ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Maria Necşulescu, director general adjunct Jidvei: Pandemia s-a resimţit în vânzările din zona HoReCa şi evenimente, dar am recuperat în retail

11.12.2020, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Maria şi Ana Necşulescu, fiicele lui Claudiu Necşulescu, sunt implicate în business şi reprezintă a treia generaţie în această afacere ♦ Jidvei administrează circa 2.500 de hectare de viţă de vie şi anual îmbuteliază aproximativ 15 milioane de sticle de vin.

Maria Necşulescu, director general adjunct al producătorului de vinuri Jidvei, spune că anul acesta pandemia şi-a pus amprenta asupra vânzărilor companiei în contextul în care o parte din încasări veneau din zona de HoReCa şi de evenimente, sectoare care în 2020 au funcţionat la capacităţi minime ţinând cont de restricţiile impuse de autorităţi pentru limitarea răspândirii virusului.

„Volumele noastre foarte mari nu se duceau către HoReCa, ci mai mult în zona de evenimente, iar acolo s-a resimţit foarte tare pandemia. Totuşi, din fericire, brandul Jidvei este unul consacrat şi ceea ce am pierdut în HoReCa şi pe zona de evenimente, am încercat să recuperăm în retail. Vindem mult în retail, atât în cel modern, cât şi în cel tradiţional“, spune Maria Necşulescu, director general adjunct Jidvei, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.

Şi faptul că Jidvei este un brand românesc, iar consumatorii preferă vinurile locale în detrimentul celor străine, a ajutat compania să nu aibă scăderi ale afacerilor atât de mari. Totuşi, cifra de afaceri se va situa în 2020 sub nivelul anului trecut.
Claudiu Necşulescu şi tatăl său, Liviu Necşulescu, au readus la viaţă businessul Jidvei în anii ‘90 după o perioadă grea pentru unul dintre cei mai vechi producători de vinuri de pe plan local. Acum, Maria şi Ana Necşulescu, fiicele lui Claudiu Necşulescu, sunt implicate la rândul lor în business.

Aceasta este o situaţie rară dat fiind că foarte puţine dintre businessurile româneşti antreprenoriale reuşesc să ajungă la cea de-a treia generaţie.

„Eu sper ca această reţetă să o pot duce şi mai departe. Povestea mea în această companie a început de acum 20 de ani, pe când tata şi bunicul au preluat actuala firmă, pentru că din acel moment am putut observa câtă muncă şi cât efort presupune conducerea unui business de dimensiunile Jidveiului, dar şi cât de satisfăcător este să reuşeşti. În toţi aceşti ani am reuşit să învăţ şi să îmi doresc pentru mine acelaşi lucru, să duc mai departe ceea ce părinţii mei au reuşit“, spune Maria Necşulescu.
Compania din Alba deţine cea mai mare plantaţie viticolă din ţară şi din Europa cu proprietar unic, având 2.500 de hectare de viţă-de-vie şi patru crame la Jidvei, Tăuni, Blaj şi Bălcaciu, iar anul îmbuteliază circa 15 milioane de sticle de vin, potrivit Mariei Necşulescu. Jidvei se concentrează mai mult pe producţia de vin alb şi rose, având un areal propice pentru aceste soiuri de struguri. Jidvei produce şi vinuri spumante şi vinars.

„Mai avem loc de dezvoltare în piaţă, dar momentan vrem să ne consolidăm poziţia. Pe viitor vom începe să ne îndreptăm şi mai mult atenţia către export, până acum noi ne-am concentrat în principal pe piaţa internă. În momentul de faţă facem exporturi în mai multe ţări, inclusiv în Japonia, dar volumele mari le realizăm în pieţele cu comunităţi importante de români precum Spania sau Italia. Ne ajută notorietatea brandului, pentru că altfel este greu ca producător român de vinuri să pătrunzi în piaţa internaţională“, precizează Maria Necşulescu.

Pe piaţa din România sunt circa 250 de crame, numărul lor crescând în ultimii ani pe fondul deschiderii unor afaceri mici, active pe segmentul vinurilor premium. Acestea din urmă vând însă în special în HoReCa şi au fost puternic lovite de pandemia de COVID-19. România a produs anul trecut 4,9 milioane de hectolitri de vin, cu 4% mai puţin decât în 2018, arată raportul oficial al Organizaţiei Internaţionale a Viei şi Vinului (OIV) care prezintă primele rezultate oficiale.

Jidvei a terminat anul trecut cu afaceri mai mari cu aproximativ 10%, astfel cifra de afaceri a companiei s-a situat la aproximativ 40 milioane euro.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor