• Leu / EUR4.9005
  • Leu / GBP5.4945
  • Leu / USD4.4823
ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Lucian Miess, Gett’s: Piaţa saloanelor de înfrumuseţare numără circa 40.000 de firme, dintre care doar 1% au venituri de peste 300.000 lei

02.08.2022, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Sectorul saloanelor de înfrumuseţare reprezintă una dintre cele mai fragmentate pieţe din economie, cu foarte mulţi jucători mici şi puţine companii care investesc şi se dezvoltă pentru a crea reţele.

Pe piaţa saloanelor de înfrumuse­ţare din România activează circa 40.000 de firme, însă doar circa 1% dintre acestea înregistrează venituri de peste 300.000 lei, a spus Lucian Miess, proprietarul Gett’s, unul dintre cei mai mari jucători din domeniu, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antre­prenor: Cum facem economia să funcţioneze în continuare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

„Companii cu cifra de afaceri de peste 300.000 de lei, adică pragul minim pentru a fi declarat plătitor de TVA, sunt, conform celor mai recente date, doar 400. Noi vorbim astfel de o piaţă care are 99% neplătitori de TVA şi doar 1% dintre companii cu o cifră care le permite încadrarea.“

Problemele sistemice la nivelul industriei ţin, în special, de lipsa acută a forţei de muncă, dar şi de fragmen­tarea sectorului.

„Sunt oameni care din diverse motive migrează de la alb la gri şi de la gri către negru. Vorbim de oameni care nu pot să susţină un business din punct de vedere legal. Dacă adunăm toate costurile pe orice entitate în acest domeniu le are ca să respecte toate normele şi legile, nivelul rezultat depăşeşte sustenabilitatea şi atunci este o greşeală a legiuitorului“, spune Lucian Miess.

Din cele câteva sute de saloane cu venituri de peste 300.000 de lei anual, doar aproximativ 20 de jucători pot fi consideraţi mari, cu capacitatea de a investi în dezvoltarea businessului, adaugă antreprenorul.

Pandemia a avut un puternic im­pact asupra acestei pieţe, lovind în special saloanele aflate în marile cen­tre comerciale, unde declinul vânzări­lor a ajuns şi la 60%. Mallurile au fost închise o vreme, iar o altă parte din timp intrarea a fost permisă doar pe baza certificatului verde.

„Noi am avut înainte de criza sa­nitară 230 de angajaţi, iar în perioada pandemiei am ajuns la 150 de sala­riaţi“, explică antreprenorul efectul crizei sanitare asupra businessului său.

Sub brandul GETT’S sunt des­chise astăzi nouă saloane de înfru­mu­seţare, care sunt împărţite în trei categorii - saloanele de cinci stele GETT’S Hair Studio (amplasate în cadrul hotelurilor de cinci stele), cele de patru stele GETT’S Color Bar (deschise în malluri) şi GETT’S Men Barbershop (poziţionate tot în centre comerciale).

GETT’S a avut deschise 10 unităţi la începutul pandemiei şi a închis o unitate de cinci stele, respectiv InCity Residences.

Anteprenorul spune că investiţiile se vor concentra în perioada urmă­toare pe digitalizarea businessului, saloanele Gett’s funcţionând deja cu o serie de soluţii digitale pentru eficientizarea afacerii, dar şi pentru relaţia cu clienţii.

Compania care administrează saloanele Gett’s a înregistrat anul tercut afaceri de 11,5 milioane lei, în creştere cu 27% faţă de 2020, conform datelor Ministerului de Finanţe.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor