ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Zsuzsanna Benedek, cofondator al reţelei de magazine Vitamix: Ne dorim să ne consolidăm poziţia în piaţă şi să ne facem brandul mai cunoscut, nu vizăm expansiunea

17.08.2020, 19:25 Autor: Miruna Diaconu

♦ Lanţul Vitamix numără un total de 40 de magazine amplasate atât în centre comerciale, în galeriile hipermarketurilor, cât şi stradal

♦ Creşterea vânzărilor în 2019 a dus afacerile Vitamix la 26 mil. lei după ce anul trecut a însemnat şi integrarea unei reţele de magazine din zona Dobrogei.

Zsuzsanna Benedek, cofon­dator al reţelei de magazine de su­plimente naturale, alimente sănă­toase şi cosmetice Vitamix, spune că în perioada următoare expan­siunea lanţului de retail nu repre­zintă un focus pentru companie. Mai mult, ea şi soţul său au în plan dezvoltarea brandurilor proprii şi a producţiei.

„Avem brandul propriu de produse naturiste dezvoltat chiar dinainte de a face acest lanţ de magazine. Ne-am gândit să facem un magazin de reprezentanţă, dar apoi am mărit gama proprie cu tot ce se afla pe piaţă şi am dezvoltat şi reţeaua. În magazine avem cam 30% produse sub brandul propriu, iar restul provin fie de la furnizori locali, fie din import, dar facem doar import direct“, spune Zsuz­sanna Benedek, cofondator Vita­mix, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.

Reţeaua de magazine a fost dezvoltată începând de acum şase ani, iar în ultima perioadă com­pania a mizat pe o expansiune mai rapidă. „Noi ne dorim să ne consolidăm poziţia pe piaţă, să ne reorganizăm, să ne facem cunoscută marca, nu ne mai dorim o expansiune.“

În anul 2014, în momentul deschiderii primului magazin sub brandul Vitamix, piaţa nu era foarte dezvoltată în aceas­tă indus­trie, astfel că, Zsuz­sanna Bene­dek spune că atunci nu existau lanţuri de ma­gazine na­tu­riste, ci doar uni­tăţi mici, care nu ieşeau din oraşele în care au fost des­chise.

Pandemia a re­prezentat o pe­rioadă de evo­lu­ţii contrastante pen­tru lanţul de ma­ga­zine. La înce­put, în primele săptămâni, când românii făceau achiziţii pentru stocuri, a existat o creştere pu­ternică, pentru ca apoi lucrurile să se tempereze. Tot­oda­tă, compania are patru magazine în malluri şi acestea au fost închise, în timp ce restul au funcţionat, chiar şi cele amplasate în galeriile comerciale ale hipermarketurilor.

Totuşi cele mai mari scăderi vin din zona clienţilor români din străinătate care în această perioadă veneau în concediu în România şi cumpărau produse Vitamix.

„Pandemia nu ne-a afectat foarte mult pentru că nu avem magazine doar în centre comerciale, ci şi unităţi stradale. Am închis totuşi patru magazine pe perioada stării de urgenţă, cele din centre comerciale, dar în rest am putut funcţiona. La început a fost o nebunie când toată lumea cumpăra, apoi a fost o lună foarte liniştită urmată de o perioadă în care vânzările şi-au revenit.“ Vânzările au scăzut însă faţă de anul trecut. Rămâne de văzut ce se va întâmpla din toamnă, precizează Zsuzsanna Benedek.

Compania care administrează lanţul de magazine Vitamix a ajuns anul trecut la afaceri de 26 milioane lei, după ce la sfârşitul anului 2018 compania a preluat o reţea de magazine cu profil naturist din zona Dobrogei, iar anul trecut a fost primul an în care a integrat şi magazinele achiziţionate. Totodată, lanţul de magazine deţine pe lângă magazinele offline şi unul online care de curând a introdus opţiunea de click and collect, adică achiziţionarea produselor online şi ridicarea lor dintr-un magazin fizic.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor