ZF 24

15 ianuarie 2014, data la care IMM-urile pot cere ajutorul de minimis din 2013

Mediafax Foto

Mediafax Foto

Autor: Adelina Mihai

19.11.2013, 20:00 4374

Antreprenorii din firmele mici şi mijlocii care vor să obţină un ajutor de stat de până la 100.000 de euro pentru a-şi dezvolta afacerea mai au de aşteptat până anul viitor pentru a-şi putea înscrie cererile de finanţare, potrivit unui răspuns al Departamentului pentru IMM-uri, Mediul de afaceri şi Turism, în urma unei solicitări a ZF.

„Sesiunea de înscrieri pentru schema de minimis se lansează la 15 ianuarie 2014, cu condiţia publicării în Monitorul Oficial a Legii bugetului de stat pentru anul 2014, cu evidenţierea distinctă a bugetului schemei. Proiectele se vor depune după închiderea sesiunii de înscrieri on-line. În forma iniţiala a HG 274/2013 (care reglementează schema de minimis – n.red.), aplicanţii beneficiau de finanţarea cheltuielilor în anii 2014 - 2015, prevedere legală ce nu a suferit modificări“, se arată în răspunsul instituţiei coordonate de ministrul Maria Grapini (foto).
 
Schema de minimis, prin care statul a pus anul acesta la dispoziţie 500 de milioane de lei pentru IMM-uri, a stârnit un adevărat scandal în vara acestui an, când sistemul informatic al Ministerului de Finanţe a cedat după ce 52.000 de utilizatori au încercat să îşi înscrie proiectele online. 
 
Sesiunea de înscrieri, care a funcţionat după principiul „primul venit, primul servit“, a fost anulată din cauza erorilor informatice.
 
„Ghidul proiectului, cât şi grila de punctaj se vor publica pe site-ul www.aippimm.ro până la data de 20.11.2013“, se mai arată în răspunsul primit de ZF. Bătaia pe schema de minimis a fost foarte mare anul acesta pentru că, în lipsa deschiderii unor noi linii pentru IMM-uri în 2013 din programele cu finanţare europeană, micii întreprinzători s-au orientat către ajutoarele de stat.
 
Programul de minimis a trecut, în urma scandalului din august, din gestiunea Ministerului  de Finanţe în gestiunea unui departament din Ministerul Economiei, coordonat de ministra Maria Grapini. În prezent, directorul care are în atribuţii derularea programului de minimis este Cezar Iliu, şeful Direcţiei Generale pentru IMM-uri şi Cooperaţie.
 
Platforma informatică care va fi folosită pentru înscrierile din ianuarie va fi cea a Direcţiei Implementare Programe pentru IMM-uri, prin intermediul căreia se derulează în prezent  şapte programe naţionale de sprijin financiar a antreprenorilor.
 
„Pentru a evita apariţia unor disfuncţionalităţi în desfăşurarea sesiunii de înscriere, vom crea o comisie de evaluare a aplicaţiei formată din reprezentanţi ai instituţiilor statului care au competenţe în acest domeniu“, mai spun reprezentanţii Departamentului pentru IMM-uri, Mediul de afaceri şi Turism.
Ei au adăugat că transparenţa sistemului este dată de acordarea automată a punctajului în baza datelor introduse de aplicant în fişa de înscriere, cât şi a grilei de punctaj. 
 
„Punctajul realizat este transmis fiecărui aplicant în momentul în care finalizează sesiunea de înscriere. Depunerea documentaţiei la Oficiile Teritoriale pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie se face numai de aplicanţii care au primit scrisoare de înştiinţare cu privire la acceptarea la evaluarea administrativă, în termen de 10 zile de la primirea acestora. Sesiunea de înscriere se va desfăşura începând cu 15 ianuarie 2014“, adaugă reprezentanţii instituţiei. Cei care vor să-şi înscrie proiectele online vor avea la dispoziţie 10 zile pentru a transmite cererile de finanţare.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 20.11.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO