ZF 20 de ani

ZF la 20 de ani. Exerciţiu de imaginaţie pentru cei care conduc marile businessuri: Cum va arăta România peste 20 de ani. Ce spune Christian von Albrichsfeld, directorul Continental România, cel mai mare angajator privat

22.10.2018, 00:06

Grupul Continental este prezent în România cu şapte divizii care au înregistrat anul trecut afaceri cumulate de 3 miliarde de euro şi un număr total de peste 20.000 de angajaţi.    

2038 marchează o continuare a dez­vol­tă­rii colaborării dintre Ro­mânia şi celelalte sta­te din Uniunea Eu­ropeană. România este unul din­tre statele ce contează în UE şi pro­movează o Europă unită, un pilon al coeziunii, al echilibrului şi al valo­rilor europene bazate pe de­mocraţie şi stat de drept, pentru care ro­mânii au luptat la Revoluţia din 1989.

Acest lucru înseamnă o infra­struc­tu­ră bine pusă la punct, care co­nectează, la ni­velul anu­lui 2038, toate regiunile ţăr­ii, ora­şele mari, atât pe axa est-vest, cât şi pe axa nord-sud. Vorbim despre autostrăzi care leagă oraşele importante ale ţării în­tre ele, acolo unde investiţiile le-au trans­format în adevărate hub-uri economice şi de IT, precum şi cu restul Europei. Vorbi­m, de asemenea, şi des­pre o mo­der­nizare treptată a căii ferate care asi­gură o dezvoltare a companiilor ce deţin uni­tăţi de producţie. Nu în ultimul rând, men­ţionez mobilitatea caracte­rizată printr-un trans­port conectat, care face posibil trans­portul smart, în orice punct din ţară, aflat la îndemâna oricui.

Din punctul de vedere al legislaţiei, Ro­mâ­nia anului 2038 este aliniată sta­telor care au o legislaţie modernă ce ofe­ră cadrul de care au nevoie toţi actorii principali ai societăţii să se dezvolte or­ga­nic. Integritatea este un reper existent în toate colţurile acesteia. Res­pon­sa­bilita­tea din admi­nistraţia locală şi na­ţio­nală este un pilon al dezvoltării eco­no­mice a ţării. Accentul pus pe debiro­cratizare con­tri­buie la o gestionare efi­cientă a in­ves­tiţiilor publice şi a atin­gerii poten­ţia­lu­lui maxim de folosire a fon­durilor euro­pe­ne. România se află în rândul ţă­rilor euro­pene. Vorbim, în acest caz de o so­cie­tate 5.0, care înglobează servicii de edu­caţie şi de sănătate care au avut o mo­der­nizare spectaculoasă în ultimii 20 de ani şi se află într-un loc comparabil cu cel al ţărilor din UE. Vorbim, în acest caz, de o societate 5.0 care înglobează ser­vicii in­te­ligen­te, digitali­za­te şi inte­gra­te cu sistemele euro­pene de educaţie, sănătate, mo­bili­tate, admi­nis­tra­ţie, infra­struc­tură şi secu­ritate, ce au avut o mo­der­nizare spec­taculoasă în ulti­mii 20 de ani şi da­to­rită că­rora cali­tatea vie­ţii în România a cres­cut sim­ţitor fă­când ca o mare parte din românii ple­caţi din ţară să revină ală­turi de familia şi prieteni lor.

Amplasarea strategică a ţării într-o zonă geo­grafică cu mult potenţial oferă o per­s­pec­tivă unică asupra turis­mu­lui, atât intern, cât şi inter­naţional, pe care Ro­mâ­nia îl atrage. Pro­mo­varea şi ame­na­ja­rea lo­cu­rilor turistice (mun­ţii Carpaţi, Delta Dună­rii, uni­citatea mâ­năsti­rilor din Moldova, au­ten­ticitatea zo­nei Mara­mureşului, oraşele me­die­va­le ferme­că­toare din Banat şi Transilva­nia, oraşele cu ele­men­te care îmbină tra­diţionalul cu inovaţia, lo­curile cu tradiţie culturală etc.) pun România pe harta turis­mului mon­dial. Mie, personal, ca să dau doar un exemplu în acest sens, mi-a plă­cut evoluţia pe care oraşele româ­neşti capi­tale culturale ale Europei au avut-o după ob­ţinerea acestui titlu. Sibiu, Ti­mişoara şi Iaşiul au dovedit că moş­tenirea multi­cul­turală şi tradiţia uni­că româ­nească în­seamnă re­pe­re ale tu­ris­mului românesc. Cunosc ora­şele, am vizitat împrejurimile acestora şi am vă­zut cum au ştiut să folo­seas­că fon­durile pri­mite pentru pro­iectele de suc­ces pe care le-au derulat şi să se dez­volte sus­te­nabil mulţi ani du­pă ob­ţinerea ti­tlului. Au ştiut astfel cum să men­ţină nu­mărul de vizitatori străini (mai ales) la un nivel foar­te ridicat.

Multe oraşe din România anului 2038 oferă soluţii smart city pentru locui­tori şi turişti. Putem vorbi despre apli­ca­ţii de descoperire a oraşelor, de mobi­lita­te urbană, conectivitate (soluţii care pun în va­loare contribuţia compa­ni­ilor cu profil teh­nologic multina­ţionale şi a celor au­toh­tone în colabo­rare cu univer­sită­ţile) şi multe altele. Tehno­logii dez­voltate ce vin în sprijinul fluidizării trafi­cu­lui, al optimi­zării transportului public, al dezvoltării so­lu­ţiilor ecologice şi de mediu, al digi­talizării şi servitizării sunt sus­ţi­nute de au­torităţi şi sprijinite şi chiar ini­ţiate de me­diul eco­nomic privat. Vorbim despre con­cepte smart ce vizea­ză administraţia, spa­ţiul public, pre­cum şi locuinţele pri­vate, toate fiind un rod al co­laborării fruc­tuoase dintre companii multi­naţio­nale şi locale şi universităţi care con­tribuie la dezvoltarea oraşelor.

Toate cele enumerate mai sus au un im­pact major în dorinţa tinerilor, a spe­cialiştilor şi a experţilor din orice dome­niu de a rămâne în România şi de a con­tinua această dezvoltare.

Aceste aspecte sunt posibile, în perioada 2018-2038 prin implicarea fac­torilor de decizie în proiecte care moder­ni­zează, pas cu pas, fiecare aspect al statului român.

Campania aniversară Ziarul Financiar este susținută de Mastercard