• Leu / EUR4.8909
  • Leu / GBP5.7696
  • Leu / USD4.7450
ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute. Grupul City Grill deschide în iulie un hotel într-o clădire istorică din apropierea Centrului Vechi din Bucureşti

16.06.2022, 00:07 Autori: Miruna Diaconu , Dan Duca

♦ City Grill are în plan mai multe investiţii, atât în deschiderea unui al doilea hotel lângă actualul restaurant Hanu lui Manuc, cât şi în deschiderea de noi restaurante.

Grupul City Grill, controlat de omul de afaceri Dragoş Petrescu, adaugă primul hotel în portofoliul său care urmează a fi deschis în clădirea istorică în care funcţionează Hanu Berarilor din apropie­rea Centrului Vechi din Bucureşti. Hotelul va fi deschis la 1 iulie, va avea 22 de camere şi se va adresa clienţilor cu venituri medii, a anunţat Dragoş Pestrescu în cadrul emisiu­nii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem economia să funcţioneze în conti­nuare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

„Va fi un hotel smart, adică în care tehnologia şi digitalizarea îşi au un rol im­portant, respectiv rezervările, comanda, des­chiderea camerei, totul se realizeză pe tele­fon. Ne adresăm clienţilor noştri, nu pără­sim zona de expertiză a clientului cu veni­turi medii“, spune Dragoş Petrescu.

De asemenea, în planurile de investiţii este inclusă şi deschiderea unui al doilea hotel, tot în Centrul Vechi, lângă Hanu lui Manuc, care va avea 18 camere.

Planurile privind extinderea grupului City Grill existau încă de dinainte de pan­demie, însă criza sanitară a avut un impact puternic asupra ospitalităţii, omul de afa­ceri fiind nevoit să pună în aşteptare inves­tiţiile planificate. Grupul City Grill este for­mat din mai multe restaurante sub diverse branduri, astfel că deschiderea unui hotel ar fi o premieră pentru businessul local.

„A fost un pariu la care mă gândeam de dinainte de pandemie, cum ar fi să activez în zona ospitalităţii şi să nu mai am nevoie de atât de mulţi oameni. Businessul acesta de hotel presupune operare cu un număr restrâns de oameni, mai ales dacă foloseşti digitalizarea şi poţi să ocoleşti interacţiunea umană cât mai mult. În condiţiile de piaţă de astăzi, când este atât de dificil să găseşti oameni dornici să se întoarcă într-o indus­trie atât de afectată în aceşti doi ani, este o supapă la care să te gândeşti“, explică el.

El este de părere că angajaţii care au plecat în ultimii doi ani din industria ospitalităţii către alte sectoare economice, considerate câştigătoarele crizei, nu se vor mai întoarce, pentru că veniturile lor actuale sunt competitive, iar teama privind evoluţia negativă a sectorului ospitalităţii încă a rămas.

City Grill numără în prezent 1.400 de angajaţi, dintre care 160 sunt străini din zona Asiei. Pentru proiectele noi, antrepre­norul spune că ar mai avea nevoie de un număr de 300 de angajaţi.

Pe de altă parte, Dragoş Petrescu consi­deră că promovarea sectorului ospitalităţii şi apariţia diferitelor emisiuni televizate care au încurajat în special meseria de bucătar au făcut un bine industriei, având în vedere că tinerii se îndreaptă din ce în ce mai mult spre acest segment.

Totodată, pe lângă cele două hoteluri, grupul se extinde şi prin deschiderea de noi restaurante, cât şi printr-un proiect greenfield de 3 mil. euro privind o nouă bucătărie cen­trală, care va fi în sectorul 1 al Bucureştiului.

Mai mult, grupul City Grill merge pentru prima dată şi în afara Capitalei prin deschiderea restaurantului Cerbul Carpatin din Piaţa Sfatului a Braşovului.

După doi ani dificili pentru industria ospitalităţii, Dragoş Petrescu se aşteaptă ca anul acesta să fie unul record pentru sector, având în vedere că în această perioadă se simte o efervescenţă, oamenii ies în oraş şi turiştii străini au început să revină în România.

„Avem o creştere a bonului din punct de vedere al frecvenţei de achiziţii, avem o creş­tere în numărul de obiecte comandate, nu creşte doar valoarea bonului. Dacă ne com­parăm cu un an de referinţă corect cum este 2019, avem creşteri înregistrate de circa 28-29%, dar mult din această creştere de meniu, care astăzi este cu 16-17% mai mare, deci în realitate avem de-a face cu o creştere reală în ceea ce priveşte frecvenţa modului de comandă de aproximativ 12%“, explică el.

Cu toate acestea, Dragoş Petrescu spune că în lunile septembrie - octombrie ar putea exista probleme, atunci când oamenii se întorc din vacanţe şi vor fi mai atenţi la cum îşi gestionează resursele financiare.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor