ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Fondatorul Le Manoir investeşte 2 mil. euro în trei proiecte noi, un multibrand cu haine pentru copii, un magazin de vinuri şi un concept de piaţă agroalimentară

10.01.2023, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ „Anul acesta se arată a fi unul bun din cifrele pe care le avem, în pofida estimărilor economice din piaţă.“

Cristian Preotu, fondatorul grupului Le Manoir, activ în domeniul gas­tronomiei fine, investeşte anul acesta 2 milioane de euro în trei pro­iec­te noi, urmând a deschide un magazin multi­brand cu haine pentru copii, un magazin universal - de tip piaţă agro­alimentară modernă - şi unul de vinuri.

Antreprenorul spune că grupul pe care îl conduce are o activitate diversificată, aceasta fiind o metodă bună de a face un business sustenabil, care să nu fie răpus de crize.

„Suntem foarte diversificaţi în businessul nostru, este imposibil să cadă totul în acelaşi timp. Întotdeauna vor fi lucruri care vor funcţiona mai bine sau mai puţin bine, dar noi ne orientăm mereu spre produse premium. De exemplu, pe vinuri, şampanii şi produse gastronomice suntem cu cea mai înaltă calitate, aceste produse fiind rare, nu vor cădea“, spune Cristian Preotu, în  cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem economia să funcţioneze în continuare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Magazinul universal de tip piaţă modernă pe care îl va inaugura Preotu se va numi Le Manoir Fine Market şi va include o măcelărie, o pescărie, o brutărie, un magazin de vinuri, o braserie şi un sushi bar. Spaţiul total va avea circa 400 de metri pătraţi, fiind un concept store de gastronomie şi vinuri, unde oamenii vor putea veni să îşi facă cumpărăturile, dar şi să mănânce.

Al doilea proiect va fi un magazin de vinuri în parteneriat cu Eurocave, un producător internaţional de frigidere pentru vinuri. Spaţiul va avea circa 200 de metri pătraţi, iar antreprneorul afirmă că va fi un concept store de vinuri, cu o gamă de 2.000 de etichete, care pot fi atât cumpărate pentru acasă, cât şi degustate la faţa locului.

Cel de-al treilea proiect de investiţii din 2023 va fi un magazin de haine pentru copii, un multibrand unde vor putea fi găsite toate mărcile premium de fashion pentru copii. Acestea vor fi adunate într-un spaţiu de 500 metri pătraţi din zona Calea Dorobanţilor.

Două dintre proiecte, mai exact magazinul universal şi cel de vinuri, vor fi amplasate în zona de nord a Capitalei.

„Acolo locuiesc foarte mulţi dintre clienţii noştri, sunt multe complexuri rezidenţiale care s-au construit în acea zonă, iar mulţi oameni deja s-au mutat. Ne-am dus după clienţi şi am avut şansa de a găsi spaţii bune“, explică el.

Cristian Preotu spune că baza de clienţi a grupului Le Manoir ajunge la circa 20.000 de persoane.

Antreprenorul nu plănuieşte să dezvolte businessul şi în alte oraşe ale ţării, însă îşi doreşte să meargă cu magazinele Le Manoir în alte capitale europene precum Paris, Viena, Luxemburg sau Londra. La Manoir are deja o prezenţă de câţiva ani pe piaţa din Paris.

„Noi deja avem un magazin în Paris. Acesta a evoluat bine, este un magazin specializat. Am reuşit să ne facem loc cu aceste produce premium în Paris.“

Cu toate acestea, coşul mediu de cumpărături este mai mare în Bucureşti decât în Paris, spune el.

„În locul în care ne aflăm noi în Paris, pe o arie de 200 de metri pătraţi în jurul nostru, mai sunt magazine de vinuri, măcelării, magazine de brânză, este o ofertă mult mai vastă (decât în Bucureşti – n.red.) şi fiecare retailer este specializat.“

În pofida estimărilor privind problemele macroeconomice din acest an, antreprenorul este optimist şi se aşteaptă să facă faţă noilor provocări din piaţă.

„Anul acesta se arată a fi unul bun din cifrele pe care le avem, în pofida estimărilor economice din piaţă. Noi, românii, suntem destul de rezilienţi şi putem să ne adaptăm. Avem o forţă de adaptare foarte mare. În compania nostră suntem obişnuiţi să facem repoziţionări în aşa fel încât să finalizăm proiectele“, spune Cristian Preotu.

În 2021, grupul Le Manoir şi dezvoltatorul imobiliar One United au cumpărat boutique hotelul Carpathian Lodge Măgura din Buzău, tranzacţie în valoare de 2,35 mil. euro.

Hotelul este în reamenajare. Grupul mai deţine, printre altele, import de vinuri, restaurantul Le Bistrot Francais şi magazinele Le Manoir.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor