♦ Ea vrea să ajungă la trei cofetării Tot de Bezea şi să deschidă un magazin cu îngheţată sub brandul Zambotti, afacere preluată recent de antreprenoare.
Businessul Tort de Bezea, fondat de antreprenoarea Simona Crăciun în 2016, care a pornit la drum cu torturi artizanale pe bază de bezea, se va extinde cu două noi cofetării, urmând să ajungă la trei. Recent, afacerea s-a rebranduit în Tot de Bezea, astfel încât să vândă o gamă mai largă de produse.
Vânzările au crescut în ultimii ani, iar în 2022 antreprenoarea a mutat laboratorul într-un spaţiu mai mare, ceea ce îi permite creşterea capacităţii de producţie şi dezvoltarea companiei în zona de retail.
„Avem deja spaţiul de retail din strada Roma nr. 5, deschidem încă unul pe strada Berthelot. O să reinventăm şi meniul, am trecut printr-un proces de rebranding de la Tort de Bezea la Tot de Bezea. Am făcut această schimbare pentru că ne gândim la extinderea acestei categorii“, spune Simona Crăciun, fondator, Tot din Bezea, prezentă în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.
Pe lângă spaţiul fizic, businessul administrează şi un magazin online de unde oamenii pot face comenzi de prăjituri. Acesta din urmă a reprezentat un avantaj pentru business în perioada pandemiei. „Pandemia a venit într-un moment în care noi eram aşezaţi din punctul de vedere al livrărilor. Noi livram acasă, aveam flote de maşini şi deserveam comenzi online, aveam tot sistemul. Asta ne-a ajutat foarte tare, nu am fost deloc închişi, a fost o perioadă de creştere“, spune Simona Crăciun.
Recent, fondatoarea Tot de Bezea a achiziţionat businessul Zambotti pentru a-l putea duce mai departe. Zambotti este un concept de îngheţată de tip soft ice cream, la aparat, îngheţată specifică anilor ’90, dar adaptată noilor tendinţe din piaţă.
Primul aparat de îngheţată sub această marcă a fost amplasat la localul Centrale Pizza de pe Calea Victoriei 122, acolo unde a fost şi testat produsul. Simona Crăciun a achiziţionat acest business pentru scalarea lui, dar şi pentru extinderea în alte industrii, pentru a combate sezonalitatea afacerii cu deserturi din bezea.
După preluarea Zambotti, în luna martie a acestui an, Tot de Bezea a început să colaboreze cu Tapp Gelato, distribuitor şi importator de maşini de îngheţată. În prezent, sunt deja montate trei aparate în localuri diferite şi mai urmează instalarea a încă două astfel de maşini de îngheţată.
„Noi ajutăm antreprenorii să aibă acces la ele, le instalăm. O parte foarte importantă este mentenanţa aparatelor. Apoi le livrăm materia primă, consumabilele şi know-how-ul. Oamenii au început să recunoască Zambotti ca brand. Este un fel de franzică simplificată în care noi servisăm şi le oferim îngheţată lichidă pe care o pun mai departe în dozator“, mai spune ea.
Antreprenorii pot închiria astfel de aparate pentru a le monta la ei în locaţii sau pot cumpăra echipamentele, iar costurile pornesc de la 6.000 de euro şi pot ajunge la 15.000 de euro. Simona Crăciun vrea ca cel puţin zece astfel de aparate să fie montate în următoarea perioadă.
Mai mult, antreprenoarea îşi doreşte să deschidă o unitate proprie Zambotti şi încă una Tot de Bezea.
„Vom mai deschide o cofetărie Tot de Bezea, a treia, şi cred că vom acoperi piaţa. Va fi suficient pentru categoria asta de business. Pentru Zambotti, probabil o să avem un flagship store care să ofere o experienţă completă. Vrem să consolidăm businessul şi pe alte direcţii, pentru a fi protejaţi de orice fel de mişcare în piaţă la care nu te aştepţi“, adaugă Simona Crăciun.
Zambotti a fost integrat în businessul Tot de Bezea, iar cele două divizii funcţionează pe aceeaşi companie, care anul acesta va ajunge la venituri de circa 800.000 euro, precizează Simona Crăciun. Ea mai spune că se simte o scădere în piaţă a consumului.
„Oamenii sunt mult mai atenţi la ceea ce cumpără, este vizibilă o scădere a consumului în industrie. Noi, în domeniul nostru, avem totuşi un avantaj, în crize şi în perioade dificile, oamenii nu renunţă la micile plăceri. La ziua de naştere în familie, la aniversări importante, ei cumpără. Nu acesta e costul tăiat de pe listă“, mai spune ea.
Din vânzările de pe site, care reprezintă circa 60% din business, jumătate reprezintă încasările de la persoanele fizice, iar restul de la clienţii corporate şi evenimente.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE