ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Cartobello, producător de cutii personalizate şi de cadouri: Pe timp de pandemie ne-a ajutat linia de producţie de cutii personalizate pe care am deschis-o în 2019

24.08.2021, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Mădălina Ştefan a început businessul Cartobello în 2009, fiind atunci un centru de ambalat cadouri din Bucureşti, însă, cu trecerea timpului, antreprenoarea a luat decizia să meargă pe partea de producţie de cutii personalizate şi de cadouri.

Cartobello, un producător de cutii personalizate şi de cadouri din Bucureşti deschis în 2009 de Mădălina Ştefan, a înregistrat la debutul pandemiei o scădere de 90% a vânzărilor de cutii de cadouri, însă linia de business deschisă la finalul lui 2019 de cutii personalizate a ajutat la compensarea scăderilor.

După trei ani în care businessul nu a înregistrat nicio creştere, ea a hotărât să schimbe strategia de business, introducând astfel o nouă linie de producţie şi anume aceea de cutii personalizate, care se adresează în principal magazinelor online de modă şi frumuseţe.

„Este a treia fază de business pe care am făcut-o la Cartobello, astăzi avem o fabrică lângă Bucureşti unde producem cutii personalizate pentru branduri mici şi mari care li­vrează online pro­duse. Clienţii noştri sunt în zona de ma­gazine online, în special în zona de fashion şi beauty, care vor să ofere un unboxing experience. În cele din urmă este o cutie, însă atunci când o aduci în zona ta de branding, pui culoare şi mesajele brandului, faci o construcţie de packaging, devine un diferenţiator. De anul trecut am început această linie de business către magazine online şi avem cam 300 de parteneri“, spune Mădălina Ştefan, co-managing director Cartobello, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor. Cum facem economia să funcţioneze în con­tinuare, un proiect realizat de Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Pentru linia de producţie de cutii per­so­na­li­zate, cererea nu este foarte mare, însă există o nevoie în piaţă identificată de  antreprenoare după o analiză a pieţei. „Piaţa cerea cutie per­so­na­lizată în cantităţi mici, livrare rapidă şi interacţiune digitală, iar eu am atins toate aceste puncte în noul proiect.“

Ea adaugă faptul că antreprenorii îşi doresc mai multă interacţiune digitală, care de multe ori salvează timp, astfel că pe

site-ul businessului a construit un con­fi­gu­ra­tor prin care vizitatorii site-ului îşi pot con­fi­gura propria cutie şi primi oferta în trei minute.

În prezent, portofoliul de clienţi al Cartobello numără circa 300 de colaboratori, iar până la sfârşitul acestui an antre­pre­noarea are în plan să ajungă la circa 500 de parteneri. „Avem două linii de producţie, producem cutii pliate şi rigide, linia de cutii rigide cred că poate ajunge la 3.000 de cutii şi putem satisface între 4 şi 6 comenzi pe zi, iar pe linia de cutii pliate capacitatea este mai mare, abia am făcut această investiţie şi putem ajunge la 10.000 de cutii pe zi“, explică Mădălina Ştefan.

Investiţia  făcută anul trecut a fost realizată cu sprijinul programului IMM Invest, iar suma investită a ajuns la circa 120.000 de euro.

Mădălina Ştefan nu se află la primul său business, astfel că imediat după ce a terminat facultatea şi-a deschis un centru foto de prelucrare a fotografiei. Însă, după doar patru ani, antreprenoarea a luat decizia de a închide acel business, deşi era o afacere funcţională, produsele realizate în centru nu mai erau ceea ce îşi dorea. Însă, ulterior şi-a deschis un centru de împachetat cadouri, mizând mai târziu pe producţia de cutii de cadouri.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor