ZF 24

A lucrat în Franţa şi Elveţia să strângă bani pentru un start-up

A lucrat în Franţa şi Elveţia să strângă bani...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

04.04.2015, 09:00 2551
Alin Petric, 27 de ani, s-a hotărât să pună în aplicare cunoştinţele teoretice pe care le-a acumulat în facultate, dar şi pe cele dobândite la un curs de antreprenoriat, şi a investit peste 5.000 de euro într-o mică fabrică de dulceţuri şi siropuri unde realizează produse sub marca Cetea – Gustul din Apuseni.

„Cetea – Gustul din Apuseni a început ca o idee în timpul facultăţii. Nu era un plan foarte bine definit, ci mai mult o revoltă interioară împotriva faptului că nu valorificăm suficient, chiar risipim resursele naturale de care dispunem“, spune Alin Petric, absolvent al Universităţii de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară Cluj-Napoca. El este din localitatea Cetea (jud. Alba), acolo unde realizează producţia.

Mai apoi, în timpul unui master făcut în cadrul programului Erasmus Mundus, axat pe valorificarea produselor de tip „terroir“, a înţeles cât de apreciate sunt aceste resurse în alte ţări şi ce impact pot avea asupra economiei locale şi a comunităţii rurale.

„După terminarea masterului în 2013 am decis să gasesc o cale să pun în aplicare cunoştinţele teoretice pe care le-am acumulat fiind foarte motivat şi pregătit să îmi asum anumite riscuri mai ales că sunt tânăr şi nu am nimic de pierdut.“ De asemenea, a făcut şi un stagiu de practică într-o mică afacere antreprenorială numită Sănătatea Dulce SRL.

Tânărul a lucrat câteva luni în Franţa şi în Elveţia pentru a aduna banii necesari pentru demararea afacerii, iar în primăvara anului trecut s-a întors în ţară şi s-a apucat de treabă.

În câteva luni a reuşit să modernizeze o casă bătrânească în satul Cetea astfel încât să corespundă normelor Direcţiei Sanitar-Veterinare (DSV) şi a început producţia cu câteva sortimente de dulceaţă.

În moder­nizarea casei tânărul a investit 5.000 de euro, la care s-a adăugat şi investiţia în achiziţionarea de materie primă.

În principal, de producţie se ocupă doar tânărul şi mama lui, iar fructele le ia din livada proprie şi de la fermieri din zonă.

„Pe lângă mica livadă de pruni pe care o deţin, încerc să colaborez şi cu restul gospodarilor pentru a mă aproviziona cu restul fructelor. Fiecare are în ogradă câţiva pomi fructiferi care le asigură mai multe fructe decât necesarul propriu. Astfel le cumpăr fructele pentru a-i ajuta să îşi rotunjească veniturile”, mai spune antreprenorul care este proprietarul Petric Ioan Alin Întreprindere Individuală.

Pentru comercializarea produselor, antreprenorul cplaborează cu mici magazine specializate din Bucureşti, dar vinde produsele şi online. De asemenea, el se axează pe târguri de produse tradiţionale. În functie de sortiment, borcanele de dulceaţă de 305 grame costă între 12 şi 15 lei.

Ca planuri de dezvoltare, Alin Petric vrea să mărească producţia, însă până la limita la care să respecte procesul artizanal de producţie. De asemenea, mea să obţină diverse menţiuni pentru produse precum „produs tradiţional” sau „produs ecologic”

„Din acest sezon vreau să lărgesc sortimentul de dulceturi şi să dezvolt noi siropuri. O altă provocare va fi să valorific şi surplusul de legume existent în zonă, aducând plus valoare şi transformându-le în zacuscă, ketchup de casă sau suc de tomate”.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO