ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Gabriel Stănescu, director executiv, Vector Internaţional: Costurile au crescut anul trecut cu 15-30%, dar vedem acum o stagnare a preţurilor

25.05.2023, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Pe lângă birotică şi papetărie, grupul a introdus de-a lungul timpului în portofoliul său şi produse din categoriile de curăţenie, igienă, mobilier şi chiar şi din zona de tehnologie, cum ar fi cazul ecranelor interactive.

Gabriel Stănescu, director executiv al Vector Internaţional, o companie ce activează în distribuţia de produse de birotică şi papetărie, spune că anul trecut creşterea costurilor s-a situat între 15% şi 30%. Totuşi, vestea bună este că în ultima perioadă se observă o stagnare a majorării preţurilor venite de la furnizori.

„Preţurile sunt la un nivel foarte ridicat. Totuşi, din ce am observat noi în piaţă, credem că am ajuns la un platou, lucrurile stagnează. Sper că va începe şi o scădere a lor, dar asta va mai dura. Ce observăm este că nu mai primim scumpiri de la furnizori“, spune Gabriel Stănescu, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Antreprenorul adaugă că 2023 nu a fost nici el lipsit de schimbări şi surprize, primele trei luni din acest an au fost bune pentru businessul de birotică şi papetărie, însă în aprilie a fost înregistrată o stagnare a vânzărilor, ba chiar o scădere uşoară pe anumite segmente. Motivul principal, crede el, ţine de perioada vacanţei din jurul sărbătorilor pascale.

Totodată, businessul a fost afectat şi de reducerea comenzilor din partea unor clienţi care au simţit o scădere a activităţii de perioada aceasta, dificilă din punct de vedere macroeconomic.

„Avem un segment de clienţi care a trebuit să reducă cumva zona de costuri şi ne-a afectat şi pe noi, dat fiind că au plasat comenzi mai mici sau mai rare. Depinde foarte mult şi de obiectul de activitate al fiecărui client, al fiecărei companii, pentru că trebuie să ţinem cont şi de faptul că în continuare se lucrează mult hibrid, iar o parte din costuri au fost transferate la angajaţi“, adaugă el.

Grupul Vector a fost fondat în 1997 şi a dezvoltat în timp mai multe canale de vânzare: vânzarea directă către companii şi distribuitori - prin firma Vector Internaţional, vânzarea prin magazinele proprii Autograf (firma Vector Stores) şi vânzarea prin site-ul Gutuie.ro (firma Vector Online). Vector Internaţional are ponderea cea mai mare în business, de circa 90%, prin această firmă realizându-se toate importurile. Grupul aduce pe piaţa locală peste 50 de branduri din toată lumea, printre care nume precum Caterpillar sau Lego, şi are un portofoliu ce numără circa 10.000 de produse în total.

Pe lângă birotică şi papetărie, grupul a introdus de-a lungul timpului şi articole din categoriile de curăţenie, igienă, mobilier şi chiar şi din zona de tehnologie, având în portofoliu ecrane interactive.

„Acum am intrat şi pe această zonă de tehnologie, cu care noi considerăm că am deschis alte oportunităţi şi pe care dorim să ne concentrăm atenţia în perioada următoare. Ea va reprezenta şi un vector de creştere pentru businessul nostru.“

Pentru Vector Internaţional, antreprenorul îşi propune ca în următorii ani să ajungă în vârful clasamentului celor mai mari jucători din această piaţă, iar pentru ca acest lucru să se întâmple este nevoie de o creştere constantă a businessului şi a cifrei de afaceri.

„Pentru a deveni lider de piaţă, ar trebui să dublăm sau să triplăm cifra de afaceri în anii aceştia. Anul trecut, am avut o creştere de 25% a veniturilor şi ne propunem acelaşi lucru şi în 2023. Sunt creşteri ambiţioase ţinând cont de vremurile tulburi pe care le traversăm. În perioada următoare, probabil ne vom propune cifre şi mai mari pentru că ne-am diversificat portofoliul în ultima vreme şi  ne-am adaptat la tot ceea ce s-a întâmplat în piaţă. Clienţii au început să ne ceară tot mai multe lucruri“, explică el.

În 2021, ultimul an pentru care există date publice, cifra de afaceri a firmei Vector Internaţional a fost de circa 33 mil. lei.

Creşterea înregistrată anul trecut a venit pe fondul diversificării porotfoliului de produse, dar şi ca urmare a existenţei unor stocuri de hârtie în cadrul companiei, iar asta într-o perioadă în care era penurie de astfel de produse în piaţă.

„Au fost probleme pe lanţurile de aprovizionare şi oamenii şi-au făcut stocuri. A fost o cerere mai ridicată pe această zonă“, spune el.

Pentru anul acesta, Vector Internaţional are programat un buget de investiţii de 200.000 euro.

 


 

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor