• Leu / EUR4.9126
  • Leu / GBP5.6911
  • Leu / USD4.6804
ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Cristina Chiriac, fondator Sense: Vrem să dublăm reţeaua din România şi să ajungem la 30 de magazine, şi încercăm să intrăm cu brandul propriu şi pe piaţa internaţională

15.10.2020, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

♦ Antreprenorii au şi două fabrici unde produc atât sub brand propriu, cât şi pentru export ♦ Familia Chiriac are mai multe firme, cele din modă având afaceri cumulate de peste 40 mil. lei, conform calculelor făcute de ZF pe baza informaţiilor din platforma confidas.ro.

Cristina Chiriac, fon­da­toa­rea mărcii de mo­dă Sense, spune că pla­nurile de viitor în ceea ce priveşte bran­dul de haine vizează extin­derea atât pe plan local, cât şi pe pie­ţe­le in­terna­ţionale. Astfel, an­tre­pre­noa­rea îşi doreşte să intre pe pieţele in­ter­na­ţio­nale mai întâi prin in­ter­mediul plat­formelor online, iar apoi dacă vân­zările vor merge bine, se gân­deşte să deschidă şi magazine fizice.

„Marşăm tot mai mult pe brandul propriu şi vrem să rămânem legaţi de planul iniţial de a ajunge la o reţea de 30 de magazine doar în România. Acum avem doar 15 uni­tăţi. Încercăm să intrăm şi pe piaţa in­ternaţională, mai întâi online, accesând platforme interna­ţionale şi dacă avem vânzări să încercăm să des­chidem şi magazine proprii. Ne-am gândit să mergem în franciză, dar mai întâi vrem să vedem dacă designul pe care îl avem în colecţii prinde şi în piaţa externă“, spune Cristina Chiriac, fondatoare a Sense, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antre­prenor. Cum facem ca econo­mia să funcţioneze în con­tinuare?, un proiect ZF şi First Bank.

Cristina Chiriac spune că îşi doreşte să deschidă magazine fizice şi în afara ţării, dar mai întâi este nevoie să testeze pieţele respective, astfel încât să vadă dacă produsele Sense sunt pe placul consumatorilor din ţările respective.

„Este o oarecare particularitate la piaţa românească, aşa cum nu orice produs pentru piaţa engleză se poate vinde în România, la fel nu funcţionează şi în Vest. Este un mix, dar până la urmă sunt importante tendinţele, este important să le urmăreşti şi să le foloseşti atât cât să fii aliniat cu tipul de ţesături şi cu designul“, explică Cristina Chiriac.

Sub brandul Sense există în pre­zent 15 magazine fizice care aco­peră toate regiunile ţării, dar pro­du­se­le pot fi găsite şi online, în ma­ga­zi­nul propriu şi pe platformele de fashion multibrand. Vânzările din online au crescut odată cu izbucnirea criz­ei generate de pandemie, dar acest segment a continuat să înre­gis­tre­ze creşteri chiar şi după ridicarea res­tric­ţiilor impuse de autorităţi.

„De când s-au deschis magazinele, imediat după perioada de carantină, a fost o oarecare reticenţă a oamenilor de a merge în offline, dar faptul că noi nu ne-am oprit nicio secundă în a crea modele, că am intrat cu colecţii de vară la momentul oportun a fost o idee bună. Pot spune că nu ne-au scăzut vânzările din offline, dar pe online chiar şi după perioada de deschidere a magazinelor a fost o continuă creştere“, spune Cristina Chiriac.

Brandul a luat naştere în urmă cu 12 ani, dar Cristina Chiriac şi soţul său Sorin se află în această industrie a modei de 23 de ani, perioadă în care s-au ocupat de producţia de haine pentru export.

 Brandul, încă de la început, a fost conceput ca având toate operaţiunile integrate, de la crearea design-ului la producţie şi până la punerea lui în vânzare către consumatorul final.

„Pe noi ne-a ajutat că am lucrat produsul finit pentru branduri din exterior şi a fost un exerciţiu foarte bun, ca şi construcţie de tipare, aprovizionare de materiale, cash-flow. Tot ce am învăţat am aplicat şi la Sense, sunt nişte verigi şi nişte leadtime-uri care trebuie îndeplinite de la prototip până la livrare în magazine“, explică fondatoarea Sense.

Compania are în prezent circa 500 de angajaţi în retail şi în cele două fabrici, care produc haine atât pentru export, cât şi pentru brandul Sense. Una dintre cele două fabrici este specializată în producţia de produse din materiale textile, iar cealaltă este specializată pe tricoturi. Pandemia nu a închis activitatea celor două fabrici, ci doar au fost oprite pentru două săptămâni câteva linii de producţie.

Cei doi antreprenori au mai multe firme, cele din modă având afaceri cumulate de peste 40 mil. lei, conform calculelor ZF pe baza informaţiilor din platforma confidas.ro.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor