ZF 24 de ani

Tiberiu Maier, Preşedinte Directorat Signal Iduna, despre anul 2009

18.11.2022, 19:00

În 2009, SIGNAL IDUNA a împlinit primul său an de existenţă pe piaţă. A fost un an marcat de criza financiară, cu impact asupra întregului mediu de afaceri.

În anul anterior, SIGNAL IDUNA a pornit la drum cu lansarea pe piaţa din România a asigurărilor în segmentul retail, dezvoltând agenţii şi structuri de agenţi atât pe linia de asigurări de viaţă, cât şi pe linia de asigurări private de sănătate. Un an mai târziu, în noul context economic, am decis la nivel de companie regândirea modelului de business, implementând un concept total nou, atât pentru noi cât şi pentru grup, prin lansarea liniei de asigurări de sănătate corporate. Un alt an care a marcat de asemenea evoluţia companiei a fost 2021, moment în care am achiziţionat ERGO Asigurări şi ERGO Asigurări de Viaţă, devenite acum SIGNAL IDUNA ASIGURĂRI şi SIGNAL  IDUNA ASIGURĂRI DE VIAŢĂ. Integrarea celor două companii reprezintă o etapă extrem de importantă pentru noi, o reconfirmare a întregii noastre acitivităţi şi totodată o oportunitate de diversificare a portofoliului pe piaţa din România. Mai mult decât atât, suntem mândri că această achiziţie a reprezentat o premieră pentru întregul grup SIGNAL IDUNA, fiind realizată direct de compania din România. Această tranzacţie este un punct cheie care determină creşterea şi dezvoltarea, prin eficientizarea proceselor de business şi a abordării comerciale.

„În afaceri, este important să fim mereu agili, să ne calibrăm produsele în funcţie de evoluţia şi nevoile clienţilor noştri. Există mereu provocări, însă modul în care sunt abordate şi depăşite vor face întotdeauna diferenţa. În activitatea de zi cu zi desfăşurată în serviciul clienţilor şi partenerilor noştri, este esenţială munca de echipă. Doar împreună, cu creativitate, multă muncă şi susţinerea tuturor stakeholderilor, continuăm businessul în direcţii inovatoare, care ne-au poziţionat constant, în ultimii ani, în fruntea clasamentelor de profil.”

Pentru noi, achiziţia a două companii reprezintă o experienţă complet nouă şi totodată o provocare. Astfel, continuăm să învăţăm în fiecare zi ce înseamnă integrarea lor într-un model de business unitar. Alocarea timpului necesar pentru a face lucrurile să funcţioneze bine încă de la început va avea un impact pozitiv asupra companiei şi a tuturor celor care contribuie la bunul mers al acesteia. Este vorba despre crearea unui ecosistem complex ce integrează expertiza SIGNAL IDUNA, capabilităţile celor două noi companii şi procesul accelerat de transformare digitală, pentru a oferi soluţii de asigurare personalizate, în pas cu schimbările generate de preferinţele consumatorilor. 

Motto-ul după care mă ghidez în businees este următorul: În orice moment de decizie, cel mai bun lucru pe care îl poţi face este lucrul corect, următorul cel mai bun lucru este lucrul greşit, iar cel mai rău lucru pe care îl poţi face este să nu faci nimic – Theodore Roosevelt. Ca urmare, nu aş schimba nimic. Sunt cele mai bune decizii luate, având permanent în gând evoluţia sustenabilă a companiei. Luăm fiecare hotărâre pornind de la contextul economic şi social şi analizând foarte atent piaţa. Astfel, ne-am adaptat permanent strategia de business pentru a rămâne mereu competitivi, pentru a continua să creştem şi să inovăm.

Află aici cele mai importante informatii despre Gala ZF 2022