♦ În pofida unui an dificil, în care costurile au crescut semnificativ, iar producţia de vin nu a fost conform aşteptărilor din cauza secetei, crama Aurelia Vişinescu a avut o o creştere a vânzărilor faţă de anul trecut.
Aurelia Vişinescu, proprietara cramei cu acelaşi nume, este de părere că o creştere a consumului de vin din România este puţin probabilă pe viitor, însă producătorii de vin îşi pot creşte cifra de afaceri prin concentrarea mai mare către exporturi.
„Este foarte greu să construieşti un nume, nu vindem doar un produs, vindem o imagine, un nume de ţară pe care îl purtăm cu noi. Exportul nu a fost grozav anul trecut, ca şi cifră, suntem la nivelul din 2019, dar numărul de sticle a fost semnificativ mai mic. Avem pieţe încă închise, precum China sau Japonia“, spune Aurelia Vişinescu, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.
Problema cea mai mare, spune ea, este că producătorii locali nu reuşesc să aceeseze şi alte pieţe, iar ca acest lucru să fie posibil, România ar trebui să se poziţioneze ca un producător de vinuri de calitate.
„Sunt ţări care nu ştiu că noi producem vin. Exportăm sub 5% din producţie. România este văzută ca un producător de vinuri ieftine.“
Pentru schimbarea acestei imagini, România, atât statul, cât şi mediul privat, trebuie să construiască o strategie la nivel naţional pe termen scurt, mediu şi lung.
Cu toate că românii consumă preponderent vinuri româneşti, consumul per total cu greu va putea creşte în viitor, în condiţiile în care categoriile de clienţi migrează de pe un segment pe altul, dar nu creşte şi numărul acestora. „Este o migrare a consumatorului din segmentul de bază către cel de mijloc, iar a celor din segmentul de mijloc către cel de vârf. Nu cred că o să mai crească consumul de vinuri în România“, este de părere antreprenoarea.
În pofida unui an dificil, în care costurile au crescut semnificativ, iar producţia de vin nu a fost conform aşteptărilor din cauza secetei, crama Aurelia Vişinescu a avut o o creştere a vânzărilor faţă de anul trecut. Acest avans, spune antreprenoarea, se datorează faptului că producătorul de vinuri încă nu a ajuns la o maturitate a businessului.
Businessul e operat pe două entităţi Domeniile Săhăteni şi Domeniile Săhăteni Distribution cu afaceri cumulate de circa 16 mil. lei în 2021. Prima firmă apare deţinută în mod egal de Aurelian Cacenco şi Aurelia Vişinescu, conform platformei de analiză a companiilor confidas.ro. Antreprenoarea deţine integral compania Domeniile Săhăteni Distribution.
Crama Aurelia Vişinescu, situată în zona viticolă Dealu Mare, a fost înfiinţată în 2003, iar în prezent are 82 de hectare de viţă-de-vie, la care se mai adaugă câteva hectare în arendă. Circa 55 de hectare sunt cultivate ecologic.
Pentru anul acesta, cea mai mare temere este seceta, care anul trecut a afectat considerabil producţia de vinuri, însă antreprenoarea plănuieşte investiţii în irigaţii, dar şi în construirea unor capacităţi de depozitare a materiilor prime. Bugetul de investiţii pentru anul acesta se ridică la 1 mil. euro.
„Avem în continuare creşteri de preţuri, costurile materiilor prime au crescut foarte mult, la sticlă am avut creşteri chiar şi de 150%. Ne-am făcut stocuri şi am încercat să cumpărăm cât de mult am putut la preţuri mai bune, dar acestea se vor termina. Toate aceste creşteri vor avea un impact asupra costului final al produsului“, mai spune Aurelia Vişinescu.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE