ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Ciprian Otea, Misavan: Noi ne-am bugetat o creştere de 12%, dar ţinând cont de inflaţie, e greu de anticipat cât va fi avansul de fapt

07.07.2022, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Producătorul şi distribuitorul ieşean de bunuri de curăţenie şi îngrijirea locuinţei Misavan a avut anul trecut afaceri de 110 mil. lei, în creştere cu 11% faţă de 2020.

Ciprian Otea, fondatorul producă­torului şi distribuitorului de produse de curăţenie Misavan din Iaşi, spune că estimările iniţiale pentru anul a­ces­ta arătau o creştere de 12% a venitu­rilor, însă ţinând cont de inflaţia cu care se confruntă economia, avan­sul ar putea fi mult mai mic.

„Luând în calcul valorile inflaţiei în acest moment, e greu de anticipat în ter­meni reali cum va arăta finalul a­cestui an. Este firesc să fie efecte în e­co­nomie, mai ales că noi suntem aproape de un conflict armat, astfel că suntem mai a­fectaţi decât alte zone de pe glob. Pen­tru a contracara aceste pro­bleme, la Misavan încercăm să ne concentrăm atenţia pe activităţile noas­tre interne, pe clienţi, pe zona de produse“, a afir­mat Ciprian Otea, pre­zent în cadrul emi­siunii ZF 15 minute cu un antre­prenor: Cum facem eco­nomia să funcţioneze în continuare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank. Produ­cătorul şi distribuitorul ieşean de bu­nuri de curăţenie şi îngrijirea locuinţei Misavan a avut anul trecut afaceri de 110 mil. lei, în creştere cu 11% faţă de 2020, iar profitul a fost de 6 mil. lei, conform datelor Ministerului de Finanţe.

În primul an al pandemiei, com­pania a fost nevoită să îşi regândească activitatea, iar antreprenorul-fondator a decis să investească în propriul depozit logistic. „Depindeam în acel moment de activitatea unui operator logistic. Odată cu problemele aduse de 2020 am fost şi noi afectaţi fără să existe o vină directă. Astfel, am luat decizia de a construi propriul depozit logistic. Acum, uitându-mă în urmă, consider ca a fost o decizie inspirată“, explică el.

Construcţia depozitului a început în luna iulie a anului trecut, la un an după achiziţionarea terenului şi obţine­rea tuturor autorizaţiilor, iar în luna mai a lui 2022 investiţia a fost finalizată.

În următoarea perioadă, anteprenorul nu are în plan alte investiţii.

„Avem mai multe direcţii de dezvoltare şi mai multe idei pe care vrem să le punem în practică. E adevărat că mutarea în noul depozit a avut loc de curând, mai exact în luna mai. După orice efort, trebuie să ne tragem puţin sufletul. Vrem să ne liniştim puţin în vremurile acestea şi să ne gândim la viitor, mai ales în contextul în care inflaţia şi ROBOR-ul au efecte asupra bugetului.“

Creşterile preţurilor la materii prime şi la combustibil au un efect direct asupra activităţii companiei, care are o flotă proprie de 200 de maşini folosite în distribuţie. Ciprian Otea spune că la anumite materii prime, preţurile au crescut chiar şi de 3-4 ori, însă avansul nu poate fi transferat în aceeaşi măsură către consumatorul final. Produsele din portofoliul Misavan şi-au majorat preţurile în medie cu 20-25% în ultimul an.

Compania fondată în anul 2000 de antreprenorul Ciprian Otea, absolvent de Teologie, a distribuit iniţial produse de menaj către consumatorii care fac shopping în retail, scrie pe site-ul propriu. Apoi, cu echipa proprie de vânzări, cu flota proprie de distribuţie, compania a mers către alte segmente precum HoReCa, birouri, industrie sau sectorul medical, conform aceleiaşi surse. Astăzi, Misavan are acoperire naţională şi un portofoliu de peste 10.000 de clienţi, dintre care mare parte sunt clienţi instituţionali, companii care folosesc produsele de curăţenie.

Segmentul retail nu reprezintă o componentă foarte importantă în portofoliul Misavan, însă antreprenorul îşi doreşte să ajungă la cât mai mulţi clienţi, astfel luând în calcul şi dezvoltarea în această zonă. Astăzi, compania are nu doar distribuţie proprie, ci şi producţie.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor