♦ Ovidiu Spînu este administratorul companiei Super Lactis, din localitatea Feleacu, judeţul Cluj, care produce lactate din lapte de capră sub brandul La Colline ♦ Vânzările către HoReCa ale companiei producătoare de brânzeturi au înregistrat o scădere de 50% în perioada martie aprilie.
Ovidiu Spînu, fondator al companiei Super Lactis, spune că odată cu venirea pandemiei vânzările online de produse au crescut considerabil, astfel că în perioada următoare el îşi doreşte să consolideze acest canal. Produsele La Colline se găsesc printre altele pe site-ul dedicat deschis în urmă cu cinci ani de companie. Până recent, acest canal de vânzări nu a reprezentat o parte importantă în business.
„Noi ne dorim să consolidăm tot ceea ce înseamnă vânzare online. Cred că va fi multă cerere în segment pe viitor. Avem de vreo cinci ani un magazin online, care odată cu criza generată de pandemie aproape că a explodat. Credem în comerţul online, dar totodată credem şi în HoReCa. Oamenii vor să mănânce cât mai mult afară şi sunt mai puţin dispuşi să gătească acasă“, spune Ovidiu Spînu, fondator al companiei Super Lactis, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.
Ovidiu Spînu este administratorul Super Lactis, din localitatea Feleacu, judeţul Cluj, care produce lactate din lapte de capră sub brandul La Colline. Antreprenorul a intrat în această afacere alături de soţia sa în urmă cu 12 ani, când a decis să producă brânzeturi de capră fine, diferite de ceea ce se găsea la acea vreme în gastronomia românească.
„Am beneficiat de o experienţă pe care am avut-o în Franţa în urmă cu 30 de ani, unde am învăţat că brânza de capră se vinde la un preţ mare. Nu exista festivitate fără şampanie şi brânză de capră în Franţa. La acea vreme, în România capra era considerată vaca săracului. În anii care au urmat am observat însă că peste tot în lume a crescut ponderea brânzeturilor fine“, spune Ovidiu Spînu.
Antreprenorul a intrat în această afacere alături de soţia sa, amândoi de profesie medici veterinari. La momentul în care cei doi antreprenori au debutat pe piaţa brânzeturilor fine existau doar câteva astfel de produse aduse din import. „Piaţa românească se împărţea între caşcaval şi telemea, iar de multe ori brânza se făcea din amestec de lapte de la mai multe specii“, explică antreprenorul.
Ovidiu Spînu spune că în urmă cu câţiva ani s-a gândit la achiziţionarea unei ferme, dar un partener de afaceri olandez i-a explicat faptul că dezvoltarea unei astfel de afaceri este o chestiune de durată, astfel că pentru a aduce o fermă la nivelul dorit e nevoie de cel puţin 10 ani.
Vânzările companiei au fost semnificativ afectate odată cu izbucnirea pandemiei, astfel că vânzările către HoReCa au scăzut cu 50% în perioada martie-aprilie. De asemenea, produsele La Colline erau trimise la export tot în HoReCa în ţări precum Ungaria, Cehia şi Slovacia, dar pentru că pandemia a impactat direct industria turismului, restaurantele nu au mai avut nicăieri în lume la fel de mulţi clienţi. Astfel, vânzările producătorului de brânză au scăzut. Declinul din perioada martie-aprilie, marcată de lockdown peste tot în lume, spune antreprenorul, nu mai pot fi compensate.
În 2019, compania a avut o cifră de afaceri de 3,7 milioane de lei, în creştere cu 3,6% faţă de anul anterior, un profit de aproape 600.000 de lei, mai mult decât dublu faţă de 2018, şi un număr mediu de 15 angajaţi, arată datele de la Ministerul de Finanţe.
Compania produce anual circa 200 de tone de lactate sub formă de lapte de capră, iaurt, kefir şi mai multe tipuri de brânză, pe care le vinde la nivel naţional în retail şi în magazine de proximitate, în magazinul de la poarta fabricii, în HoReCa, dar şi exportă în peste zece ţări. Materia primă folosită pentru fabricare produselor lactate provine de la ferme din regiunea Transilvaniei, mici afaceri familiale cu care compania a încheiat parteneriate.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE