ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Bogdan Ciocian, fondatorul cafenelelor Meron: Înainte aveam 140.000 de clienţi la nivelul reţelei, iar acum suntem la 60% din acest număr

13.08.2020, 18:50 Autor: Miruna Diaconu

 Pandemia a prins lanţul de cafenele în plin proces de extindere, astfel că proprietarii erau în discuţii pentru deschiderea unei unităţi în Viena ♦ În următorii cinci ani, proprietarii şi-au propus să extindă reţeaua în 7-8 pieţe dezvoltate din Europa.

Bogdan Ciocian, fonda­torul cafenelelor Meron, spune că pandemia a dus la o scădere considerabilă a afacerilor reţelei, astfel că odată cu restricţiile impuse de către autorităţi, numă­rul persoanelor care treceau pragul acestor unităţi a scăzut la circa 60% faţă de acum un an în aceeaşi perioadă.

„Am păstrat multe dintre cafenele pentru livrări sau pentru servirea la geam. Astfel, am reuşit să ţinem deschise cam toate cele 18 unităţi ale noastre în toată perioada aceasta marcată de pandemie. Terasele au făcut o diferenţă majoră. Unde avem terase am reuşit să ajungem cu cifrele undeva la 70% faţă de vara trecută. Noi ajunsesem la 130.000-140.000 de clienţi pe lună în toată reţeaua, iar acum suntem la 55-60% din acest număr. Sunt unele unităţi unde avem scăderi şi mai mari“, spune Bogdan Ciocian, fondatorul cafenelelor Meron, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.

Lanţul de cafenele a fost înfiinţat în Cluj-Napoca, acolo unde sunt şi cele mai multe unităţi sub brandul Meron astăzi. Lanţul numără în total 18 cafenele la nivel naţional, în Cluj-Napoca, Bucureşti, Târgu- Mureş, Satu Mare, Zalău şi Oradea. Dintre cele 18 cafenele sub brandul Meron, jumătate sunt administrate direct de companie, iar celelalte sunt administrate în sistem de franciză.

Pandemia a avut efecte negative semnificative asupra businessului lanţului de cafenele, astfel că izbucnirea crizei a venit în momentul în care Meron era în proces de extindere.

„Suntem în şase oraşe, iar pe­rioada asta ne-a stopat extinderea. În continuare avem pla­nuri şi avem discuţii, iar la începutul anului viitor ne propunem să ieşim în afara ţării pe 2-3 pieţe în sistem de franciză.“

„Vrem să extindem zona de prăjire, de prăjitorii în afara ţării, vrem să deschidem mici huburi unde să prăjim cafea şi să o distribuim fie în reţeaua proprie, fie în HoReCa. Aveam discuţii pentru a deschide o cafenea în Viena, ne mai uitam şi la Lisabona, au mai fost discuţii în ultimii ani pentru diverse pieţe, dar au stagnat pentru că a intervenit această pandemie care a pus planurile multor investitori în aşteptare“, spune Bogdan Ciocian.

El adaugă că toate contractele cu partenerii francizaţi au venit din partea celor care şi-au dorit o cafenea sub brandul Meron.

„Aveam de gând să extindem conceptul, iar toţi francizaţii pe care îi avem acum au venit ei spre noi şi toate contractele pe care le avem au venit natural pentru că a fost un concept sustenabil care a funcţionat foarte bine de la început“, precizează fondatorul Meron.

Cafeaua folosită în lanţul de cafenele Meron vine direct de la fermierii producători de cafea din 12-13 ţări precum Guatemala, Panama, Columbia, Brazilia, Peru, Bolivia.

În următorii cinci ani, antreprenorul şi-a propus să extinţă lanţul de cafenele în circa 7-8 pieţe europene dezvoltate, acolo unde cultura cafenelei artizanale este mai cunoscută decât în România. În România industria cafelei de specialitate este una nouă care abia a început să se dezvolte.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor