ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Andreea Bădală, fondatoarea Murmur: Comenzile din ţară ar trebui să vină de la sine, dar cele care vin din străinătate sunt o confirmare că ceea ce faci e bine

19.11.2020, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Brandul românesc de haine Murmur a fost înfiinÅ£at în 2011 ÅŸi a ajuns să îmbrace vedete internaÅ£ionale precum Lady Gaga, Madonna ÅŸi Beyonce ♦ Odată cu izbucnirea pandemiei, antreprenoarea spune că ÅŸi-a concentrat atenÅ£ia foarte mult pe magazinul online propriu, care a fost dezvoltat în urmă cu mai bine de un an.

Andreea Bădală, fondatoarea Murmur, un brand românesc de modă, spune că e foarte important ca o marcă să aibă comenzi din afara ţării pentru că este o confirmare a faptului că ceea ce face este bine.

„Consider că tot timpul sunt lucruri de îmbunătăţit, dar au fost câteva momente în care mi-am zis că fac bine ceea ce fac. Unul dintre momente a fost acela când am primit primele comenzi din afara ţării. Comenzile din ţară ar tre­bui să vină ca o susţinere (de către consu­ma­tori a unui brand local – n.red.). Dacă vin comenzi din afara ţării, unde nimeni nu ştie de tine, este o confirmare că faci bine ceea ce faci“, spune Andreea Bădală, fondatoarea Murmur, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antre­prenor. Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.

Primele comenzi pe care Murmur le-a primit din afara ţării au fost în primii ani de existenţă ai brandului şi au provenit de la clienţi din SUA şi Orientul Mijlociu.

Brandul Murmur a fost înfiinţat în 2011 de Andreea Bădală, care povesteşte că nu şi-a dorit de mică să devină antreprenor, dar între timp lucrurile s-au schimbat. Ea a plecat la Londra pentru a studia arta vestimentară, oraş unde a lucrat şi pentru diverşi designeri celebri. În 2010 s-a întors în ţară şi a luat decizia de a-şi crea propriul brand, iar singura variantă era aceea de a-şi deschide şi un business.

Andreea Bădală spune că de-a lungul anilor şi-a pus de multe ori întrebarea dacă ceea ce face este bine atât pe partea de antreprenoriat, cât şi pe partea de creaţie vestimentară. Acum, uitându-se în urmă, ea este de părere că nu ar putea fi angajat: ar fi ciudat să nu ne punem pe noi înşine la îndoială, pentru mine este un mecanism şi cred că oricine trebuie să lucreze la el ca să fie mai bun. Este un mecanism care te ajută să îţi îmbunătăţeşti calităţile pe mai multe planuri. Ce vreau să spun este că m-am întrebat dacă este bine ce fac şi cred că mi se potriveşte foarte mult să fiu antreprenor ca şi carcasă pentru a fi designer“.

Odată cu izbucnirea pandemiei, antreprenoarea şi-a concentrat atenţia mai mult pe magazinul online, care a fost dezvoltat cu mai bine de un an în urmă. Comenzile primite pe platforma online sunt trimise aproape în toată lumea, dar cei mai mulţi clienţi străini provin din SUA, Anglia, Franţa, Italia şi Japonia. Totodată, dincolo de magazinul online propriu, produsele Murmur pot fi găsite şi în anumite spaţii de vânzare ale partenerilor.

„Lucrurile s-au schimbat, înainte vindeam cel mai mult extern şi business to business, iar după momentul martie am început să creştem mai mult ponderea vânzării către consumatorul direct. Recunosc că schimbarea nu am făcut-o imediat, dar am prevăzut nişte lucruri şi am fost pregătiţi să ne adaptăm“, adaugă Andreea Bădală.

Brandul Murmur a reuşit în ultimii ani să aibă o bună expunere pe piaţa internaţională în contextul în care anumite publicaţii de nişă au scris despre businessul românesc, dar şi prin faptul că începând din 2013 vedete internaţionale precum Madonna, Beyonce sau Lady Gaga au purtat ţinutele ce poartă semnătura Andreei Bădală.

Designerul spune că există două tipuri de avantaje când o vedetă internaţională poartă produsele Murmur. Unul dintre ele este faptul că se clădeşte o anumită autoritate şi încredere pentru brand, iar cel de-al doilea avantaj îl poate reprezenta avalanşa de comenzi care vine imediat după.

„Am avut comenzi care ne-au dat peste cap toată partea de producţie şi nu am reuşit să facem faţă. Orice antreprenor îşi doreşte să vină un moment în care să nu mai faci faţă cu producţia. Dar acesta este un moment în care trebuie să te opreşti şi să nu te lăcomeşti, să îşi dai seama că trebui să pui nişte lucruri la punct“, explică Andreea Bădală.

Andreea Bădală este acţionar în două companii prin care operează businessul şi care au avut afaceri cumulate de peste 3 mil. lei anul trecut.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor