• Leu / EUR4.9427
  • Leu / GBP5.4791
  • Leu / USD5.1135
ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Doina Cepalis, proprietara Te-Rox Prod: În momentul în care rămâi în picioare în criză, devii puternic

20.11.2020, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

Criza actuală nu a afectat considerabil afacerile companiei, ba chiar grupul Te-Rox Prod a înregistrat creşteri faţă de anul trecut, deşi primele efecte ale pandemiei s-au resimţit încă din luna ianuarie, când au existat probleme în ceea ce priveşte achiziţionarea materiei prime.

Doina Cepalis, proprietara grupului Te-Rox Prod, care produce scaune auto pentru copii, spune că România are un avantaj faţă de China datorită poziţiei geografice, astfel că timpul de livrare este mai scurt şi poate reprezenta un avantaj competitiv pentru companiile locale care îşi trimit produsele la export.

„Atâta timp cât îţi menţii foarte corect raportul calitate-preţ, piaţa are nevoie de produsele tale. România are acest avantaj, este la două zile de transport faţă de China, iar marile magazine nu au nevoie de stocuri, noi livrăm just in time, adică în 14 zile de la comandă. Este un mare avantaj pentru companiile exportatoare care se situează în România şi îşi pot face logistica în aşa fel încât să aibă un termen foarte scurt de livrare“, spune Doina Cepalis, proprietara Te-Rox Prod, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor. Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.

Pandemia de COVID-19 a fost resimţită de  compania producătoare de scaune auto pentru copii încă din luna ianuarie, atunci când China se afla într-o situaţie dificilă în ceea ce priveşte răspândirea virusului. Grupul românesc a fost afectat în sensul în care materia primă din care sunt realizate produsele Te-Rox este importată din China, iar la acel moment a existat o problemă de aprovizionare.

În luna februarie, când prima ţară europeană a fost afectată, Italia, compania controlată de Doina Cepalis a resimţit iar efectele pandemiei, când partenerii şi furnizorii din Italia nu au mai putut livra. Deşi în luna martie Te-Rox a reuşit să rezolve problemele în ceea ce priveşte aprovizionarea cu materie primă, nu mai primea comenzi de produse, dar lucrurile s-au schimbat semnificativ în lunile ce au urmat.

Deşi în luna martie Te-Rox a reuşit să rezolve problemele în ceea ce priveşte aprovizionarea cu materie primă, nu mai primea comenzi de produse, dar lucrurile s-au schimbat semnificativ în lunile ce au urmat.


„Am înregistrat un salt uriaş  după mar­tie pentru că în momentul în care rămâi în picioare în criză, devii puternic. Producţia din Asia şi-a încetinit volumele şi noi am fost prezenţi, piaţa a avut nevoie de noi şi noi am avut nevoie de comenzile lor. Pot spune că am depăşit criza cu mare succes“, explică Doina Cepalis.

Antreprenoarea spune că cel mai dificil moment de la înfiinţarea companiei a fost în iarna anului 2007, când a fost nevoită să se reinventeze. Totuşi, ea consideră că eşecul ar trebui să fie un lucru pozitiv în viaţa unui antreprenor deoarece aşa va putea învăţa o lecţie. Doina Cepalis adaugă că ceea ce a învăţat în acel moment a fost ce înseamnă să fii prezent pe mai multe pieţe şi să ai competitori foarte puternici. Experienţa de atunci a ajutat-o în criza actuală.

„Noi am înregistrat rezultate mai bune decât în anul 2019. Noi producem şi exportăm, nu am renunţat la angajaţi, ba chiar am angajat 10-15 oameni. Plusul nostru a fost că am reuşit să rămânem pe piaţă şi am fost o soluţie pentru că alte firme s-au oprit. După ce planeta s-a oprit (în perioada de lockdown – n.red.), ne-am oprit şi noi o lună, dar am venit cu forţe noi, am avut resurse financiare şi am reuşit să depăşim“, adaugă proprietara Te-Rox.

Doina Cepalis spune că ceea ce îşi doreşte pentru Te-Rox este să fie un business care să rămână în timp. De aceea, se gândeşte să atragă un investitor în acţionariat, ea fiind de părere că businessul pe care îl conduce a ajuns la un nivel la care ar trebui să treacă la o altă etapă pentru a se putea dezvolta. „Suntem destul de avansaţi în negocieri, începem să ne cunoaştem, să avem feedback pozitiv, deci ştim că suntem o companie foarte bine organizată, cu toate normele internaţionale şi cu toate regulile şi principiile de organizare ale unei companii de tip corporatist“, precizează Doina Cepalis.

miruna.diaconu@zf.ro

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor