ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Horaţiu Rada, coproprietar Aur’a Mineral Water: Este o criză a sticlei, materia primă în care îmbuteliem apa, preţurile au crescut chiar şi de trei ori

22.07.2021, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Aqua Aurum Distribution, compania care administrează brandul de apă minerală, a avut anul trecut o cifră de afaceri de peste 1 milioane lei ♦ Compania este localizată în comuna Ocna de Fier, judeţul Caraş-Severin şi are capital 100% românesc, fiind deţinută de oamenii de afaceri timişoreni Horaţiu Rada şi Eleodor Coptil.

Horaţiu Rada, coproprietar Aur’a Mineral Water, spune că atât compania sa, cât piaţa locală a apei se confruntă cu o criză a materiilor prime. Astfel, mare parte dintre produsele sale sunt îmbuteliate în sticlă de sticlă, material pentru care preţurile au crescut chiar şi de trei ori la furnizori. Totuşi, el se arată optimist pentru business.

„Cu siguranţă va fi un an mai bun acesta ca 2020, totul este mai dinamic, cererea este mai mare. Singurul impediment după pandemie sunt furnziorii de materie primă. De la furnizorul de etichete la preţul cartonului şi la deficitul de sticlă, totul este o criză. Este foarte greu să facem rost de sticlă şi să avem aceleaşi preţuri“, spune Horaţiu Rada, coproprietar al Aur’a Mineral Water, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor. Cum facem economia să funcţioneze în continuare, un proiect realizat de Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Brandul Aur’a a introdus anul trecut pe piaţă un produs nou de tip bag in box de cinci litri, adică apă îmbuteliată într-o pungă care la rândul ei este băgată într-o cutie de carton. Circa 10% din producţie este reprezentată de acest produs, însă restul apei este îmbuteliată în sticlă de sticlă.

În prezent există o criză pe piaţa materiilor prime necesare în mai multe industrii, astfel componente precum lemn, plastic şi sticlă au suferit o creştere a preţurilor în ultima perioadă.

Aqua Aurum Distribution, compania care administrează brandul de apă Auría, a avut anul trecut o cifră de afaceri de peste 1 milioane lei, în scădere uşoară faţă de rezultatul din 2019. Compania este localizată în comuna Ocna de Fier, judeţul Caraş-Severin şi are capital 100% românesc, fiind deţinută de oamenii de afaceri timişoreni Horaţiu Rada şi Eleodor Coptil. Businessul a început în 2013, când proprietarii au făcut mai întâi analize, stabilirea conceptului şi determinarea modului în care au dorit să îmbutelieze apa. Prima sticlă îmbuteliată sub brandul Auría a fost pusă pe piaţă în 2016.

Încă de la început compania a dorit să lanseze produsul atât în România, cât şi în restul lumii. Astăzi, brandul Auría se află pe mai multe pieţe externe, iar, Horaţiu Rada este de părere că piaţa românească este cea mai dificilă.

„Piaţa românească este atipică, are nevoie de recunoaşterea altor pieţe. România nu are încă puterea să spună lumii că suntem buni, pentru a ne pune în valoare noi trebuie să cerem recunoaşterea internaţională“.

Brandul de apă minerală se poziţionează pe piaţa premium, astfel că activează în sectorul HoReCa doar în locaţii de top. În 2020 însă, în contexul pandemie, compania a intrat şi în marile lanţuri de magazine pentru a putea avea acces cât mai mulţi consumatori la apa Auría.

Continuă însă şi expansiunea internaţională, fiind deja prezentă în China sau pe Coasta de Azur în Franţa.

„Anul acesta am semnat cu furnziori din Coreea, Japonia, Indonezia, pe zona aceasta am pus accentul, există o cerere constantă a apei noastre. Pe piaţa locală, am listat produsele noastre în trei hoteluri de cinci stele şi încă circa 25 de locaţii premium anul acesta“.

Consumul de apă minerală din România se află sub media Uniunii Europene. Astfel, un român consuma circa 106 litri de apă pe an, confrom datelor aferente anului 2019 ale companiei de analiză de piaţă Statista. Media europeană este de 118 litri per capita, iar primele locuri sunt ocupate de Italia, Germania şi Portugalia.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor