Aida Stănescu, 40 de ani, a moştenit pasiunea pentru croitorie de la mama ei şi după ce a lucrat timp de şapte ani în resurse umane şi alţi şapte în contabilitate, s-a decis în 2012 să-şi încerce norocul cu un mic atelier de croitorie numit Aida Design.
După ce şi-a dat demisia de la firma la care lucra, Aida Stănescu a trecut printr-o perioadă în care nu-şi mai găsea un loc de muncă şi a început s-o ajute pe mama sa.
„Într-o seară am văzut că am o pereche de blugi pe care nu-i mai port purta şi mi-am făcut o geantă din ei, care le-a plăcut tuturor. O prietenă mi-a sugerat să îmi deschid un mic atelier şi de aici a început practic totul. Însă după 14 ani ca angajat este un pic cam greu să încerci să fii pe picioarele tale, mai ales că eu nu aveam nici bani sau experienţă în domeniu. Încet-încet însă am început să cos“, povesteşte antreprenoarea, care deţine entitatea fiscală Stănescu Aida Emilia Întreprindere Individuală.
Primul client a fost un restaurant la care Aida Stănescu a lucrat o perioadă, pentru care a făcut feţe de masă. Antreprenoarea a început să prindă curaj şi a început să-şi contureze prima afacere.
Apoi şi-a făcut singură un site pe o platformă gratuită, o pagină de Facebook, iar comenzile au început să curgă.
„La un moment dat nu mai puteam face faţă şi aşa că i-am cerut ajutorul mamei. Dacă nu aş fi avut susţinerea ei nu ştiu ce aş fi făcut.“
Antreprenoarea a colaborat cu mai multe hoteluri şi restaurante pentru realizarea unor produse aşa cum sunt şerveţelele sau feţele de masă.
În prezent, ea colaborează cu un Sensei, care predă Aikido în grădiniţe, pentru care face echipamentele necesare (kimonourile, centurile etc). „Uneori pot face 2-3 costume pe zi, uneori patru, depinde de zi. Sunt zile în care muncesc 12 ore sau sunt zile în care lucrez patru, depinde de comenzi”.
De asemenea, antreprenoarea mai realizează şi pictură pe textile, dar şi alte obiecte personalizate din material textil. O pictură pe un tricou costă 15-25 de lei, conform datelor de pe site-ul Aida Design.
Pentru următorii ani, antreprenoarea vrea să poată să închirieze un spaţiu cu care să aibă mult mai multă vizibilitate către publicul larg. De asemenea, Aida Stănescu vrea să-şi lanseze o colecţie cu obiecte din material textil pentru bebeluşi cu care să intre în magazine.