ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Alexandru Piţigoi, fondator al Mesange Fromagerie: M-am gândit că e posibil să închid. Dacă nu o să se schimbe situaţia, nu o să mai avem resurse

14.08.2020, 18:40 Autor: Miruna Diaconu

♦ Fromageria are în permanenţă în ofertă 70-80 de tipuri de brânză din circa şase ţări din Europa ♦ Fostul pilot de raliuri a pornit businessul în urmă cu trei ani, după o investiţie de 200.000 euro.

Restricţiile impuse de  autorităţi cu privire la limitarea răspândirii Covid-19 au efecte semnificative asupra businessului Mesange Fromagerie, în contextul în care cheese-barul nu dispune de o terasă şi în curând antreprenorul fondator nu va mai dispune de resursele necesare pentru ca businessul să supravieţuiască.

„HoReCa nu înseamnă doar câţiva angajaţi din acest sector, ci înseamnă un lanţ mult mai mare de aprovizionare, iar efectele se resimt în lanţ. Fără susţinere din partea statului, nu doar pentru câţiva antreprenori, ci pentru un întreg sistem, este aproape imposibil să se treacă peste această etapă. M-am gândit că este posibil să închid şi, din păcate, oricât de multe eforturi aş face, dacă nu se va schimba situaţia şi nu se vor deschide restaurantele, nu vom mai avea resurse pentru a putea supravieţui. Sunt mulţi bani investiţi, cu foarte multe sacrificii, iar oamenii s-au chinuit să îşi crească businessurile“, a spus Piţigoi în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.

Mesange Fromagerie este un magazin de brânzeturi cu com­ponentă de bistrou, deschis în Bucureşti de antreprenorul Ale­xandru Piţigoi, un cunoscut pilot român de raliuri şi care deţine afaceri în sectorul auto. Businessul şi-a deschis porţile acum trei ani şi oferă în permanenţă 70-80 de tipuri de brânzeturi. Dacă restricţiile impuse de autorităţi vor persista, restaurantele nu se vor deschide, fromageria riscă să se închidă.

„Acum trei ani am deschis şi am avut o creştere constantă atât a vânzărilor, cât şi a numărului de clienţi şi a gradului de ocupare la mese, am avut o evoluţie fru­moasă întreruptă brusc în primăvara acestui an. Am încercat în toată această perioadă să nu concediem pe nimeni, avem cinci oameni şi este foarte greu.“

„Până acum am reuşit să supravieţuim cu mari sacrificii, dar de acum înainte nu mai sunt foarte optimist. Cea mai mare provocare vine din zona de servire din bistro, noi nu avem terasă şi nu cred că soluţia era să ne bazăm pe terasă în condiţiişe actuale“, spune Alexandru Piţigoi.

Fondatorul Mesange Fromagerie este de părere că restaurantele ar trebui redeschise cu anumite restricţii astfel încât businessurile din HoReCa să nu se închidă definitiv. Alexandru Piţigoi spune că pe viitor nu şi-ar mai deschide o afacere în România, ci ar alege o ţară din Europa de Vest.

Mesange Fromagerie este singurul cheesebar din România, care este atât un magazin de brânzeturi de specialitate dar are şi partea de bistro unde clienţii pot servi preparatele. Alexandru Piţigoi a deschis acest business în urma unei investiţii de circa 200.000 euro.

 

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor