ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Diana Staicu, proprietară a Scandinavian Design House: Pandemia ne-a prins într-un proces de dezvoltare, am deschis un showroom nou în februarie, iar în martie l-am închis

15.08.2020, 16:18 Autor: Miruna Diaconu

♦ Sub umbrela Scandinavian Design House îşi desfăşoară în prezent, activitatea patru magazine offline de mobilier şi decoraţiuni şi anume BoConcept, Fleximo, Vox şi unul online sdhouse.ro ♦ Pentru 2020 compania specializată în comercializarea de mobilier şi decoraţiuni şi-a propus să rămână la acelaşi nivel ca cel din 2019.

Diana Staicu, proprietară a companiei locale Scan­­­­­dinavian Design House, specializată în co­­­­mer­cializarea de mo­bi­lier şi decoraţiuni premium în stil scan­­­­di­nav, spune că izbucnirea pan­demiei a fost un şoc pentru afa­cerea sa, în acel mo­ment se afla în plin proces de dez­voltare şi anume deschiderea unui nou showroom.

Această perioadă a fost grea pentru că nu ne-am aşteptat. Pandemia ne-a prins într-un proces de dezvoltare. Noi am deschis un nou showroom Vox în februarie şi urma să avem lansarea lui pe 10 martie, iar pandemia ne-a arătat că în două săptămâni se poate închide întreaga lume. A fost un şoc mare atunci când am fost nevoiţi să închidem toate showroom-urile”, spune Diana Staicu, proprietară a Scandinavian Design House, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.

Businessul Scandinavian Design House a fost puternic afectat în primăvara acestui an în perioada stării de urgenţă instaurată din cauza pandemiei, dat fiind că acesta se baza aproape exclusiv pe vânzările din magazinele fizice. Sub umbrela Scandinavian Design House îşi desfăşoară în prezent, activitatea patru magazine offline de mobilier şi deco­ra­ţiuni: franciza BoConcept - Urban Danish Design since 1952, Fleximo - mo­­­bilier şi accesorii pentru copii (2 locaţii), franciza Vox - mobilier, par­chet şi decoraţiuni, la care s-a adău­gat din iunie şi magazinul online sdhouse.ro.

„În perioada pandemiei am organizat tururi virtuale ale fiecărui showroom, am fost printre primii care au făcut acest lucru. Am încercat să ne adaptăm situaţiei respective, am închiriat o cameră şi am rugat pe cineva să ne ajute cu filmatul showroom-urilor noastre. Ne-a ajutat destul de mult pentru că am ţinut legătura cu clienţii, astfel încât să vadă ce există în showroom, dar în paralel ne-am ocupat şi de comenzile online şi de tururile private virtuale cu fiecare client care îşi dorea să reamenajeze”, precizează Diana Staicu.

Magazinul online sdhouse.ro reuneşte în prezent peste 10.000 de produse de la branduri precum Vox, Innovation Living, Cane-Line, Cinas, Frandsen, Flexa, Djeco, Pinio, Lifetime sau Sirius.

Pentru anul acesta, Scandinavian Design House şi-a propus să îşi menţină cifra de afaceri măcar la nivelul anului trecut, având în vedere că pandemia a avut efecte negative semnificative asupra business-ului, dar Diana Staicu spune că încearcă să recupereze pierderile prin alte mijloace, precum canale noi sau reactivarea clienţilor vechi. Totuşi, pandemia a avut şi efecte pozitive precum reorientarea business-ului către online.

„Înainte funcţionam online doar pentru divizia de copii, aveam doar nişte site-uri de prezentare pentru restul magazinelor. Pandemia ne-a ajutat să creăm un site nou astfel încât să putem arată mai departe clienţilor toate produsele într-o singură platforma. Mai sunt lucruri de îmbunătăţit, dar avem o platformă integrată de e-commerce şi aceasta va rămâne. Această pandemia a avut un efect pozitiv pentru că am reuşit să facem lucrurile pe care nu ni le propusesem”, spune proprietara Scandinavian Design House.

Diana Staicu explică faptul că înainte prezenţa în online era foarte mică din pentru că tipul de business face destul de dificilă prezenţa Scandinavian Design House în online. Mobilierul comercializat este unul care se poate personaliza si reconfigura, iar acest lucru este destul de dificil de făcut în spaţiul online.

Scandinavian Design House va deschide până la finalul acestui an un studio de design de interior, în încercarea de a fi un liant pentru magazinele pe care le are, ele fiind împărţite pe diferite divizii.

Diana Staicu, proprietară a companiei locale Scandinavian Design House:

Această pandemia a avut un efect pozitiv pentru că am reuşit să facem lucrurile pe care nu ni le propusesem.  Înainte funcţionam online doar pentru divizia de copii, aveam doar nişte site-uri de prezentare pentru restul magazinelor. Pandemia ne-a ajutat să creăm un site nou astfel încât să putem arată mai departe clienţilor toate produsele într-o singură platformă.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor