ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Ana Consulea, fondatoare a Zexe Braserie: Gelateria Zelato nu era în plan la începutul anului, dar a fost o decizie care ne-a salvat, a mers foarte bine pe timpul verii

12.10.2020, 19:15 Autor: Miruna Diaconu

♦ Ana Consulea, cofetar şi fondatoare a brandului Zexe Braserie, a lansat recent o gelaterie în zona parcului Regele Mihai (Herăstrau) din Bucureşti, în urma unei investiţii totale de aproximativ 15.000 de euro ♦ Înainte de a-şi deschide un business cu prăjituri, Ana Consulea a studiat cofetăria în Franţa, la Şcoala de Cofetari din Montbeliard.

Ana Consulea, fondatoare a Zexe Braserie, spune că gelateria Zelato, deschisă la începutul verii, a fost o decizie foarte bună pentru afacerea sa. Pandemia a afectat afacerile braseriei pe care Ana Consulea o conduce, determinând-o astfel să ia decizia de a deschide o gelaterie într-un spaţiu care nu depinde de servirea mesei în interior.

„Nu am vrut să fac un business care să fie la fel, să fie aceleaşi pericole. Ce am vrut noi să facem prin deschiderea Zelato a fost să evităm să depindem de aceleaşi lucruri, cum ar fi folosirea spaţiului interior, am vrut să evităm toate lucrurile care ne-au oprit activitatea (în primele luni de pandemie - n.red.). Zelato nu era în plan la începutul anului, a fost o decizie care ne-a salvat, a mers foarte bine businessul în timpul verii“, spune Ana Consulea, fondatoare a Zexe Braserie, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor. Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank. Antreprenoarea este de părerea că gelateria a fost ocazia potrivită de a-şi arăta capacităţile de antreprenor, adaptarea fiind critică în momente de criză. Deşi gelateria nu era în plan la începutul anului, Ana Consulea spune că a luat în considerare sezonalitatea unui astfel de produs în preferinţele consumatorilor români.

„Românii nu consumă îngheţată iarna, dar am decis să facem acest pas cu toate riscurile ce vin odată cu frigul“.

Fondatoarea Zelato spune că noul business îşi va adapta meniul odată cu sezonul rece, astfel că în perioada de iarnă va vinde ciocolată caldă, ceaiuri, biscuiţi, turtă dulce şi tot felul de produse ce pot fi servite în perioada iernii.

Ana Consulea a lansat gelateria în zona parcului Regele Mihai (Herăstrau) din Bucureşti în urma unei investiţii totale de aproximativ 15.000 de euro. Noul brand are în centru îngheţata artizanală.

Businessul Zexe Braserie, cofetăria fondată de Ana Consulea, a fost deschis în anul 2016. Înainte de a începe această afacere, ea a studiat cofetăria în Franţa, la Şcoala de Cofetari din Montbeliard. 

Deşi Ana Consulea provine dintr-o familie de antreprenori ce deţin restaurante, ea a vrut să îşi deschidă o afacere personală care să fie diferită faţă de ceea ce făcea familia ei.

„Nu am luat în considerare să mă angajez definitiv undeva, deşi am lucrat sau am făcut internship-uri pentru că am vrut să ştiu că iau decizia bună atunci când am hotărât să devin antreprenor“, explică Ana Consulea.

Zexe Braserie are circa 30 de sortimente de prăjituri simultan, dar şi alte tipuri de produse precum checuri, biscuiţi. Braseria în mod normal avea în medie pe zi 121 de clienţi pe zi, dar vara aceasta numărul mediu a scăzut, dar nu considerabil având în vedere că mulţi oameni veneau pentru a-şi cumpăra produsele şi a le consuma acasă.

„Am menŢinut o medie destul de ridicată în ultimele luni, tot peste 100 de clienţi pe zi, pentru că mulţi vizitatori ridică pachetele pentru acasă. Îşi comandă prăjiturile în avans, iar apoi vin şi le ridică, nu le consumă la noi. A fost şi pentru noi o surpriză plăcută să vedem că cei care ne vizitează s-au adaptat rapid la această situaţie şi nu au avut nimic împotriva acestui mod de lucru“, spune Ana Consulea.

Compania Zexe Cofeturi care operează cofetăria a avut afaceri de 3,6 mil. lei în 2019, plus 28%.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor