Sectorul saloanelor de înfrumuseţare reprezintă una dintre cele mai fragmentate pieţe din economie, cu foarte mulţi jucători mici şi puţine companii care investesc şi se dezvoltă pentru a crea reţele.
Pe piaţa saloanelor de înfrumuseţare din România activează circa 40.000 de firme, însă doar circa 1% dintre acestea înregistrează venituri de peste 300.000 lei, a spus Lucian Miess, proprietarul Gett’s, unul dintre cei mai mari jucători din domeniu, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem economia să funcţioneze în continuare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.
„Companii cu cifra de afaceri de peste 300.000 de lei, adică pragul minim pentru a fi declarat plătitor de TVA, sunt, conform celor mai recente date, doar 400. Noi vorbim astfel de o piaţă care are 99% neplătitori de TVA şi doar 1% dintre companii cu o cifră care le permite încadrarea.“
Problemele sistemice la nivelul industriei ţin, în special, de lipsa acută a forţei de muncă, dar şi de fragmentarea sectorului.
„Sunt oameni care din diverse motive migrează de la alb la gri şi de la gri către negru. Vorbim de oameni care nu pot să susţină un business din punct de vedere legal. Dacă adunăm toate costurile pe orice entitate în acest domeniu le are ca să respecte toate normele şi legile, nivelul rezultat depăşeşte sustenabilitatea şi atunci este o greşeală a legiuitorului“, spune Lucian Miess.
Din cele câteva sute de saloane cu venituri de peste 300.000 de lei anual, doar aproximativ 20 de jucători pot fi consideraţi mari, cu capacitatea de a investi în dezvoltarea businessului, adaugă antreprenorul.
Pandemia a avut un puternic impact asupra acestei pieţe, lovind în special saloanele aflate în marile centre comerciale, unde declinul vânzărilor a ajuns şi la 60%. Mallurile au fost închise o vreme, iar o altă parte din timp intrarea a fost permisă doar pe baza certificatului verde.
„Noi am avut înainte de criza sanitară 230 de angajaţi, iar în perioada pandemiei am ajuns la 150 de salariaţi“, explică antreprenorul efectul crizei sanitare asupra businessului său.
Sub brandul GETT’S sunt deschise astăzi nouă saloane de înfrumuseţare, care sunt împărţite în trei categorii - saloanele de cinci stele GETT’S Hair Studio (amplasate în cadrul hotelurilor de cinci stele), cele de patru stele GETT’S Color Bar (deschise în malluri) şi GETT’S Men Barbershop (poziţionate tot în centre comerciale).
GETT’S a avut deschise 10 unităţi la începutul pandemiei şi a închis o unitate de cinci stele, respectiv InCity Residences.
Anteprenorul spune că investiţiile se vor concentra în perioada următoare pe digitalizarea businessului, saloanele Gett’s funcţionând deja cu o serie de soluţii digitale pentru eficientizarea afacerii, dar şi pentru relaţia cu clienţii.
Compania care administrează saloanele Gett’s a înregistrat anul tercut afaceri de 11,5 milioane lei, în creştere cu 27% faţă de 2020, conform datelor Ministerului de Finanţe.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE