ZF 24 de ani

Alexandru Reff, Country Managing Partner, Deloitte România şi Moldova, despre anul 2022

23.11.2022, 21:30

 

2022 este un an aniversar important pentru Deloitte România, în care marcăm trei decenii de impact distinctiv în business şi în comunitate, aşa că profit de provocarea ZF pentru a mă referi la acest an special, mai ales că este unul în care avem şi o creştere semnificativă a veniturilor, atât prin progresul fiecărei arii de practică, cât şi prin investiţii în competente noi, în special în zona de tehnologie. Ne-am întrebat în acest context, împreună cu clienţi şi cu colegi, ce defineşte parcursul nostru, marcat de atât de multe cifre, şi am ajuns în mod natural, cu mintea şi cu inima, la concluzia că este vorba despre oameni, dincolo de cifre, iar aceasta a devenit deviza noastră aniversară. Am celebrat privilegiul de a fi nu doar cea mai veche şi cea mai mare organizaţie de servicii profesionale multidisciplinare din lume, ci mai ales oameni în serviciul altor oameni, dăruindu-ne pe noi înşine în fiecare relaţie, interacţiune sau proiect.

„Anul aniversar 2022 a fost şi o oportunitate de a amplifica conexiuni: cu trecutul nostru, prin evenimente cu sute de alumni sau întâlniri cu foştii managing partners din ultimii 30 de ani, cu mediul de afaceri, prin multiple conferinţe şi întâlniri şi prin consolidarea unor comunităţi pe care le construim împreună cu directori financiari, doamne în roluri de leadership şi altele, şi cu autorităţile publice şi de reglementare, inclusiv prin animarea unui dialog ancorat de experţi internaţionali. Am învăţat încă o dată cât de important este să ne investim nu doar ca profesionişti, ca experţi, ci şi mai ales la nivel uman, personal, ca generatori de încredere şi de conectare.“

La principalul nostru eveniment aniversar, organizat în vară, Ziarul Financiar ne-a fost partener media şi am apreciat şi de aceasta dată impactul pe care l-am avut împreună, ca de atâtea alte ori. ZF este o prezenţă cotidiană în viaţa mea, iar poveştile de business pe care le publică mă inspira în mod constant.

Cred că se potriveşte zicala "toate timpurile devin bune când devin antice". Dificultăţile depăşite ne apar mai puţin intense în retrospectivă decât în trăirea momentană şi asta ar trebui să servească drept încurajare în orice context dificil, care, cel puţin în business, rămâne de cele mai multe ori un context, ceva trecător. Cel mai probabil, în anii grei am învăţat ceva valoros, căci prin greutăţi am crescut şi ne-am întărit. Anii grei rămân inevitabil în memorie, însă în general cu conotaţii mai puţin negative decât cele percepute în momentele respective. Cumva, conform zicalei, tindem să reevaluăm experienţă dificilă într-o cheie pozitivă. Ca să dau doar un exemplu, pentru noi, criza care s-a manifestat începând cu 2009 a fost o încercare dificilă, dureroasă chiar, pe moment. Ea a dus însă la o refondare a unora dintre practicile noastre şi la evoluţii extrem de fericite în anii care au urmat. Sunt încredinţat, însă, că fiecare dintre noi preţuieşte în primul rând amintirea momentelor de împlinire, personală şi de echipă, precum atunci când am primit o recunoaştere importantă sau am avut un impact semnificativ pentru clienţii sau colegii noştri.


 

Află aici cele mai importante informatii despre Gala ZF 2022