ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Sergiu Bolocan, Dodo Pizza România: Vrem să deschidem anul acesta trei restaurante şi ţintim majorarea veniturilor cu 50%

15.07.2021, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Dodo Pizza este un brand apărut în Rusia în 2011, iar astăzi are peste 700 de restaurante în Europa, dintre care opt se află în România ♦ Primul restaurant sub brandul Dodo Pizza a fost deschis local în 2014.

Sergiu Bolocan, managing partner Dodo Pizza România, spune că lanţul are în plan să deschidă până la finalul lui 2021 încă trei restaurante şi speră să ajungă la afaceri de 18 mil. lei, în creştere cu 50% faţă de veniturile înregistrate anul trecut.

„Va fi un an mai bun 2021. În iunie, am bătut recordul de vânzări de până în pandemie, cu 1,5 mil. lei pe toată reţeaua. Pentru noi nu s-a terminat pandemia, dar cu siguranţă efectele au început să se domolească. Ne aşteptăm la un al patrulea val de infectări, şi ar putea fi noi închideri, nu excludem această posibilitate, vrem să fim pregătiţi pentru toamnă. Totuşi, din 2022 cuvântul pandemie va începe să iasă din vocabularul nostru“, spune Sergiu Bolocan, managing partner al Dodo Pizza România, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem economia să funcţioneze în continuare?, un proiect realizat de  Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Pandemia nu a afectat atât de tare afacerile lanţului de restaurante pentru că modelul de business era gândit în aşa fel încât se baza în proporţie de 70% pe livrări, iar doar 30% reprezentau veniturile încasate de la cei care veneau să stea la masă. Acesta a fost încă de la început modelul de funcţionare pentru Dodo Pizza.

„Livrările noastre au crescut cu 29% în 2020, este un avans foarte mare. Dar au scăzut vânzările din restaurant, care sunt mai profitabile. Astfel, am avut un minus de 11% per total. Totuşi, noi tot anul trecut am fost profitabili, am fost stabili şi am reuşit să deschidem două noi unităţi“, adaugă Sergiu Bolocan.

Dodo Pizza este un brand apărut în Rusia în 2011, iar astăzi are peste 700 de restaurante în Europa, dintre care opt se află în România.

Primul restaurant sunt brandul Dodo Pizza a fost deschis local în 2014, la Braşov.

Sergiu Bolocan a ales să deschidă în acest oraş primul restaurant pentru că fondatorii brandului solicită celor care se dezvoltă în sistem de franciză să meargă iniţial într-un oraş mai mic de 500.000 de locuitori.

„Este o regulă a grupului, astfel încât partenerii să prindă experienţă într-o piaţă mică, pentru ca apoi să treacă la o piaţă mai mare, după ce corectează toate greşelile.“

Antreprenorul adaugă că are planuri ambiţioase pentru România, astfel că, până la finalul anului 2027, Dodo Pizza ar urma să ajungă la o reţea de 100 de restaurante, dintre care 60 de unităţi să fie operate de parteneri, în sistem de franciză. El deţine master-franciza şi ar urma să le controleze pe celelalte.

Dodo Pizza are două formate principale de restaurante, unul este destinat centrelor comerciale, mai accesibil din punct de vedere investiţiei în amenajare, iar celălalt este formatul de oraş, un restaurant independent într-un spaţiu stradal.

„Formatul de mall este mult mai accesibil, ca investiţie iniţială variază între 70.000 şi 100.000 de euro în funcţie de mărimea spaţiului, nivelul de chirie, nivelul garanţiei cerute de proprietar. Dar, conform regulilor nostre de dezvoltare, primul restaurant al francizatului nu poate fi deschis în mall. Centrele comerciale au spaţii foarte compacte, nu îţi poţi face toate procesele tehnologice acolo, trebuie să ai o pizzerie mare de oraş în care să îţi produci aluatul, iar a doua poate fi la mall“, spune Sergiu Bolocan.

Antreprenorul precizează faptul că anul trecut avea în plan să lanseze franciza Dodo Pizza, însă a fost nevoit să amâne planurile pentru 2021 şi drept urmare se află deja în trei discuţii cu potenţiali parteneri.

Anul trecut, Românii au cheltuit peste 2 mld. lei în localurile de tip fast-food, ceea ce înseamnă că unu din 4 sau 5 lei plătiţi în conturile restaurantelor a mers către pizza, şaorma, burgeri sau aripioare, arată o analiză a ZF pe baza datelor existente.

Piaţa restaurantelor a fost anul trecut una dintre cele mai lovite din economie atât în România, cât şi la nivel mondial. Localurile fizice au fost închise timp de mai multe luni, iar în restul timpului au funcţionat cu restricţii. În acest context, vânzările au scăzut la sub 10 mld. lei în 2020, de la aproape 14 mld. lei în anul anterior. Declinul la nivel pieţei totale a fost astfel de aproape 30%. Însă, în cazul pieţei de fast-food, deşi au fost înregistrate scăderi de vânzări în pandemie, ritmul a fost mai lent, arată analiza ZF care porneşte de la rezultatele marilor companii din domeniu.

 

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor