ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Eugen Saulea, fondatorul grupului Essa: 2021 e unul slab. Businessul merge, dar partenerii noştri nu mai au vânzările pe care le-au avut anul trecut

14.09.2021, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Grupul Essa, înfiinţat acum un deceniu, deţine trei divizii, respectiv cea de merchandising, structura de leasing personal şi cea de programe şi proiecte de tip BTL.

Eugen Saulea, fondatorul grupului Essa, ce oferă servicii de merchandising şi de recrutare de personal, spune că 2021 este un an mai slab faţă de precedentul, iar acest lucru se întâmplă în principal din cauza faptului că anul trecut partenerii companiei au avut vânzări record pe fondul pandemiei. Acest lucru nu mai este valabil şi anul acesta, ceea ce afectează şi afacerile Essa.

„Businessul merge şi sunt volume, dar e un an slab pentru că partenerii noştri nu mai au vânzările de anul trecut. În 2020 românii au făcut stocuri, iar noi în portofoliu avem cei mai mari jucători din zona de produse de igienă. În acest segment vânzările au scăzut în 2021 cu 40% faţă de anul trecut. Anul acesta, lista de cumpărături a oamenilor este predefinită şi consumatorii se ţin de ea“, spune Eugen Saulea, fondatorul companiei Essa Group, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem economia să funcţioneze în continuare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Essa Group şi-a majorat cifra de afaceri cu 5% anul trecut, comparativ cu anul 2019, ajungând astfel la afaceri de 15 milioane de euro.

Grupul, înfiinţat acum un deceniu, deţine trei divizii, respectiv cea de merchandising -  care are o pondere de peste 60% în business -, structura de leasing personal (peste 15% din cifra de afaceri) şi structura de programe şi proiecte de tip BTL (aproximativ 23%). Eugen Saulea a luat calea antreprenoriatului în 2004. După ce şi-a format o carieră în vânzări, el a luat decizia de a porni propriul business de consultanţă.

„Am luat decizia de a trece de cealaltă parte a mesei pentru că mi-am dat seama că pot face mai multe. În 2003-2004 ofeream con­sul­tanţă, era o perioadă în care retailerii mari erau la început în România. Managerii erau ne­cu­noscători, veniţi din diverse ţări mai dez­voltate. Noi având alt profil de consumatori, nu ştiau cum să se dezvolte“, explică el.

La acea vreme, Eugen Saulea a constatat faptul că multe companii care aveau produsele listate în magazine nu aveau un management al stocului în punctul de livrare, ceea ce ducea la pierderi mari. Astfel, antreprenorul a hotărât să combine serviciile şi să ofere şi consultanţă pentru negocierea contractelor între retaileri şi cei care urmau să îşi listeze produsele, dar şi să sprijine activitatea producătorilor în magazine, dezvoltând serviciul de merchandising sub brandul BIP.

„Partenerii mari cu care am început businessul încă sunt în portofoliul nostru, le oferim mai multe servicii dezvoltate de noi între timp. Aşa am supravieţuit şi în criza din 2008, şi anul trecut. Am ţinut aproape de ei şi le-am înţeles nevoia de moment. Flexibilitatea a fost cuvântul cheie al anului trecut“.

În prezent, grupul Essa are circa 1.500 de angajaţi, dar maximul a fost atins în luna decembrie a anului trecut, când numărul salariaţilor a fost de 1.900 de oameni, 2020 fiind unul bun pentru businessului lui Eugen Saulea.

Grupul Essa a fost înfiinţat ca o umbrela a businessurilor pe care Eugen Saulea le deţinea şi anume BIP şi Pela Events, pe partea de marketing şi evenimente.

„În 2012 am vândut 51% din ambele companii, adică BPI şi Pela, către o companie din SUA, care mi-a devenit parteneră. Ulterior, am reuşit să readuc tot businessul sub controlul meu şi am dezvoltat sub umbrela Essa noi servicii“, conchide el.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor