ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Lucian Gherghiţă, proprietar Constantin Nautics: Anul acesta este unul al supravieţuirii, sperăm să încheiem 2020 cu zero pierderi

28.07.2020, 17:40 Autor: Miruna Diaconu

♦ Constantin Nautics a încheiat anul 2019 cu o cifră de afaceri de 2,8 mil. lei, în scădere cu 12% faţă de 2018 ♦ Producătorul de accesorii este prezent pe pieţele a 17 ţări din Europa, Australia, Canada şi Orientul Mijlociu.

Lucian Gherghiţă, proprietarul producătorului de accesorii, Constantin Nautics, spune că anul acesta este unul plin de provocări, astfel că îl vede ca pe un an al supravieţuirii businessului şi speră să încheie 2020 cu zero pierderi şi fără a da afară angajaţi.

Criza pandemică şi măsurile impuse de autorităţi cu privire la limitarea răspândirii virusului au dat peste cap planurile de dezvoltare ale producătorului de accesorii, astfel că deschiderea unui magazin stradal a fost amânată.

„Era în plan înainte de pan­de­mie să ne deschidem magazin stradal în care oamenii să vină, să le povestim despre produsele noastre, să aleagă brăţara po­tri­vită. M-am gândit la un spaţiu de vânzare într-o zonă cu trafic, poate Piaţa Amzei din Bu­cureşti“, a spus Lucian Gher­ghiţă, proprie­tar Cons­tantin Nautics, în cadrul emisiunii ZF 15 mi­nute cu un an­tre­prenor: Cum fa­cem ca eco­no­mia să funcţioneze în conti­nuare?, un proiect ZF şi First Bank.

Produsele sub brandul Cons­tan­tin Nautics sunt confecţionate în cele două ateliere ale com­pa­niei, amplasate în Bucureşti şi Tur­nu Măgurele din judeţul Teleorman. Brandul românesc de accesorii este prezent pe 17 pieţe atât din Europa, cât şi din Canada, Australia şi Orientul Mijlociu, iar pe viitor Lucian Gherghiţă speră să ajungă şi în Statele Unite ale Americii, cea mai mare, dar şi cea mai competitivă piaţă pentru produsele pe care compania le are. În majoritatea pieţelor, brandul Constantin Nautics este prezent prin intermediul partenerilor - de regulă români care locuiesc peste graniţă, pe când în Franţa, Germania şi Italia, există filiale ale companiei operate direct de antreprenori.

„Am intrat pe pieţele inter­naţionale prin parteneriate, mare parte din partenerii noştri sunt români care s-au stabilit în acele ţări şi au descoperit brandul. Noi îi ajutăm cu cunoştinţele noastre, iar ei fac partea de logistică şi investiţie în piaţa respectivă“, precizează proprietarul Constan­tin Nautics.

Compania care operează businessul în România a înregistrat afaceri de 2,8 milioane lei în 2019, în scădere cu 12% faţă de anul anterior c conform datelor publice pe site-ul Ministerului de Finanţe. Începând cu anul 2016, afacerile Constantin Nautics au început să scadă considerabil de la an la an. Totodată, anul 2016 a fost cel mai bun an al companiei, când au fost înregistrate afaceri de 5,1 milioane lei, mai mult decât dublu faţă de anul precedent.

În ceea ce priveşte profitul net, compania a obţinut un profit net de 404.000 lei în 2019, în creştere uşoară de 3,5% faţă de 2019.

„Businessul din România din partea de offline va avea mult de suferit anul acesta pentru că noi avem două magazine în două centre comerciale, iar piaţa mall-urilor a fost extrem de afectată de pandemie. În perioada aceasta, noi am mizam foarte mult pe comerţul online. Înainte de criza pandemică, vânzărilor online aveau o pondere de circa 60% din total business, pe când acum ponderea online-ului este de 90%“, spune Lucian Gherghiţă.

În prezent, compania are magazine Constantin Nautics îm AFI Palace Cotroceni şi Parklake Shopping Center din Bucureşti. Totuşi, ia în calcul să le închidă.

„Avem clienţi cam din toate categoriile de vârstă, în România tinerii în general sunt mai interesaţi de produsele noastre, ei sunt ţinta noastră, dar în ţările vestice şi persoanele mai în vârstă sunt atrase de brăţările Constantin Nautics. Avem mai mult de  300 de produse în portofoliu“, spune Lucian Gherghiţă.

 

 

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor