pot alege unde doresc să fie făcută livrarea: acasă sau la birou.

„Avem aproape 1.000 de companii abonate. Dintre acestea, am vorbit cu peste 800 şi am aflat că în cazul a circa 15% din total angajaţii merg în mod normal la birou. Jumătate dintre ele au un sistem de lucru parţial, în ture, şi circa 30% lucrează integral de acasă“, precizează Alexandra Stroe.

Pe lângă cărţile livrate acasă sau la birou, abonaţii Bookser au acces prin platforma online la mii de articole, prezentări video, cărţi electronice sau podcast-uri grupate în colecţii specifice.

„Mă uitam în topurile celor mai citite cărţi la noi şi am văzut că unele titluri se păstrează pe termen lung. Una dintre cele mai împrumutate opere este Povestea Mea, de Michelle Obama. O alta este Pacienta Tăcuta, de Alex Michaelides. În top îşi fac loc şi alte titluri precum Oamenii fericiţi citesc şi beau cafea sau Sapiens. Clasamentul se schimbă foarte puţin, cărţile preferate de cititorii noştri rămân în top“, spune Alexandra Stroe.

Clienţii Bookster sunt de fapt companii mari şi mici, corporaţii şi IMM-uri. Aceste firme sunt cele care le oferă salariaţilor proprii abonamentele ca un beneficiu extrasalarial, pe lângă tradiţionalele tichete de masă, abonamente la săli de sport sau carduri de sănătate.

Abonamentul costă între 3 şi 5 euro de persoană pe lună, în funcţie de numărul total de angajaţi ai companiei, potrivit celor mai recente date ZF. Cu un astfel de abonament, angajaţii companiilor abonate au acces nelimitat la bibliotecă şi primesc apoi produsele la birou sau mai nou acasă.

În biblioteca Bookster sunt adăugate cărţi noi aproape zilnic, în funcţie de recomandările pe care compania le primeşte de la cititori. În total, în fiecare an sunt adăugate câteva sute de titluri noi.

Alexandra Stroe este de părere că pentru a fi un antreprenor trebuie să identifici o nevoie în piaţă, apoi e nevoie de o soluţie care să se adreseze problemei, iar pe lângă acest lucru un antreprenor are nevoie de pasiune pentru a putea reuşi pe acest drum.

„Cred că întăi trebuie să identifice o nevoie în piaţă şi apoi să se gândească la o soluţie care să se adreseaza acestei probleme, iar apoi să o testeze, să fie suficient de îndrăgostit de proiect şi de idee,  antreprenoriatul nu este un job cu un program, e nevoie de pasiune şi raţiune“, afirmă cofondatoarea Bookster.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor