ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Sphera Franchise Group va deschide anul acesta 18 restaurante noi şi aşteaptă venituri cu 33% mai mari comparativ cu 2021

23.06.2022, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

♦ Sphera Franchise Group este compania care operează lanţurile de restaurante KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, dar are operaţiuni KFC şi în Italia şi Republica Moldova ♦ Anul trecut, conform raportului anual publicat la Bursa de la Bucureşti, vânzările cumulate în restaurante au fost de 1 mld. lei, cu 40,8% mai mari decât în 2020 ♦ „Anul acesta este mai impredictibil (decât ultimii doi – n.red.), în momentul de faţă se iau decizii pe termen mai scurt.“

Sphera Franchise Group, compania care operează în sistem de franciză lanţurile KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, precum şi restaurantele KFC din Chişinău, Republica Moldova şi din mai multe oraşe din Italia, va deschide anul acesta aproape 20 de unităţi noi. Dintre acestea, jumătate, adică nouă unităţi, vor fi sub brandul KFC şi vor fi inaugurate în România.

„Noi continuăm să ne dezvoltăm, avem în plan 18 noi restaurante, dintre care nouă unităţi KFC în România. Avem loc de dezvoltare, ne uităm şi în oraşele în care suntem deja prezenţi, dar şi în oraşele în care nu avem niciun restaurant. Vedem potenţial şi vrem să deschidem în absolut toate urbele importante, care au peste 30.000-40.000 de locuitori“, a spus Călin Ionescu, CEO al Sphera Franchise Group, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem economia să funcţioneze în continuare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Cu toate că anul 2022 este mult mai impredictibil faţă de ultimii doi ani din cauza multiplelor crize din această peri­oadă, estimările grupului arată o creştere de 33% a veniturilor până la 266 milioane euro. Anul trecut, conform raportului anual publicat la Bursa de la Bucureşti, vânzările cumulate în restaurante au fost de 1 mld. lei (circa 200 mil. euro), cu 40,8% mai mari decât în 2020.

„Până acum, suntem în linie cu ceea ce am bugetat, am reuşit să gestionăm situaţia actuală. Când am făcut bugetul, nu ştiam că va veni războiul din Ucraina. Mai mult, au apărut condiţii de piaţă diferite“, mai spune Călin Ionescu.

El adaugă faptul că, în această peri­oadă, din cauza diverselor probleme eco­nomice şi geopolitice, nu se mai fac planuri pe termen mediu şi lung, aşa cum se obişnuia înainte de pandemie, ci doar pe termen scurt, ceea ce creşte gradul de impredictibilitate în business.

„Există multe provocări în această perioadă, dar trebuie văzut cum acestea pot deveni oportunităţi. Trebuie să găseşti ni­şele din piaţă, să te adresezi consumatorilor, să atragi noi clienţi, să ai oferte potrivite pentru aceste vremuri.“

În primul trimestru al acestui an, grupul care administrează restaurantele sub cele trei branduri internaţionale a avut venituri de 278 milioane lei, în creştere cu 32% faţă de perioada similară din 2021. Cea mai mare contribuţie la business a avut-o piaţa locală, unde încasările s-au ridicat la 241 milioane lei, în creştere cu 28%. Avansul este susţi­nut, parţial, şi de inflaţie, atât la Sphera cât şi la ceilalţi jucători din business.

Totuşi, Călin Ionescu precizează faptul că majorarea preţurilor din partea fur­ni­zorilor s-a mai temperat între timp. În continuare însă, el se aşteaptă la o inflaţie tot mai mare, dar cu creşteri mai moderate pe partea de energie şi combustibil.

„Au existat creşteri ale preţurilor, dar noi încercăm să le transmitem cât mai puţin către consumator. Există categorii de clienţi care observă aceste majorări (şi care-şi adaptează comporta­mentul de consum – n.red.). Depinde însă de veniturile pe care le au“, explică el.

La finalul lunii mar­tie (cele mai recente date publicate în rapoar­tele de la bursă), Sphera opera peste 170 de restau­rante, dintre care 94 de unităţi KFC în România, două în Moldova şi 20 în Italia, precum şi 14 localuri Taco Bell şi 42 de restaurante Pizza Hut (dintre care 22 Pizza Hut şi 20 Pizza Hut Delivery).

În T1 2022, grupul a deschis patru restaurante noi, dintre care două KFC, în Colosseum Mall din Bucureşti şi un drive-thru în Călăraşi, în cadrul centrului co­mercial Catex.

De asemenea, grupul a deschis un nou restaurant Taco Bell în City Park Mall Constanţa şi un restaurant Pizza Hut Fast Casual Delivery în Centrul Comercial Militari din Bucureşti.

Piaţa HoReCa nu mai seamănă însă astăzi cu ceea ce era în 2019, înainte de pandemie, pentru că livrările au crescut.

„În 2019, componenta de livrări la domiciliu avea o cotă de 5-10% din business. În momentul de faţă e mult mai dezvoltată. Noi ne-am bugetat ca din cele 266 milioane euro vânzări, pe care le considerăm că le vom atinge anul acesta, peste 25% să vină din livrări“, menţionează Călin Ionescu.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor